אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחלבות גד במו"מ עם יצרנית פסטה מאיטליה במטרה לחזור לשוק הפסטות המצוננות צילום: איל פישר

מחלבות גד במו"מ עם יצרנית פסטה מאיטליה במטרה לחזור לשוק הפסטות המצוננות

מדובר במו"מ ראשוני שטרם נחתם. אם המו"מ יצלח, צפויה גד לייבא בין היתר לזניות, ניוקי, קנלוני ומוצרים נוספים

28.05.2015, 10:42 | אורנה יפת

מחלבות גד לא מוותרת על קטגוריית הפסטה המצוננת. ל"כלכליסט" נודע כי המחלבה מנהלת משא ומתן עם יצרנית פסטה מאיטליה שתייצר עבורה פסטה מצוננת במותג פרטי. החוזה בין הצדדים טרם נחתם, ואחת האפשרויות שנבחנות היא לשווק את הפסטה תחת המותג גד.

עזרא כהן מנכ"ל מחלבות גד, צילום: איל פישר עזרא כהן מנכ"ל מחלבות גד | צילום: איל פישר עזרא כהן מנכ"ל מחלבות גד, צילום: איל פישר

במחלבות גד מסרו כי מדובר במו"מ ראשוני שטרם נחתם. אם המו"מ יצלח, צפויה גד לייבא בין היתר לזניות, ניוקי, קנלוני ומוצרים נוספים בקטגוריה. מבחינת גד מדובר בכניסה שנייה לתחום הפסטות הטריות, לאחר שב־2005 הקימה את חברת פסטה נונה בשותפות עם אלי פדידה. ב־2006 הושק המותג ולאחר שנה בלבד, בעקבות חילוקי דעות בין הצדדים, הופרדה השותפות כאשר פדידה רכש את חלקה של מחלבת גד (50%) וניהל את החברה. זאת בעוד מחלבות גד המשיכה להפיץ את המותג במשך שבע שנים. ב־2013 עברה הפצת המותג לידי מחלבת תנובה, שביקשה להיכנס לקטגוריה שבה משחקת המתחרה, שטראוס. מבחינתה של תנובה, שבניגוד לשטראוס היא מפיצה ולא מייצרת את הפסטה, הכניסה לקטגוריה היוותה הרחבת מגוון המוצרים שהיא משווקת לרשתות השיווק.קטגוריית הפסטה המצוננת נמצאת בירידה.

לפי נתוני סטורנקסט, ב־2013 גלגלה הקטגוריה 49.5 מיליון שקל, ב־2014 היא ירדה ל־48.7 מיליון שקל, וב־2015 היא בקצב של כ־40 מיליון שקל שנתי. הקטגוריה נשלטת על ידי פסטה נונה (51.5% מהשוק) ושטראוס (48.5%).

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות