למרות הריקולים: טויוטה נותרה המותג המוביל במדד מותגי הרכב
ערך המותג של טויוטה נפל השנה ב-2% והגיע ל-28.9 מיליארד דולר. במקום השנ ב מ וו עם ערך מותג של 26.4 מיליארד דולר ומקום השלישי מרצדס עם 21.8 מיליארד דולר
שפע הריקולים שהיכו בתעשיית הרכב העולמית בכלל ובטויוטה בפרט בשנים האחרונות, לא פגמו במעמדה כמותג הרכב בעל הערך הגבוה ביותר בשנת 2015 - כך עולה ממדד המותגים של מילוורד בראון, המתמחה בחקר מותגים ופרסום.
על פי המדד שהתפרסם לאחרונה, ערך המותג של טויוטה נפל השנה ב-2% והגיע ל-28.9 מיליארד דולר. במקום השני במדד ניצבת ב מ וו, שערך המותג שלה מוערך ב-26.4 מיליארד דולר, במקום השלישי ניצבת מרצדס עם 21.8 מיליארד דולר ובמקום הרביעי בטבלה נמצאת הונדה, בשווי של 13.3 מיליארד דולר.
שני המותגים היחידים שחלה ירידה בערכם הם טויוטה והונדה, שנפגעו משורה של ריקולים שאירעו בעיקר בארה"ב.
אאודי, הנמצאת במקום השביעי, בשווי של 10.1 מיליארד דולר רשמה את הזינוק המהותי ביותר בשוויה: 43% לעומת השנה שעברה. לדברי פיטר וולש, בכיר במילוורד בראון, "כאשר בוחנים את האמון שמותג טויוטה יוצר בקרב בעלי מכוניות, ניכר שנושא הריקולים של כריות האוויר כמעט ואינו משפיע - חוויית הלקוח, הערך והאיכות משמרים את האמון במותג".
4 תגובות לכתיבת תגובה