אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גולף מציגה: מה שלא עשתה האופנה, עשה מס הכנסה צילום: עמית שעל

גולף מציגה: מה שלא עשתה האופנה, עשה מס הכנסה

מגזר האופנה של גולף הגדיל את ההפסד התפעולי ברבעון ראשון, אך הרווח הנקי קפץ ל-6.7 מיליון שקל בזכות הכנסות מימון והחזרי מס מוגדלים

17.05.2015, 10:46 | גיל קליאן

גולף מדווחת על הגדלת מכירות של 23.4% ברבעון הראשון. סך מכירות הרשת עמדו על 185.7 מיליון שקל. העלייה לא נבעה משיפור בחנויות הקיימות - אלא מעיתוי חג הפסח, שהשפיע השנה על מכירות הרבעון הראשון (ולא השפיע על הרבעון המקביל), וכן מהתרחבות הרשת. במהלך הרבעון פתחה גולף 7 חנויות חדשות ברשתות שהיא מפעילה, וסגרה 2. נכון לסוף הרבעון החברה מפעילה 351 חנויות במותגיה השונים - בהם גולף, גולף אנד קו, בלובירד, אינטימה ועוד. כמו כן רכשה גולף את פעילות טופ שופ, שלה 18 חנויות. פעילות טופ שופ השפיעה חלקית על תוצאות הרבעון.

קראו עוד בכלכליסט

העלייה במכירות הביאה את החברה לשיפור זניח ברווחיות הגולמית, שעמדה ברבעון הראשון על 60%, לעומת 59.4% ברבעון המקביל. ברבעון הראשון דיווחה החברה על ירידה במחיקות המלאי שלא הצליחה למכור, מה ששיפר את הרווחיות, ומנגד על תוספת פעילות כיתן שפגעה ברווחיות הגולמית שכן היא כוללת פעילות סיטונאית ברווחיות נמוכה. כמו כן הגדילה גולף הנחות ללקוחות, מה שגם הוסיף לשחיקה ברווחיות גולמית.

נכון לסוף הרבעון העסיקה החברה 2,336 עובדים. מדובר בתוספת של 11.5% לעומת מצבת העובדים בתחילת הרבעון. התוספת נבעה מהסניפים החדשים, מרכישות כדוגמת אתר המכירות עדיקה וגם מתוספת משרות במטה. כאשר מדובר על תוספת משרות במטה - מדובר לרוב במשרות בשכר גבוה יחסית שמגדילות את התקורות של החברה. הוספת המשרות היתה אחד הגורמים לכך ששיעור הוצאות ההנהלה וכלליות עלה ברבעון הראשון ל-4.9% ממכירות החברה, לעומת שיעור של 4.6% ברבעון המקביל.

לאור העלייה בהוצאות התפעול של החנויות וגורמים נוספים, נשחקה הרווחיות התפעולית של גולף ל-1.6%, לעומת 2.6% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי עמד על 3 מיליון שקל, ירידה של 23.9% לעומת הרבעון המקביל. למרות השחיקה ברווח התפעולי, גולף רשמה הוצאות מימון נמוכות יותר בין השאר על רקע עסקאות הגנה על הדולר וכן והחזרי מס גבוהים ממס הכנסה, וכך הרווח הנקי עלה ב-71.7% לסכום של 6.7 מיליון שקל.

בשיחה עם "כלכליסט" אמר אלי מיזרוח, מנכ"ל גולף, כי ברבעון הראשון היתה עלייה של 12% בשער הדולר, שפגעה ברווח התפעולי ברבעון. את הפיצוי על אותה פגיעה ניתן לראות בהוצאות המימון, ששופרו בין השאר בזכות עסקאות הגנת שער. לכן, טוען מיזרוח, ברבעון הזה תוצאות הפעילות לא משתקפות בצורה מלאה בשורת הרווח התפעולי, ויש לקחת בחשבון גם את התוצאות בשורה התחתונה. 

חנות של גולף, צילום: דרור סיתהכל חנות של גולף | צילום: דרור סיתהכל חנות של גולף, צילום: דרור סיתהכל

כאשר בוחנים את תוצאות מגזרי הפעילות של החברה - מגלים כי פעילות האופנה של גולף העמיקה את ההפסדים שלה, ורשמה הפסד תפעולי של 5.1 מיליון שקל, לעומת הפסד צנוע יותר של 1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. יש לציין כי מנהל רשת גולף התפטר מתפקידו בתחילת החודש בלי לציין מה סיבת ההתפטרות, אחרי חצי שנה בתפקיד.

פעילות "אופנת הבית" של גולף, שכוללת בין השאר את רשת גולף אנד קו, רשמה רווח התפעולי של 8.7 מיליון שקל - הכפילה את הרווח התפעולי לעומת הרבעון המקביל.

החברה ייצרה מזומנים של 8.6 מיליון שקל מפעילות שוטפת, ירידה של 47% לעומת הרבעון המקביל.

לדברי מיזרוח, "יש לנו אתגר בתחום האופנה שאנחנו מטפלים בו. הגדלנו ב-4 מיליון שקל את הוצאות הפרסום, אנחנו משפצים חנויות, עשינו קולקציית קפסולה עם המעצבת דורית בר אור, וצעדים נוספים. כשאתה לוקח את כל ההוצאות האלה יחד, אתה רואה שזה גידול בהוצאות לצורך כוונון מחדש של המותגים האלה. אנחנו נראה את התוצאות של זה במהלך השנה".

מיזרוח טוען כי הרכישות החדשות שביצעה גולף - בין השאר אתר האופנה עדיקה ומותגי טום שופ, "בונות לנו רגליים חדשות לקבוצה. רגל אחת מחזקת את תחום האופנה – מותג טופ שופ שצומח מדהים ומציג רווחיות גבוהה יורת מחנויות גולף. הוא יחזק לנו את מגזר האופנה מאוד. בנוסף יש את עדיקה, שזה המותג הישראלי היחיד שהצליח לפרוץ את תקרת הזכוכית של מכירות באון ליין, וזה נותן לנו רגל חזקה במסחר המקוון, גם תחת עדיקה וגם נכניס את כל מותגי גולף לאינטרנט".

תגיות