אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בשופ קומפני לא אומרים איכס על אוכל

בשופ קומפני לא אומרים איכס על אוכל

רשת החנויות הבריטית ממלאה את מדפיה בדברי מזון שאינם נמכרים במרכולים הרגילים, כגון ירקות שאינם עומדים בתקן האסתטי, ומוכרת אותם בהנחה של 70% לאוכלוסיות נזקקות

27.05.2015, 08:41 | איתי להט
רשת חנויות המזון הבריטית קומפני שופ (Company Shop) ‑ שהשיקה החודש את חנות המזון הראשונה שלה בלונדון, והחמישית במספר בבריטניה ‑ מוכיחה שמרכול שכונתי יכול להיות הרבה יותר מעסק לממכר מזון.

“בראש ובראשונה החנות הזו היא מיזם סביבתי-חברתי”, הסביר ג’ון מארן, היו”ר של הרשת, לראש עיריית לונדון בוריס ג’ונסון בעת שזה ביקר בחנות הלונדונית. “אנחנו לוקחים מה שמרכולים רבים אחרים רואים בו פסולת מזון, והופכים אותו למזון זול עבור הלקוחות שלנו. במקום לזרוק מזון, אנחנו עושים בו שימוש”.

הסחורה שמגיעה לחנות בלונדון היא דברי מזון שמרכולים ברחבי המדינה אינם עושים בו שימוש משלוש סיבות: פירות וירקות “מכוערים” שאינם עומדים בסנדרט האסתטי של רשתות מזון, מוצרים בעלי חיי מדף קצרים ביותר שגם אותם מסרבות רשתות מזון אחרות למכור ומוצרים שבתווית המודבקת עליהם נפלו טעויות. את המוצרים האלה הם מוכרים לא אחת במחירים הנמוכים ב־70% ממחיר השוק שלהם.

תות שדה תות שדה תות שדה

המזון בחנות הזאת לא נמכר לכל דכפין. יש צורך להיות חבר מועדון כדי לקנות בקומפני שופ, והחברות מוענקת בעיקר למובטלים, לנתמכי סעד ולנזקקים אחרים. את חברי המועדון בוחרים העובדים וההנהלה, שמעדכנים את הרשימות אחת בכמה חודשים.

הביקוש לחברות בחנות של מארון הוא אדיר. ולא רק בגלל האוכל הזול. הקונים בחנות נהנים מסדנאות ומפעילות חברתית מגוונת. בין השאר מועברים בחנות סדנאות בישול ביתי עם התמקדות במוצרים הטריים שנמכרים בה. “דרך שינוי בתזונה ומעבר לנטילת אחריות על מה שאתה מכניס לפה שלך ושל משפחתך, אנחנו יוצרים את המוכנות לשינוי עמוק יותר בחייהם של הלקוחות שלנו”, הסביר מארן. “כשאנחנו יוצרים את השינוי הראשון המשמעותי הזה בתזונה של אנשים, הם פתוחים יותר לבצע שינויים נוספים בחייהם”.

כדי לעודד שינויים חיוביים נוספים בחיי הלקוחות החנות מקיימת סדנאות של כתיבת קורות חיים, הדרכה לראיונות עבודה, הדרכה בניהול התקציב המשפחתי ואפילו לימודים מקצועיים. “אחרי שהלקוחות שלנו עוברים שינוי תפיסתי באופן שהם מכינים מזון, הם גם מגלים שבסוף החודש, בזכות המחירים הנמוכים שלנו, נשאר להם יותר כסף בכיס”, הוסיף מארן, “וזה מטפח אצלם את הרצון ליצור שורה של שינויים חיוביים בחייהם”.

תגיות