אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם נותני החסות יתרחקו מטום בריידי? צילום: רויטרס

האם נותני החסות יתרחקו מטום בריידי?

אחד הכוכבים הגדולים של ליגת הפוטבול האמריקאית יורחק מ-4 משחקים במסגרת פרשת הרמאות של ניו אינגלנד פטריוטס

12.05.2015, 12:18 | שירות כלכליסט
ליגת הפוטבול האמריקאית (NFL) הענישה בחומרה את אחד הכוכבים הגדולים שלה, והשעתה את טום בריידי לארבעה משחקים בשל מעורבותו בשערוריית דיפלייטגייט (Deflategate scandal). הליגה גם שללה מקבוצתו של בריידי, ניו אינגלנד פטריוטס את זכות הבחירה הראשונה בדראפט של 2016, את הבחירה בסיבוב הרביעי ב-2017 והטילה על הקבוצה קנס של 1.5 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

טום בריידי ורוברט קראפט. "אין שום סיכוי שהספונסרים הקיימים יעזבו אותו", צילום: רויטרס טום בריידי ורוברט קראפט. "אין שום סיכוי שהספונסרים הקיימים יעזבו אותו" | צילום: רויטרס טום בריידי ורוברט קראפט. "אין שום סיכוי שהספונסרים הקיימים יעזבו אותו", צילום: רויטרס

בשבוע שעבר החקירה של ה-NFL סביב הפרשה מצאה שישנה סבירות גבוהה כי לפחות שני עובדים של הקבוצה הוציאו אוויר מהכדורים לפני הניצחון של הקבוצה על אינדיאנפוליס קולטס בגמר ה-AFC, ובריידי היה מודע לכך "לפחות באופן כללי".

בריידי הכחיש בשבוע שעבר כי הדו"ח מכתים את הניצחון של הקבוצה בשנה שעברה בסופרבול. "בהחלט לא", אמר נחרצות. "הרווחנו כל מה שהשגנו כקבוצה, ואני גאה בכך וגם האוהדים", הוסיף.

עם זאת, כפי שלמדו שחקן הבייסבול לשעבר מארק מקגוויר ורוכב האופניים לאנס ארמסטרונג על בשרם, הדבקת דימוי של רמאי יכולה להרוס את היכולת השיווקית של כוכב.

בריידי סומן בדו"ח של הליגה, שבו נטען כי "סביר ביותר" שהקוורטרבק היה מעורב במידה מסוימת בעניין הכדורים הלא מנופחים מספיק, שכן החזיק אותם וזרק אותם במהלך המשחק הגשום שנערך בינואר. הכוכב הכחיש את ההאשמות לאחר המשחק ולפני הזכייה בסופרבול, והביע כעת אכזבה מהממצאים של ה-NFL. אולם בתכניות ברדיו הוא כונה שקרן ורמאי.

הספונסריות של בריידי, אנדר ארמור, Uggs ומובאדו, לא הגיבו על הממצאים. בעוד שמומחים לשיווק מעריכים כי הפרשה לא תבריח את המפרסמים מבריידי.

בוב דורפמן, מנהל הקריאטיב בסוכנות הפרסום בייקר סטריט, אינו מאמין שהספונסרים הנוכחיים שלו ינטשו אותו. "אין שום סיכוי שהספונסרים הקיימים יעזבו אותו. הם אולי ישמרו על פרופיל נמוך לתקופה מסוימת, עד שהכל יעבור. ברגע שהוא

ישוב למגרש, הוא יחזור לקמפיינים השיווקיים. בריידי הוא דמות אייקונית מדי כדי שיוותרו עליו בגלל משהו שעשוי להיחשב כמעשה שקשור למשחק".

אד מיצ'ן, מייסד חברת השיווק פינגרפיינט מרקטינג, מסכים עם דורפמן שלא יהיו השלכות חמורות מהפרשה. לדבריו, הבעיות של בריידי, שזכה ארבע פעמים בסופרבול, אינן כל כך חמורות או מטרידות בהשוואה לשערוריות האלימות בתוך המשפחה של ריי רייס ואדריאן פיטרסון.

"לא תהיה לכך שום השפעה על השיווקיות שלו", חוזה מיצ'ן. "כשמשווים את ההאשמה הזו לעומת הבעיות המשפטיות והמוסריות שחוו ספורטאים אחרים, רואים שזו רק מהמורה קטנה בדרך. אם הוא לא היה ווינר מוכח, איש לא היה משקיע מחשבה נוספת בעניין. ספונסרים אוהבים להתחבר לווינרים".

תגיות