אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עתיד פיננסי בטאץ' צילום: אוראל כהן

עתיד פיננסי בטאץ'

הדרך לגרום לאנשים לחשוב על עתידם הכלכלי עוברת בגוגל פליי ובאפסטור

01.06.2015, 08:28 | תרי ישכיל

קשה להאמין אבל עד לפני כמה שנים עיסוק קבוע ויומיומי בספורט היה נחלתה של קבוצה מצומצמת יחסית של אנשים, וריצת מרתון היתה למקצוענים בלבד. באותם ימים, מסעדות מזון מהיר נפתחו כל שני וחמישי ומעטים דיברו על הקטנת כמויות השמן או על תזונה בריאהשתביא לחיים טובים יותר. בתוך שנים ספורות חל מהפך אמיתי בתחום הבריאותי. העיסוק בבריאות בכלל ובבריאות המזון בפרט הפך לנחלת הכלל, וחברות שלא השכילו להתכונן אליו איבדו צרכנים רבים בדרך.

נראה שהתחום הפיננסי צפוי לעבור מהפך דומה. נכון, עדיין ישנם אנשים שמעדיפים להימנע מניהול הכסף שלהם בגלל הטרמינולוגיה הפיננסית אשר אינה מובנת או מרצון לא לחשוב על העתיד הכלכלי, אבל רבים החלו בשנים האחרונות לשאול שאלות, לבדוק, להתעניין, ובעיקר, להפסיק לפחד משוק ההון. למעשה, ישנם קווי דמיון רבים בין המהפכה הפיננסית למהפכה הבריאותית.

למרות החסמים השונים, אנשים השכילו להבין כי ספורט ותזונה בריאהישפרו את עתידם הבריאותי ואת איכות חייהם, זאת בין היתר הודות לבאזז תקשורתי בנושא ולשיח חברתי שהתפתח בשנים האחרונות. לצד אלו, ראינו כיצד היצרניות בתחום הספורט מייצרות אפליקציות וגאדג'טים שמייצרים חוויה שלמה סביב העיסוק בספורט ובריאות.

זה האתגר הבא של השיווק הפיננסי, שאת ניצניו אנו כבר רואים בשלוש השנים האחרונות. עלינו לסייע ללקוחות להבין שהעתיד הפיננסי שלהם חשוב לא פחות (ואף קשור) להיבט הבריאותי. כדי לעשות זאת, אנחנו צריכים לתת לצרכנים את הכלים שיסייעו להפוך את העיסוק בכסף וחיסכון לפשוט יותר, וכלים דיגיטליים שונים אכן מצליחים בכך.

אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

כניסת האפליקציות לחיינו מנגישה לנו עולמות שבעבר נמנענו מהם בשל חוסר מודעות, חוסר זמן, נגישות וכמובן ידע. אותן אפליקציות מעניקות לצרכן את החופש לבחור מה הוא רוצה לדעת וכיצד הוא רוצה להתנהל. כיום ניתן לבדוק מה מצב חשבון הבנק שלנו בטאץ', ניתן לחסוך בקליק באמצעות אפליקציה וניתן לחפש ידע בתחום הכלכלי בלחיצת כפתור.

הצרכן הישראלי מודע יותר, לא מתבייש לבדוק ולהתמקח, שואל יותר, חשדן וציני יותר, ומשכך רוצה לדעת כמה הוא משלם על הסלולר, מתמקח על מחיר האינטרנט ויוצא לקניות בסופר לאחר שבדק איפה סל המוצרים הזול ביותר. בתחום הפיננסים השינוי בולט עוד יותר - אם בעבר לקוחות אפילו לא שאלו מה התשואה של קופת הגמל שלהם, הרי שכיום, מעבר לצורך הרגולטורי, על ארגונים פיננסיים לשמור על קשר עם הלקוחות שלהם, לעדכן אותם ולהעניק להם כלים תומכי ידע והחלטה.

בין הארגונים הפיננסיים ללקוחות נוצרה מערכת ציפיות ומחויבויות אשר נשענת על הציפייה להשגת תוצאות טובות בטווח הארוך, תוך ניהול מקצועי ואחריות בביצוע ההשקעות, לצד הענקת ידע וכלים שיסייעו ללקוח להבין טוב יותר את הנעשה בחשבונו. להתגברות המודעות הפיננסית בקרב הציבור יש השפעות חיוביות מאוד על תחום שוק ההון והעולם העסקי בכלל. צרכן שמעורב בנעשה ומתעניין בניהול כספו צפוי להעלות את היקף החיסכון שלו ולהתנהל בצורה כלכלית נכונה יותר. פעולה זו תורמת לכלל המשק. צרכן בעל חסכונות וביטחון כלכלי גדולים יותר צפוי להעלות גם את היקף הכספים הפנויים לצריכה, ומנגד, להקטין את התלות שלו במדינה (למשל, הזדקקות לקצבאות).

תפקידנו כארגונים פיננסיים השתנה. אם אנחנו חפצים להצליח, עלינו לגרום לצרכן לבדוק ולבחון מידע שלעתים אין לו עניין לצרוך. עלינו לוודא שהנגשנו את כל המידע שיסייע לו לקבל את ההחלטות הנכונות אשר יובילו אותו (ואת משפחתו) לעתיד כלכלי טוב יותר. לתפיסתנו, חשיבה מושכלת בכל הקשור לניהול הכסף תוביל גם לעליית היקף החסכונות של הציבור.

הכותבת היא סמנכ"לית שיווק, פסגות בית השקעות

תגיות