מלזיה איירליינס ב"פשיטת רגל טכנית"
החברה מתכוונת לקצץ 6,000 משרות לקראת מיתוג מחדש בספטמבר שאמור לתקן את הנזק שנגרם בעקבות התרסקות שני מטוסים של החברה
קראו עוד בכלכליסט
האמון של הצרכנים נפגע בצורה קשה לאחר ההיעלמות של מטוס החברה במרץ 2014, כשעליו 239 אנשים, וארבעה חודשים לאחר מכן, ספגה החברה מכה נוספת בדמות התרסקות טיסה מעל אוקראינה, ככל הנראה בשל ירי נ"ט. ההתרסקות גרמה למותם של 298 נוסעים ואנשי צוות.
בעקבות האסונות הפכה מלזיה איירליינס להיות בבעלות ממשלתית, ונמחקה מהבורסה. אולם האנליסטים טוענים כי החברה סבלה מניהול כושל במשך שנים, כפי שאומר גם כן המנכ"ל מולר.
"ההידרדרות בביצועים החלה הרבה לפני האירועים הטראגיים של 2014", הוא מודה. תחרות עזה באזור אחראית לכך שהחברה דיווחה על הפסדים במשך מספר שנים. מולר, שזכה באירלנד לכינוי "המחסל" (Terminator) לאחר שהוביל מהלך של קיצוצים ופיטורים בחברת התעופה איר לינגוס, מתכנן גם להפחית את מספר הטיסות הארוכות ממלזיה לאירופה, ולהתמקד בשירותים אזוריים. אם כי, הטיסה מהית'רו לקואלה לומפור, היוצאת פעמיים ביום תמשיך כסדרה, שכן היא נחשב ל"רווחית".
על פי התוכנית של מולר, כוח העבודה של החברה יתכווץ ל-14 אלף עובדים. ההערכה היא כי תוכנית הארגון מחדש שתימשך 12 חודשים תעלה לחברה 1.6 מיליארד דולר. אולם מולר הדגיש כי העסקים "ממשיכים כרגיל" על אף ההפרעות, והבטיח כי כל ההזמנות יכובדו.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה