אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"שבוע שביתה בנמל הוא נזק של חצי מיליארד שקל במונחי תוצר"

"שבוע שביתה בנמל הוא נזק של חצי מיליארד שקל במונחי תוצר"

כך מעריך נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "הבטיחו לנו שהמדינה מכינה תוכנית חירום למקרה של שביתה. אני מצפה שתופעל תכנית חירום, שיגידו לי לאן לשלוח את הקונטיינר שאני לא יכול לשלוח לנמל"

28.05.2015, 13:50 | הדס גליקו

"ההחלטה על השביתה בנמלים מהווה פגיעה בעורק החמצן הראשי של התעשייה הישראלית", כך אמר היום שרגא ברוש נשיא התאחדות התעשיינים בשיחה עם "כלכליסט".

ברוש הגיב לשביתה שנפתחה בעקבות התפטרותו של יו"ר ועד נמל אשדוד. לדבריו, התעשייה הישראלית שמייבאת את חומרי הגלם שלה ואת הסחורה שלה היא ברובה תעשייה מייצאת, כך ששבוע שביתה מעריכים בהתאחדות עשוי להוביל לנזק של חצי מיליארד שקל - נזק שהולך וגדל ומצטבר.

קראו עוד בכלכליסט

בהתייחס להחלטת המדינה לפתוח נמלים פרטיים אמר ברוש כי על המדינה היה מוטל למצוא פתרון לנושא העובדים בנמלים לפני קבלת ההחלטה על פתיחת הנמלים הפרטיים. "הבטיחו לנו שהמדינה מכינה תוכנית חירום למקרה של שביתה. אני מצפה שתופעל תכנית חירום, שיגידו לי לאן לשלוח את הקונטיינר שאני לא יכול לשלוח לנמל".

נמל אשדוד. ברוש: "אני מצפה שתופעל תכנית חירום, שיגידו לי לאן לשלוח את הקונטיינר שאני לא יכול לשלוח לנמל", צילום: אוראל כהן נמל אשדוד. ברוש: "אני מצפה שתופעל תכנית חירום, שיגידו לי לאן לשלוח את הקונטיינר שאני לא יכול לשלוח לנמל" | צילום: אוראל כהן נמל אשדוד. ברוש: "אני מצפה שתופעל תכנית חירום, שיגידו לי לאן לשלוח את הקונטיינר שאני לא יכול לשלוח לנמל", צילום: אוראל כהן

עוד הוסיף ברוש: "צעדי הממשלה נכונים אבל אי אפשר לבצע צעדים כאלו חד צדדית. המדינה צריכה להסביר לי איך מתמודדים עם נמלים סגורים כשהעובדים לא מקיימים את צו בית המשפט. אנחנו תובעים לפתוח את הנמלים ולאפשר לנו לעבוד מיד".

תגיות