אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ריקול כריות האוויר של טקאטה מתרחב צילום: בלומברג

ריקול כריות האוויר של טקאטה מתרחב

רשימת הדגמים המושפעים ארוכה למדי וכוללת בשוק הרכב האמריקאי לבדו מכוניות מתוצרת סובארו, מיצובישי, הונדה, מאזדה, טויוטה, ב.מ.וו וקרייזלר

22.05.2015, 19:11 | תומר הדר

השבוע התבררו לראשונה מימדיו של מה שמכונה "הריקול הגדול בהיסטוריה" - שבמסגרתו יוחזרו לתיקון כ-60 מיליון רכבים. הריקול נוגע לרכיבי השליטה בכריות האוויר שייצרה חברת טקאטה היפאנית. טקאטה נחשבת לספקית של מספר גדול של יצרניות רכב, החל בקרייזלר וכלה בב מ וו, מיצובישי, מאזדה, הונדה וטויוטה.

טויוטה קאמרי הייבריד, צילום: David Dewhurst טויוטה קאמרי הייבריד | צילום: David Dewhurst טויוטה קאמרי הייבריד, צילום: David Dewhurst

בימים אלה מזומנים כבר רכבים ראשונים למוסכים בישראל לצורך התיקון. בפועל, קיים חשש שמא לחות תחדור אל יחידת הבקרה האחראית על עוצמת ניפוח כרית האוויר. כאשר הלקות חודרת אל הרכיב, עוצמת הפיצוץ של המטען הזעיר המצוי בכרית עולה באופן משמעותי, וחלקים ממנגנון הניפוח של הכרית נורים אל פניו של הנהג בעוצמה שמזכירה, לפי דיווחים בעולם, "יריה של כדורי רובה". יצוין שמימדיו המלאים של ריקול כריות האוויר (הנוגע בעיקר לכריות אוויר המותקנות לפני הנוסע במכונית - ולא לפני הנהג) בישראל עדיין אינם ברורים. לדברי מספר יבואני רכב בישראל, הוראות בנושא ביצוע הריקול טרם התקבלו מיצרני הרכב, ויובהרו במלואן רק בשבוע הבא. יצוין שרשימת הדגמים המושפעים ארוכה למדי וכוללת בשוק הרכב האמריקאי לבדו מכוניות מתוצרת סובארו, מיצובישי, הונדה, מאטזדה, טויוטה, ב.מ.וו וקרייזלר.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
בישראל המצב זוועה בגלל "גאוני" האוצר
"גאוני" האוצר רוצים שיהיו פחות רכבים, לכן מנסים "לרסן" את הציבור באמצעות מס של 100% על רכב חדש, התוצאה היא רכבים ישנים, לא בטיחותיים ומזהמים שנעים על הכביש. לו היה המס יורד אנשים היו מחליפים רכבים יותר (כך שהכנסות המדינה לא היו נפגעות ממש), כמות ההרוגים והזיהום היתה יורדת. את בעיית כמות הרכבים יש לפתור באמצעות: 1) תחבורה ציבורית אמינה (גם בשבת), 2) חוק לגריטת רכבים ישנים (נאמר 15 שנה ומעלה) או גביית אגרת רכב מפלצתית על אותם רכבים ישנים ומזהמים. 3) מס גבוהה על השימוש ולא על קניית הרכב (לא צריך "מס נסועה") מס על הדלק ואגרה גבוהה מספיק בהחלט. הורדת המס על הקניה והעלאת המס על השימוש תביא לרכבים חדשים בטיחותיים יותר ופחות מזהמים כך שהערך השולי גבוהה מאוד ובמקביל לפחות "נסיעה" עקב עלות הנסיעה הגבוהה, יש לשלב תחבורה ציבורית אמינה, זולה בכל השעות והימים כדי לשמור על יכולתם של השכבות החלשות להתנייד ולעבוד.
23.05.15
לכל התגובות