אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשת שמלות כלה ספרדית בדרך לישראל צילום: אי פי איי

רשת שמלות כלה ספרדית בדרך לישראל

חברת רוסאריו קפיטל שמייצגת את המותג רוזה קלרה מחפשת זכיין לפתיחת ארבע חנויות. מגעים ראשונים נוהלו בין היתר עם גולברי והודיס

02.06.2015, 08:26 | אורנה יפת

מותג בינלאומי נוסף בדרכו לישראל. ל"כלכליסט" נודע כי מותג שמלות הכלה הספרדי רוזה קלרה עתיד לפתוח רשת חנויות בישראל במהלך שנת 2016. מי שמייצגת בשלב זה את המותג בישראל ופועלת לאיתור זכיין פוטנציאלי היא חברת רוסאריו קפיטל בבעלות ראובן אבלגון, הפועלת בתחום ההנפקות הציבוריות והפרטיות, המיזוגים והרכישות, ומשמשת נציגה בישראל של רשת המיזוגים והרכישות M&A International.

ברוסאריו קפיטל אישרו את המידע וציינו כי מדובר במגעים ראשוניים. בשלב הראשון ייפתחו ארבע חנויות של מותג הכלות בערים תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, ובשלב השני תיבחן ההיתכנות הכלכלית להרחבת הרשת. החנויות בארץ יופעלו על שטחי מסחר של כ־300 מ"ר בקניונים מובילים. כרגע עוד לא ברור על ידי מי תפעל הרשת בארץ. ל"כלכליסט" עוד נודע כי נציגי החברה קיימו מגעים עם כמה קמעונאים בשוק המקומי, בהם רשת בגדי הנשים גולברי וסקארה לקוסמטיקה מוזלת, וכן עם קבוצת הודיס וקבוצת אלפא קוסמטיקה שמייבאת את המותג דזיגוואל הספרדי לישראל. בגולברי סירבו להגיב לידיעה. בהודיס מסרו שהוצע להם לראות את הפרזנטציה של המותג ולא מעבר לזאת. אלפא קוסמטיקה הכחישו את המידע.

רוזה קלרה, קבוצת קמעונאות ספרדית שהוקמה ב־1995 בברצלונה, מגלגלת לפי הערכות מחזור מכירות של כ־100 מיליון יורו בשנה. החברה מעסיקה כ־1,000 עובדים ברחבי העולם ומחירי שמלות המותג נעים בין 1,200 ל־3,000 יורו. בספרד נוהגות הכלות לרכוש את השמלה וזאת בניגוד לישראל, שכן לנוכח המחירים הגבוהים של שמלות כלה בארץ, התעשייה מבוססת ברובה על השכרה. בחברה הספרדית מבינים שהם יידרשו למשאבים כספיים לצורך חינוך השוק להתנהגות צרכנית שונה. לדברי גורם המקורב לעסקה, "ברור שזה מצריך שינוי של התנהגות שוק, אבל זה מודל שעובד בהצלחה בכל העולם ואין סיבה שלא יעבוד בישראל. לוקח זמן לפתח שוק חדש. בנוסף, לצרכנית רכישת השמלה של רוזה קלרה תעלה חצי מהמחיר שעולה לה להשכיר כיום שמלה בחנות פרטית, ואחר כך היא תוכל למכור אותה באינטרנט".

למותג רוזה קלרה, השני בגודלו בספרד אחרי Pronovias שהוקם על ידי המעצבת רוזה קלרה, 150 סניפים ברחבי העולם, מרביתם בזכיינות. החברה הספרדית מתכננת לפתוח כ־150 חנויות נוספות בשנתיים. מדובר במותג הראשון מתחום שמלות הכלה שמנסה להקים בארץ רשת ועשוי לחולל מהפך בשוק המרוכז כיום בידי מעצבי אופנה פרטיים. מדובר בשוק שמוערך ב־250 מיליון שקל בשנה, ומחיר השכרת שמלה לערב עומד בממוצע על כ־8,000–9,000 שקל ולעתים אף יותר.

שמלה של רוזה קלרה, צילום: אי פי איי שמלה של רוזה קלרה | צילום: אי פי איי שמלה של רוזה קלרה, צילום: אי פי איי

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות