אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות הריקולים: טויוטה נותרה המותג המוביל במדד מותגי הרכב

למרות הריקולים: טויוטה נותרה המותג המוביל במדד מותגי הרכב

ערך המותג של טויוטה נפל השנה ב-2% והגיע ל-28.9 מיליארד דולר. במקום השנ ב מ וו עם ערך מותג של 26.4 מיליארד דולר ומקום השלישי מרצדס עם 21.8 מיליארד דולר

27.05.2015, 17:22 | תומר הדר

שפע הריקולים שהיכו בתעשיית הרכב העולמית בכלל ובטויוטה בפרט בשנים האחרונות, לא פגמו במעמדה כמותג הרכב בעל הערך הגבוה ביותר בשנת 2015 - כך עולה ממדד המותגים של מילוורד בראון, המתמחה בחקר מותגים ופרסום.

על פי המדד שהתפרסם לאחרונה, ערך המותג של טויוטה נפל השנה ב-2% והגיע ל-28.9 מיליארד דולר. במקום השני במדד ניצבת ב מ וו, שערך המותג שלה מוערך ב-26.4 מיליארד דולר, במקום השלישי ניצבת מרצדס עם 21.8 מיליארד דולר ובמקום הרביעי בטבלה נמצאת הונדה, בשווי של 13.3 מיליארד דולר.

ב מ וו סדרה 5 ב מ וו סדרה 5 ב מ וו סדרה 5

שני המותגים היחידים שחלה ירידה בערכם הם טויוטה והונדה, שנפגעו משורה של ריקולים שאירעו בעיקר בארה"ב.

אאודי, הנמצאת במקום השביעי, בשווי של 10.1 מיליארד דולר רשמה את הזינוק המהותי ביותר בשוויה: 43% לעומת השנה שעברה. לדברי פיטר וולש, בכיר במילוורד בראון, "כאשר בוחנים את האמון שמותג טויוטה יוצר בקרב בעלי מכוניות, ניכר שנושא הריקולים של כריות האוויר כמעט ואינו משפיע - חוויית הלקוח, הערך והאיכות משמרים את האמון במותג".

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
שרון שלום, איזה טויוטה ואיזה סוג גיר? הניחוש שלי שזה גיר רציף.
לידיעתך יש עוד רכבים שפתאום נעצרים במרכז הכביש, קרה לי אישית ברכב מסוג פוקוס שיש לו גיר דו מצמדי (פחות מ 3000 ק"מ לאחר טיפול). התשובה הייתה שמחשב הגיר הושבת ולכן גם המנוע הושבת. זה קרה בתוך העיר ולמרות המהירות הנמוכה הפעלתי מיד 4 מאותתים וסטיתי ימינה בזהירות, עד לעצירה ליד המדרכה. הייתה אזהרה מוקדמת בכך שהרכב לא רצה להניע שעתיים קודם, החילוץ שהגיע הניע בעזרת מצבר חדש והחליף את הישן. בדיקה אצל מכר במוסך פורד מצאה שתקלה זו ידועה ופורד (לפחות בישראל) לא התריעו על כך ללקוחותיהם. אותו מכר בודק במסגרת הטיפולים הרגילים את מחשב הגיר לפעילות תקינה למרות שזה גוזל זמן שהלקוח לא משלם עליו אבל הוא רוצה שלקוחותיו יצאו מרוצים ממנו. בדיקה עם מכרים לעבודה עם רכב זהה מצאה עוד אחד שקרתה לו תקלה דומה. מסקנתי שיש תקלות בכל סוגי הרכבים ולהגדיר את טויטה כרכב מסוכן לפי המקרה שלך אינה במקום. אני מעדיף יצרן שלוקח אחריות על תקלות שמתגלות במשך הזמן ולבצע ריקולים מאשר להתעלם ולהעלים אותן מידיעת הציבור. ראה דוגמת קונצרן GM שנמצא בחקירה בעקבות תקלות שהובילו לפי החשד להרבה הרוגים בגלל ליקוי בחיוט שלא טופל למרות שהיה ידוע לקונצרן. כיצרן זה ואחרים תקפו לפני מספר שנים את טויוטה בעקבות "דוושת הדלק שמאיצה את הרכב", שבסוף הסתבר שהתאונות שדווחו הן בעיקר בגלל תפקוד לקוי של נהגי המכוניות שהיו מעורבות בתקלה שרובה נגרמה בגלל החלקת השטיחון מתחת לדוושת האצה. יצרן כמו פורד פשוט יישם אבטחה לשטיחון שזז גם ברכבים של יצרן זה ללא ריקול שהופנה לציבור. אז לדעתי שיטת טויוטה עדיפה מאשר העלמת התקלות. האם אתה לא חושב כך? ובנוסף תלוי גם מי המוסך שלך וכמה מקצועי וישר בעל הבית וראש הצוות שם.
ליאור , דרום  |  28.05.15
1.
טויוטה רכב מסוכן מאוד ומסכן את משפחתך
תאריך 07/07/13 בעת נסיעה עם המשפחה על כביש מהיר מאשדוד לכיוון פתח תקווה נוצר עומס קל ונאלצתי להאט מעט באותה העת הייתי על הנתיב השמאלי ולפתע הרכב נתקע ולא נוסע ומראה לי על צג הרכב שאני נמצא בהילוך סרק בפועל אני נמצא על מצב אוטומט ובאותה העת העומס בכביש השתחרר והחלו רכבים ומשאיות לחלוף ליידי במהירות גבוהה ילדיי החלו לצרוח ולבכות ברכב נאלצתי להוציא אותם מהרכב ולמקם אותם בין 2 המעקים באמצע כביש מהיר התקשרתי מיד משטרה על מנת שיעזרו לי לפנות את המשפחה מאמצע הכביש אני אישית הייתי חרד מאוד לגורל משפחתי לאחר שהשוטר הגיע נאמר לי שזה לא הרכב הראשון שהוא מחלץ וכבר חילץ יותר מעשרות רכבים על אותה תקלה נאמר לי ע"י השוטר שהגיר מתחמם ואז הוא מנתק את עצמו ולא משלב הילוכים יש לתת לרכב להתקרר כחצי שעה ואז הוא ימשיך לנסוע וכך היה מתחקיר קצר שבצעתי על אופי התקלה נאמר לי שבעקבות השינוי שעשו על הרכב בעקבות שהוא מתדרדר במצב של עלייה בכביש שכך הרכב במצב של חצי קלאצ' תמיד ובשל העומס בכביש גרם להתחממות הגיר וניטרל את שילוב ההילוכים פניתי לטיוטה והם מתחמקים ממני ולא נותנים תשובות אשמח עם תצרו עמי קשר ואסביר יותר החברה מתנערת מאחריות ומסרבת לתת נתונים על אופי התקלה וכמה מהלקוחות שלה חוו אותה תקלה עפ"י עדות השוטר שחילץ אותי ואת משפחתי מהרכב עוד לפני שמסרתי לו את סוג הרכב הוא כבר ציין את סוג הרכב וטען שמכיר את התופעה והוא אישית חילץ כמה עשרות רכבים כמו שלי מיותר לציין כמה התקלה הינה חמורה להיות תקוע על הכביש המהיר בנתיב השמאלי יחד עם כל המשפחה לאור כל התאונות לאחרונה ששמענו שקרו בארץ על רכבים שעמדו בשולי הכביש ונפגעו דוגמת האוטובוס שפגע במשאית ועוד המון מקרים וחמור מזו לא ניתן לזהות את הבעיה בטיפולים השוטפים שמבוצעים במוסך מורשה של החברה רק עד שאתה חווה את התקלה וגרוע מזה לא ניתן למנוע מקרה מסוג זה בעתיד לטענת החברה שלא ניתן לעשות דבר שתקלות מסוג זה הינם בלאי של הרכב. אני מנגד טוען איך אני כבעל משפחה יוכל לתכנן נסיעה כאשר אני יודע שקיים מצב שאני לא מגיע ליעד שלי בבטחה למרות שבצעתי את המוטל עלי מבחינת אחזקת הרכב. ובנוסף החברה אינה עומדת באמנת השרות שלה וביעדים שלה אשר מבטיחים ללקוחות שרכבם הוא בטחותי וכל פרט קטן הקשור לבטיחות אינם מתפשרים בנושא. א) מדוע לא ניתן לגלות את התקלה הזאת בטיפולים השוטפים שמבוצעים אצלכם בסוכנות בשונה מרכבים אחרים בעלי גיר רגיל שבהם ניתן לגלות מה מצב הקלאצ' ב) מדוע אין מנגנון אזהרה ברכב המתריע בפני הנהג שעליו לעצור בצד לפני שהרכב נעצר ולא ממשיך לנסוע וגרם ללקוח להיות במצב סכנה עם משפחתו כאשר הוא נמצא בנתיב השמאלי ג) מדוע יצרן הרכב לא חשב על קירור בתיבת ההילוכים עם ידע שקיים אפשרות של התחממות במצב של נסיעה בתנאי דרך של עומס או פקק. ד) אי קיום אמנת השרות שלכם בתחום בטיחות הרכב ומתן שרות ללקוח. ה) ומבדיקה עם בעלי מקצוע בתחום השינוי שביצעתם בתיבת ההילוכים למניעת התדרדרות הרכב היא הגורמת להתחממות בגיר ולהופעת התקלה. ו) ומדוע נטען ע"י ידכם שתקלה זו תחזור על עצמה שוב בעוד כמה שנים ותגרום לעצירה פתאומית של הרכב אי טיפול בגורם השורש של התקלה. ז) ואיך יתכן שעל לקוח להוציא סכומים כו גדולים לטיפול בתקלה בגיר. ח) עפי הנתונים שקימים אצלנו היקף התופעה היא גדולה במרבית כלי הרכב משנת 2008 בעלי גיר רובוטי וכמו כן מספר חילוצי הדרך שנבדקו מרביתם לסוג רכב זה. ט) כמו כן לא ניתן להזיז את הרכב בשום צורה משום שהגיר לא עובר למצב אחר ונשר במצב סרק (נויוטראל) י) ברצוני למנוע את האסון הבא לכן הנני מתריע בפני משרד התחבורה שלא תגידו מחר לא ידענו ומי כבר יודע בכלל יוכל להיות שקרה ואנו לא יודעים שזו הסיבה. יא) לא רוצה להגיע חס וחלילה כמו למצב של משפחת אטיאס שכולה נספתה בשל תקלה ברכב. יב) בעבר הגשתי אליכם תלונה אך אמרתם בגלל שהרכב רשום על שם אשתי לא ניתן לטפל בתלונה. יג) ראו את כל התלונות הקיימות בעולם על טיוטה מדוע אנו לא בוחנים את הנושא לעומק אצלנו
שרון , אשדוד  |  27.05.15