אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ויקטורי: פתיחת חנויות חדשות תרמה לעלייה של 15% במכירות צילום: עמית שעל

ויקטורי: פתיחת חנויות חדשות תרמה לעלייה של 15% במכירות

הסתכמו ב-233.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2015. הפדיון בחנויות זהות נותר כמעט ללא שינוי על רקע ההאטה בשוק המזון

26.05.2015, 09:42 | נורית קדוש

פתיחת 5 סניפים במהלך 2014, תרמה לעלייה בגובה 15.4% במכירות הרבעון הראשון של רשת ויקטורישהסתכמו ב-233.6 מיליון שקל, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

קראו עוד בכלכליסט

הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון נותר ללא שינוי, בהשוואה לפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון המקביל אשתקד. זאת על רקע ההאטה בשוק המזון הנמשכת מזה כשנה וחצי.

לצד תרומתם של הסניפים החדשים לשיפור המכירות, גבתה פתיחתם מחיר מהחברה שהוצאותיה ברבעון עלו ב-18.7% והסתכמו ב- 47.6 מיליון שקל בעיקר מהכשרת עובדים לסניפים החדשים ועליה בהוצאות שכר דירה.

כל, למרות שהרווח הגולמי ברבעון זינק ב-16.6% ביחס לרבעון הראשון אשתקד והסתכם ב-54 מיליון שקל, בזכות חוק המזון. אשר הגדיל את ההנחות מהספקים על רקע הפסקת השתתפותם בהוצאות המכירה והשיווק השונות, נשחקה הרווחיות התפעולית של הרשת.

אייל רביד מנכ"ל רשת ויקטורי, צילום: נמרוד גליקמן אייל רביד מנכ"ל רשת ויקטורי | צילום: נמרוד גליקמן אייל רביד מנכ"ל רשת ויקטורי, צילום: נמרוד גליקמן

העלייה ברווח הגולמי של 16.6% ל-54 מיליון שקל חילחלה גם לשורת הרווח התפעולי שעלה ב-4.7% והסתכם ב-6.4 מיליון שקל, אולם שיעור הרווח התפעולי מהמכירות נשחק והסתכם ב-2.8% לעומת 3.1% ברבעון המקביל אשתקד. את הרבעון הראשון של השנה חתמה ויקטורי עם עלייה של 11.9% ברווח הנקי שהסתכם ב- 5.2 מיליון שקל, לצד שחיקת שיעורו מהמכירות שירד ל- 2.2% לעומת 2.3% אשתקד. לקראת תום הרבעון הראשון הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 7 מיליון שקל, אשר שולם באפריל 2015.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי מסר עם פרסום הדוח: "פתחנו את שנת 2015 ברבעון חזק נוסף של צמיחה בכל ההיבטים של פעילות הרשת, כולל עלייה בהכנסות, בפדיון בסניפים זהים, ברווח התפעולי וברווח הנקי. התוצאות הכספיות והתזרים החזק מאפשרים לנו להרחיב את מהלך הייבוא המקביל תוך שאנו פועלים להעמקת המהלך עם הוספת מותגי צריכה גלובליים מוכרים. זאת, על מנת להוריד את יוקר המחייה, ואת מחירו הכולל של סל הקניות – מהלך המחזק את מיצובנו התחרותי. עוד במהלך הרבעון השקנו את "סופר צרכן״, מיזם צרכני הסברתי המספק לצרכן כלים לצריכה נכונה וזולה יותר".

תגיות