אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדוע נכשלה עסקת מיקרוסופט-סיילספורס? צילום: בלומברג

מדוע נכשלה עסקת מיקרוסופט-סיילספורס?

מארק בניוף, מייסד סיילספורס, דרש סכום אסטרנומי של 70 מיליארד דולר - גבוה משמעותית משוויה של חברת התוכנה הארגונית. מיקרוסופט אמנם ויתרה על הרכישה ועתה מתחרות על סיילספורס אורקל, אמזון, IBM ו-SAP

25.05.2015, 12:01 | נמרוד צוק
מיקרוסופט ו-Salesforce.com ניהלו באביב האחרון מו"מ על רכישת ספקית שרותי ה-CRM בענן בידי ענקית התוכנה מרדמונד, אבל העסקה לא יצאה לפועל בשל פערים גדולים מדי בנוגע לתשלום שדרשו בעלי המניות עבור החברה - כך דיווחה רשת CNBC בסוף השבוע.

קראו עוד בכלכליסט

במהלך המשא ומתן ביקש מייסד ומנכ"ל Salesforce.com, מארק בניוף, סכום של 70 מיליארד דולר, כאשר הסכום המרבי אותו הציעה מיקרוסופט עמד על 55 מיליארד. בנוסף למחיר, נטען בדיווח, מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה התקשה לקבל החלטה על העסקה בשל היקפה ומורכבותה.

מארק בניוף, צילום: בלומברג מארק בניוף | צילום: בלומברג מארק בניוף, צילום: בלומברג

מנייתה של Salesforce.com נסחרת כיום ב-75 דולר ושווי השוק שלה עומד כרגע על 49.17 מיליארד דולר. במהלך השנה האחרונה ערכה עלה בכ-50%, מערך של 50.95 דולר בלבד בתחילת יוני 2014. שוק ה-CRM כולו, בו החברה היא אחת השחקניות המובילות, מוערך על ידי גרטנר ב-23 מילארד דולר בשנה.

על פי הערכות אנליסטים בחברת FBR קפיטל מרקטס, גם אורקל ואמזון עשויות להתעניין ברכישת החברה, כאשר הסירוב להצעת מיקרוסופט נבע מהערכה כי אחת מהן (או קונה אחר) יסכימו לשלם את המחיר שבניוף דורש. חברות נוספות שסומנו בעבר כקונות פוטנציאליות היו IBM ו-SAP (שהצהירה בשבוע שעבר כי אין לה עניין ברכישת המתחרה).

שתי החברות סירבו להתייחס באופן פומבי לנושא.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות