אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחן רכב: מיניוואן במחיר של משפחתית

מבחן רכב: מיניוואן במחיר של משפחתית

לודג'י הרומני מפתיע לטובה מבחינת רכות הנסיעה בעיר והמרווח הפנימי, אך ציון הבטיחות שלו נמוך יחסית לקטגוריה

01.06.2015, 08:11 | תומר הדר

הכירו את לודג'י - עוד דאצ'יה שתוכננה לעשות מה שעושים רכבים אחרים מקטגוריות זהות, אך בזול. הפעם מדובר במיניוואן, שמחירו 110 אלף שקל בלבד, לעומת מחיר התחלתי של 150 אלף שקל למיניוואן אחר בגודל דומה.

לודג'י, שמבוסס על פלטפורמת דאצ'יה לוגאן, משדר תכליתיות ותו לא. החלק הקדמי מזכיר מעט רנו סניק ישן, אך לחלקו האחורי הוצמד ישבן גדול ממדים ולא נאה במיוחד, שנועד לאפשר ישיבה נוחה גם לנוסעים גבוהים.

מבפנים הלודג'י מיישר קו עם אחיו למותג, רכב השטח דאסטר - שניהם מתאפיינים בפלסטיקה המוכרת היטב לכל מי שהחזיק רנו מגאן או קליאו שיוצרו לפני 15 שנה. בכל מקרה מדובר בהנדסת אנוש סבירה בהחלט למי שמבין שמדובר ברכב זול: קיפול המושבים האחוריים דורש הפעלת כוח והיכרות עם המנגנון, ידית ההילוכים היא בעלת חופש ניכר (יש לציין כאן כי הרכב שנלקח למבחן היה רכב משומש; יבואנית דאצ'יה סירבה לספק רכב מבחן), ומערכות המיזוג והחימום ממוקמות נמוך מדי.

דאצ דאצ'יה לודג'י דאצ

לודג'י מצויד במנוע הטורבו דיזל המוכר של רנו, שהוא רועש מעט, אך בזכות התיבה הידנית בעלת ששת ההילוכים הביצועים בהחלט סבירים. מבחינת איכות הנסיעה הוא מכויל לרכות מפתיעה בנסיעה עירונית. ככל שהמהירות עולה לודג'י מרגיש פחות נעים ונוטה להתנדנד. בכל מקרה קשה להבין מי ירצה לטוס בו. בנוגע לבטיחות לודג'י הוא מ־EURO NCAP שלושה כוכבים בלבד, ציון נמוך יחסית לקטגוריה.

בסופו של דבר עבור משפחה גדולה ונטולת גינונים מדובר בקנייה טובה.

דאצ'יה לודג'י

 

  • מנוע: דיזל, נפח 1,461 סמ"ק, הספק מרבי 109 כ"ס, מומנט מרבי 24.4 קג"מ
  • ביצועים: מהירות מרבית 175 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־11.6 שניות
  • צריכת דלק: נתוני יצרן 21.2 ק"מ לליטר, נתוני מבחן 13.6 ק"מ לליטר
  • בטיחות: 4 כריות אוויר, 3 כוכבים במבחן ריסוק פומבי
  • קבוצת זיהום: 14
  • מחיר: 110 אלף שקל

תגיות