אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: מנוע החיפוש של גוגל יהפוך לחנות מקוונת עצומה צילום: שאטרסטוק

דיווח: מנוע החיפוש של גוגל יהפוך לחנות מקוונת עצומה

החברה תשלב בתוצאות החיפוש שלה כפתור לרכישה ישירה של מוצרים ושירותים, אשר יהיה חלק מחבילות הקידום שהיא מציעה למפרסמים. השירות יושק בעתיד הקרוב, בשלב ראשון רק בארה"ב ובגרסת המובייל של מנוע החיפוש

17.05.2015, 12:02 | הראל עילם
גוגל עדיין מתכוונת להשיק בקרוב כפתור רכישה, שיאפשר למשתמשים לקנות מוצרים ישירות ובמהירות מתוך תוצאות החיפוש. כך דיווחו מספר מקורות בתוך החברה ל"וול סטריט ג'ורנל" במהלך סוף השבוע האחרון.

קראו עוד בכלכליסט

הכפתור לא רק יחזק את מעמדה של גוגל בתחום המסחר המקוון, אלא גם בתחום הפרסום. התכנון של גוגל הוא לשלב את הכפתור בתוך תוצאות החיפוש הממומנות – כך שמפרסמים שבוחרים לקדם את עצמם דרך גוגל גם יוכלו להציע למשתמשים לרכוש את המוצר. לקוחות שילחצו על כפתור הרכישה יגיעו לדף מוצר של גוגל, שם יוכלו לבחור את המודל הספציפי שהם מעוניינים בו ולהשלים את הרכישה. את המוצר יספקו הקמעונאים ולא גוגל.

חיפוש גוגל, צילום: רויטרס חיפוש גוגל | צילום: רויטרס חיפוש גוגל, צילום: רויטרס

לא ברור כעת כיצד הכפתור ישתלב בכל המהלכים האחרים של גוגל בתחום - כגון שירות משלוחי האקספרס, מועדון הלקוחות, מנוע חיפוש המוצרים או שירותי התשלומים שלה. עם זאת, המקורות טוענים כי אחד המפרסמים הראשונים שישתמשו בשירות היא רשת מייסיס. דובר מייסיס סירב להגיב לידיעה. גוגל לא תדרוש עמלת מכירה על העסקאות שיבוצעו דרכה, אלא רק תעלה את עמלת הפרסומות. 

גוגל מתכננת להשיק את הכלי החדש בצורה מצומצמת, ורק למספר מוגבל של משתמשים בארצות הברית אשר גולשים דרך דפדפן מובייל. ברגע זה אין תוכנית להוסיף את הכפתור גם במנוע החיפוש המיועד למחשבים שולחניים.

כמו כן, יתכן שגוגל תציע לגולשים כלי נוח שיאפשר להם להסיר את עצמם מרשימות התפוצה של הקמעונאים, כך שגם אם ביצעו רכישה דרך השירות, הקמעונאים יקבלו גישה לפרטיהם האישיים רק כל עוד הגולשים מאשרים זאת.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות