אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"לית ג'נרל מוטורס דחתה הצעת מיזוג מצד מנכ"ל פיאט-קרייזלר

מנכ"לית ג'נרל מוטורס דחתה הצעת מיזוג מצד מנכ"ל פיאט-קרייזלר

לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", מרי בארה דחתה הצעת מיזוג ששלח לה במרץ האחרון סרג'יו מרקיונה

24.05.2015, 16:22 | שירות כלכליסט

מנכ"ל פיאט-קרייזלר סרג'יו מרקיונה שלח אימייל למנכ"לית ג'נרל מוטורס מרי בארה במרץ האחרון, בהצעה למזג את שתי חברות הרכב, אך נדחה - כך דיווח היום (שבת) "הניו יורק טיימס".

קראו עוד בכלכליסט

בצטטו שני גורמים המצויים בעניין, "הטיימס" ציין כי מרקיונה כתב לבארה, שמיזוג יאפשר ליצרניות הרכב לחסוך מיליארדי דולרים בעלויות וגם ייצר ענקית רכב עולמית.

סוכנות רויטרס דיווחה לראשונה ב-13 באפריל כי מרקיונה, העומד בראש יצרנית כלי הרכב השביעית בגודלה בעולם, שוקל מיזוג ענק, ייתכן ועם חברה אמריקאית. זאת כדי לחזק את פיאט לפני פרישתו בתחילת 2019.

סרג סרג'יו מרקיונה. נדחה על ידי בארה | צילום: בלומברג סרג

"הניו יורק טיימס" דיווח כי הרעיון של מיזוג לא קסם לבארה וגם לא לבכירים האחרים בג'נרל מוטורס. "במקום זאת, בקשתו של מרקיונה לפגישה נדחתה על הסף", דיווח הטיימס, בצטטו גורמים המקורבים לנושא, שסירבו להיחשף.

בסוף אפריל, מרקיונה דיבר בפומבי על רצונו לצמצם את מספר השחקניות בתעשיית הרכב העולמית, זאת ברקע לדו"חות חלשים מהצפוי ברבעון הראשון. ב-4 במאי ציינה בארה כי לא קיימה שיחות עם מרקיונה וכי ג'נרל מוטורס תמשיך לקדם את תוכניתה העצמאית להשקעות בפיתוח מוצרים.

מיזוג עם גוגל או אפל?

במהלך מצגת ב-29 באפריל, מרקיונה אמר כי אם יצרניות הרכב המסורתיות יתעלמו מקריאתו לצמצום מספר השחקניות, הוא עשוי לקדם דיון בכך עם חברות בעמק הסיליקון, כולל גוגל ואפל, הבוחנות דרכים להציע חלופות לשוק כלי הרכב המסורתי. מוקדם יותר החודש, מרקיונה נועד עם בכירי טסלה ואפל, אך לא מסר פרטים על תוצאות הפגישות.

אנליסטים ציינו כי גוגל או אפל עשויות לפנות ליצרנית כלי רכב קיימת כדי לייצר עבורן מכוניות.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
למספר 1...
אני חושב שיש גבול לחוסר הבנה שניתן להפגין, פיאט כל הזמן מוציאה רכבים חדשים לכל שוק שהיא פועלת בו, המיזוג שפיאט עשתה עם קרייזלר הוא גאונות , לקחת חברה שהיתה גמורה לחלוטין ולהוציא רכבים כמו הגיפ שירוקי והרנגאד , פיאט 500X קרייזלר 200 החדשה וכל הסדרות של הדודג, בלי בכלל להתחיל לדבר על התחייה של אלפא ומזראטי . דורש המון כסף והמון משאבים .. ולא ניתן לחדש את כל הדגמים תוך שנה זה לוקח זמן ופיאט עושה את זה בצורה מדהימה. אם תרשום בגוגל FIAT SALES ותיכנס לאתר הראשון שיצא לך בחיפוש תראה את המכירות של פיאט-קרייזלר במדינה.. אבל אתה סתם ישראלי שאוהב להתלהם בלי להבין כלום...
רועי  |  25.05.15
1.
טוב שדחתה פיאט קרייזלר בועה ענקית
טוב שדחתה פיאט קרייזלר ומרקיונה בלון שיתפוצץ.המכירות של קרייזלר כרגיל מדשדשות םיאט כבר לא עשתה רכב חדש שנים אלא מחייה את ה 500 כאילו גילו מחדש את הגלגל ועסקי פיאט אפילו באיטליה על הפנים. והנוד הנפוח הזה עוד מציע לה מיזוג. זה הרגע שהיא אמרה לו : פחחחחצ
שביט  |  24.05.15