אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שווי המותג של טום בריידי בירידה צילום: רויטרס

שווי המותג של טום בריידי בירידה

שווי הספונסרשיפ של טום בריידי ירד לאחר פרסום הדו"ח של טד וולס על האופן שבו קבוצת ניו אינגלנד פטריוטס הוציאה אוויר מהכדורים, כך לפי מדד דיווי בראון שעוקב אחר השווי של המפורסמים

20.05.2015, 16:45 | שירות כלכליסט

שווי הספונסרשיפ של טום בריידי ירד לאחר פרסום הדו"ח של טד וולס על האופן שבו קבוצת ניו אינגלנד פטריוטס הוציאה אוויר מהכדורים, כך לפי מדד דיווי בראון שעוקב אחר השווי של המפורסמים.

קראו עוד בכלכליסט

טום בריידי ואשתו ג טום בריידי ואשתו ג'יזל. היא יותר פופולארית ואמינה ממנו | צילום: איי פי טום בריידי ואשתו ג

סקר מעודכן שערכו במרקטינג ארם (Marketing Arm), שמייצרת את המדד, שנקרא סלבריטאי DBI, הושלם ביום שני. 12 ימים קודם לכן פורסם הדו"ח של וולס, שמצא כי אנשי צוות בפטריוטס הוציאו אוויר מכדורים מתחת לרמה המותרת לפי חוקי ה-NFL לפני משחק פלייאוף נגד אינדיאנפוליס קולטס. עוד נטען בדו"ח כי בריידי היה מודע למהלך. ב-11 במאי, הוא הושעה לארבעה משחקים. הוא מערער על העונש.

המדד כולל 8 קריטריונים שונים. הוא מצא שאמון הצרכנים בבריידי הוריד אותו למקום ה-3,027 מתוך 3,686 המפורסמים שנבדקו, זאת לעומת מקום 967 שבו עמד בסקר שנערך ב-5 בפברואר, זמן קצר לאחר שזכה בתואר ה-MVP במשחק הסופרבול. בעוד שהיה בשליש העליון, ביחד עם השחקנים קמרון דיאז וג'ון האם, כעת האמון בבריידי זהה לאמון בפרשן הפוליטי השנוי במחלוקת, ביל או'ריילי והשחקן בוב תורנטון.

"ציפינו לירידה משמעותית. זו ירידה חדה ביותר", הגיב מאט דלצל, מנהל תחום רגישות הסלבריטאים במרקטינג ארם.  בריידי, שהוביל את הפטריוטס לארבע זכיות בסופרבול, הרוויח 7 מיליון דולר מחוזי סופנסרשיפ ב-2014, כך לפי מגזין פורבס. החוזים כוללים את חברת ביגוד הספורט אנדר ארמור, יצרנית השעונים מובאדו גרופ ו- Ugg.

בדירוג מפברואר דורג בריידי במקום ה-2,843 בקטגוריית המשיכה, שמודדת מה מידת החיבה של הצרכנים כלפיו. אולם הוא דורג במקום 117 מבחינת שאיפה, כלומר עד כמה הצרכנים רוצים את אורח החיים שלו. הוא נשוי לדוגמנית העל ג'יזל בונדשן, שדורגה במקום ה-56 ברשימת המפורסמים המשפיעים ביותר בעולם, שפרסם בשנה שעברה מגזין פורבס.

"מצד אחד אנשים טוענים שהם לא אוהבים את הבחור, אך מצד שני הם מודים שיש לו חיים שווים", מוסיף דלצל. "יש פה קצת קנאה. אנשים קרוב לוודאי שלא חיבבו אותו מכיוון שהם רוצים להיות כמוהו". מבחינת משיכה, מדורג כעת בריידי במקום ב-3,570, בדומה לראפר 50 סנט, מאמן הבופאלו בילס רקס ריאן וזמרת הפופ בריטני ספירס.

במדד המהימנות כמפרסם, בריידי נפל למקום 2,333 מ-259. הוא ירד גם למקום 1,190 מ-123 בקטגוריית ההשפעה ולמקום 1,580 מ-244 כקובע טרנדים. לדבריו של דלצל, שתי הקטגוריות האלה נותרו חזקות יחסית מבחינת בריידי. "אם אתה מפרסם בסקטור השירותים הפיננסים, שבה המהימנות והאמון מהותיים, אז זה לא מהלך נכון להחתים את בריידי כעת", אומר דנצל על האופן שבו מפרסמים עתידיים צריכים לבחון את בריידי (37). "אך אם אתה בתעשיית האופנה, אנשים לא מצפים שיהיה מצפן מוסרי אלא קובע טרנדים, זה סיפור אחר לגמרי".

המדד נקבע על בסיס סקר בקרב 1,000 נשאלים מתוך מאגר דמוגרפי של 1 מיליון אנשים ברחבי ארה"ב. 
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות