אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיסני, גוגל ונאס"א חברו כדי לדחוף ילדות למדעים צילום: ויקיפדיה

דיסני, גוגל ונאס"א חברו כדי לדחוף ילדות למדעים

החברות השיקו סדרת אנימציה חדשה, שנועדה להגדיל בעתיד את שיעור הנשים העוסקות בתחום המדעי

18.05.2015, 20:02 | שירות כלכליסט

במשרדי גוגל בעמק הסיליקון נערכה היום (ב') הקרנה חגיגית של סדרת אנימציה חדשה, "Miles From Tomorrowland", שפותחה על ידי דיסני בשיתוף עם גוגל ונאס"א כדי לעודד ילדות להתעניין במדעים.

קראו עוד בכלכליסט

הסדרה מספרת את סיפורם של ילד הרפתקני בשם מיילס, אחותו המתכנתת ואמו מפקדת ספינת החלל. לשם הכנת הסדרה ביקרו יוצריה במטה גוגל ובבסיס נאס"א, שם שוחחו עם מומחים כדי לעצב את גיבורת הסדרה, משפחת קליסטו. "השאיפה שלנו היא שכל הילדים יתעניינו במדעים, אבל תחושתנו היתה שזה חשוב במיוחד לבנות להיחשף לדמויות נשיות חזקות", סיפרה סאשה פלדינו, יוצרת הסדרה, בשיחה עם "הוושינגטון פוסט".

מה הסיעוי שנראה עוד מדעניות?, צילום: shutterstock מה הסיעוי שנראה עוד מדעניות? | צילום: shutterstock מה הסיעוי שנראה עוד מדעניות?, צילום: shutterstock

לפי מחקר של גוגל, קיים קשר ישיר בין החשיפה המועטה של מדעניות בתקשורת לבין השיעור הנמוך של בנות בתחומי המדעים. כך למשל, כ־27% מהעוסקים במדעי המחשב הן נשים.

במטה נאס"א נפגש צוות דיסני עם אסטרונאוטים שסייעו לעצב את דמותה של אם המשפחה פיבי. מקור ההשראה היה האסטרונאוטית והרופאה איבון קייגל. בגוגל נפגשה פלדינו עם מהנדסות שסייעו לפתח את דמותה של לורטה, האחות החכמה של מיילס. טיפ חשוב שנתנו המהנדסות היה להימנע מהצגתה כמתבודדת.

תגיות