אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תדיראן מכרה יותר מזגנים והעלתה מחירים אבל הדולר שחק את הרווחיות צילום: זהר שחר

תדיראן מכרה יותר מזגנים והעלתה מחירים אבל הדולר שחק את הרווחיות

הכנסות חברת מוצרי החשמל עמדו על 129.9 מיליון שקל ברבעון הראשון, צמיחה של 4.2% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2014

26.05.2015, 13:56 | גיל קליאן

תדיראן שבשליטת משה ממרוד פירסמה היום (ג') את תוצאותיה לרבעון הראשון, שחשפו צמיחה בתחום המזגנים אך שחיקה ברווחיות. החברה מובילה בימים אלה מהלך ליציאה משוק מוצרי החשמל, מה שישאיר את החברה ממוקדת בתחום מיזוג האוויר.

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות תדיראן ברבעון הראשון צמחו ב-4.2% ועמדו על 129.9 מיליון שקל. הצמיחה נבעה מעלייה בכמות המזגנים שנמכרו, אך גם מעליית מחירים. הרווחיות הגולמית עמדה על 20.7%, לעומת 21.8% ברבעון המקביל. הרווחיות נשחקה למרות עליית המחירים ושיפור תנאי הרכש של תדיראן, בעיקר בגלל התחזקות הדולר.

החברה הצליחה להפחית את הוצאות ההנהלה, בגלל העברת משרדי החברה מהרצליה לפתח תקווה, מה שחסך לחברה עלויות שכירות ואחזקה. מנגד, החבר נאלצה להפריש יותר כספים לחובות אבודים, וכן השקיעה בתחום התאורה שמהווה חלק מעיסקי ההתייעלות האנרגטית – תחום פעילות שאמור להוביל את צמיחתה של תדיראן בעתיד.

ההוצאות הנוספות הקטינו את הרווח התפעולי של תדיראן ב-10.9%. הרווח התפעולי של החברה ברבעון הראשון עמד על 5.7 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי מההכנסות עמד על 4.4% לעומת 5.1% בתקופה המקבילה.

למרות השחיקה ברווחיות התפעולית, הרווח הנקי של החברה עלה. הרווח הנקי ברבעון עמד על 3.5 מיליון שקל, עלייה של 7.9% לעומת התקופה המקבילה. הסיבה לעלייה היא שיפור בהוצאות המימון של החברה בגלל רווחים מעסקאות הגנה מפני תנודות בשער הדולר. כך בעצם פיצתה את עצמה תדיראן על השחיקה שרשמה ברווחיות הגולמית.

משה ממרוד, צילום: זהר שחר משה ממרוד | צילום: זהר שחר משה ממרוד, צילום: זהר שחר

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות