אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בית הדין הארצי לעבודה: נמלי ישראל תוכל להתחיל בבניית הנמל החדש בחיפה צילום: בלומברג

בית הדין הארצי לעבודה: נמלי ישראל תוכל להתחיל בבניית הנמל החדש בחיפה

הרכב השופטים בבית הדין הארצי הפך את פסיקתו של בית הדין האזורי לעבודה מחודש מרץ לפיה עבודות הבנייה פוגעות בתנאי העבודה של העובדים; בנוסף נקבע כי העובדים לא יוכלו להשבית את הנמל

14.05.2015, 11:55 | ליאור גוטמן וזהר שחר לוי

בית הדין הארצי לעבודה הפך היום (ה') את פסיקת בית הדין האזורי לעבודה ממרץ האחרון וקבע שחברת נמלי ישראל רשאית לקדם את עבודות בניית הנמל החדש בחיפה.

כזכור, במרץ האחרון פנה ועד עובדי נמל חיפה והסתדרות העובדים הכללית לבית הדין לעבודה בטענה שעבודות מקדמיות שמבצעת חברת נמלי ישראל באזור הקישון לצורך הקמת נמל חיפה החדש, מהוות משום פגיעה בתנאי העבודה של העובדים. לפיכך, בית הדין האזורי לעבודה פסק במרץ על הפסקת העבודות. הפניה הגיעה לאחר שביתה פתאומית שהתקיימה במקום במחאה על הקמת הנמל החדש.

הדמיית נמל חיפה החדש, צילום: אריאל ורהפטינג הדמיית נמל חיפה החדש | צילום: אריאל ורהפטינג הדמיית נמל חיפה החדש, צילום: אריאל ורהפטינג

חברת נמלי ישראל ערערה על הפסיקה, והרכב של חמישה שופטים (השופטת לאה גליקסמן, השופטת סיגל דוידוב-מוטולה, השופט משה טוינה, ונציגי הציבור מר איתן כרמון ומר שלמה נוימן), שדן בנושא, הפך את ההחלטה של בית הדין האזורי לעבודה ואישר כאמור לחדש את העבודות שם.

עוד נקבע שמאחר ולא קמה לעובדי נמל חיפה עילת שביתה בשל העבודות המבוצעות ברציף קישון מזרח, או בשל סירובן של הנהלת נמל חיפה או חברת נמלי ישראל (הרגולטור) לנהל עם נציגות העובדים הליך של הידברות או משא ומתן בקשר לעבודות המבוצעות ברציף, העובדים לא יכולים להשבית את העבודה בנמל חיפה בשל טענות על פגיעה לכאורה במעמדם.

נמל חיפה החדש ("נמל הצפון") אמור להיפתח בתחילת העשור הבא. מי שיבנו את הנמל, לאחר סיום עבודות התשתית של חברת נמלי ישראל, הן שפיר הנדסה ואשטרום שזכו במכרז שהיקפו כ-4 מיליארד שקל. עם סיום העבודות יועבר הניהול במקום ל-SIPG הסינית, שזכתה במרץ האחרון

במכרז הממשלתי להפעלת הנמל לתקופה של 25 שנה.

תגיות