אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סופרפיש סוגרת את עסקי ההזרקה - ומבצעת מיתוג מחדש צילום: עמית שעל

סופרפיש סוגרת את עסקי ההזרקה - ומבצעת מיתוג מחדש

בחברה החדשה, JustVisual, פיתח הצוות של סופרפיש חבילת אפליקציות מובייל שמאפשרת למשתמש לצלם מוצר מסוים ולקבל מוצר זהה במחיר נמוך יותר

31.05.2015, 20:45 | אסף גלעד

הסטארט-אפ הישראלי סופרפיש, שהסתבך לאחרונה בפרשת "פישגייט" במסגרתה יצר בשוגג פרצת אבטחה במחשבים ניידים של לנובו, סוגר את שעריו ונפתח מחדש בתור חברת JustVisual.

קראו עוד בכלכליסט

משמעות המהלך היא סגירת עסקי הזרקת הפרסומות ממנו ייצרה סופרפיש את עיקר הכנסותיה בשנים האחרונות, כאשר סיפקה את מנוע זיהוי התמונה שלה למפתחים חיצוניים. אלה השתמשו בסופרפיש כדי לזהות פרסומות ברשת ולהלביש עליהן פרסומות של חברות מתחרות אך עם מחירים נמוכים יותר. קו המוצרים הזה הפך את סופרפיש לספקית טכנולוגיית השתלת הפרסומות הגדולה בעולם, לפי גוגל, וכן סיבך אותה עם יצרנית המחשבים לנובו שאיתרה בטכנולוגיית ההזרקה שלה פרצת אבטחה ששולבה בה בשוגג.

המיתוג מחדש של סופרפיש תוכנן מראש, כך אומר מנכ"ל החברה עדי פנחס לסוכנות AP, אך סערת לנובו שהתפרצה בחודש פברואר האחרון החישה את בואו. על פי דיווח של חממת קסניה, אחת המשקיעות בסופרפיש, כנגד החברה הישראלית ולנובו הוגשו 15 תביעות ייצוגיות.

על פי הדיווח, לסופרפיש אין יכולת להעריך את סיכויי הצלחת התביעות. "כתוצאה משינויים בשוק סרגלי הכלים שהחלו לפני כשנה, החל תהליך של ירידה בהכנסות סופרפיש, אשר הואץ בעקבות הגשת התביעות", טוענים בקסניה. משום כך, סופרפיש תזדקק לגיוס הון חיצוני נוסף כבר השנה, כדי להתמודד עם עלויות התביעה, אך גם כדי לתמוך בחברה החדשה. בהתחשב בתביעות הרבות שהוגשו נגד סופרפיש ובעלויות המשפטיות שצפויות להגיע למיליוני דולרים רבים, הדבר צפוי להיות מאתגר.

עובדי סופרפיש (ארכיון) עובדי סופרפיש (ארכיון) עובדי סופרפיש (ארכיון)

את הטכנולוגיה של סופרפיש - שבבסיסה יכולת זיהוי תמונה ברמת דיוק גבוהה וזיהוי תמונות דומות- מבקש פנחס לקחת

לעולם אפליקציות המובייל.

בחברה החדשה, JustVisual, פיתח הצוות של סופרפיש חבילת אפליקציות מובייל בשם LikeThat שמאפשרת למשתמש לצלם מוצר מסוים, כמו רהיט או בגד, ולקבל מוצר זהה רק במחיר זול יותר, או לחלופין להתקשר עם חנות המספקת את אותו המוצר. האפליקציה תאפשר גם לצלם פרסומות ולמצוא פרסומות של מוצרים דומים הנמצאים במבצע.

JustVisual מעוניינת גם למכור רשיונות לשימוש בטכנולוגיה שלה לצרכים שאינם קשורים דווקא לאיתור מוצרים דומים. למשל, כדי לאפשר לאתרי מסחר אלקטרוני להגן על עצמם מפני זיופים או הפרת זכויות שימוש במותגים.

תגיות