אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אקדמיית המחר צילום: אוראל כהן

מדברים שיווק

אקדמיית המחר

בעולם שבו כל מעסיק מחפש כמה שיותר מידע תואר אקדמי חייב להגיע עם בולטות דיגיטלית

03.06.2015, 09:23 | עדי גץ-פניאל
עבודת השיווק בתחום ההשכלה הגבוהה שונה מהותית מעבודת השיווק בחברות הצריכה הגדולות. המוצר שאנחנו מוכרים, תואר אקדמי, לא משווק באמצעות השקות נוצצות, ולא כולל פיתוח מוצרים חדשים בתדירות גבוהה. בדומה לחברות הצריכה, סוד השיווק הנכון הוא מיקוד - מיקוד בצורכי קהל היעד. בשנים האחרונות, עם ההתפתחות האדירה של תחום הדיגיטל, מתפתחות תובנות מעמיקות לגבי קהל היעד, אשר גורמות לשינוי מהותי בחשיבה ובתפיסת התפקיד שלנו כאנשי השיווק. כחלק מתהליך זה התרחב הקהל, והוא כולל כיום לא רק את קהל הסטודנטים אלא גם את המתעניינים בלימודים מתקדמים ואת התעשייה כולה שבה אמורים הבוגרים שלנו להשתלב. תהליך זה כולל גם הפנמה כי על אנשי השיווק לייצר ערך עבור כל אחד מקהלים אלו, בדרך האפקטיבית ביותר עבורו, בדרך שמתאימה למציאות הדיגיטלית התזזיתית.

לאתר הכנס מדברים שיווק לחצו כאן

כאשר מתמקדים בקהל הסטודנטים, חשוב לזכור כי מדובר בילידי שנות התשעים, השייכים לדור ה־Y שהופך בהדרגה לכוח כלכלי משמעותי. השאלה המרכזית שעל פיה בני דור ה־Y בוחנים את העולם היא "מה יוצא לי מזה?", או במילים אחרות: "כיצד דווקא המוצר הזה יקדם אותי ויגרום לי לבלוט על פני אחרים?" ולכן, הבחירה במוסד אקדמי נקבעת על פי הפרמטרים הללו.

כיצד ייצרו הסטודנטים נוכחות דיגיטלית משמעותית בעולם שבו בשנייה אחת נצפים 1.3 מיליון סרטונים ביוטיוב? איך שולטים במידע בעידן שבו כמעט כל מעסיק פוטנציאלי מחפש על המועמד היושב מולו מידע בגוגל וברשתות החברתיות, עוד לפני הגעתו לראיון?

קמפוס המכללה למנהל, צילום: רונן טופלברג קמפוס המכללה למנהל | צילום: רונן טופלברג קמפוס המכללה למנהל, צילום: רונן טופלברג

החיבור בין קהל הלקוחות, שאיפותיו והסביבה הדיגיטלית והחברתית שבה הוא חי, והרצון להעניק לסטודנטים כלים להצלחה בקריירה עוד במהלך התואר, מחייב יצירת מהלכים חדשים בתחום התוכן.

היום ברור למי שעוסקים בתחום כי אחד הכלים המשמעותיים שאפשר לתת לסטודנטים הוא בולטות דיגיטלית. בולטות כזו ניתן לייצר על ידי הענקת כלים לסטודנטים שיסייעו להם לבנות את עצמם כמותג במדיה הדיגיטלית במסגרת לימודיהם, ויצירת שיתופי פעולה עם מעסיקים וכלי תקשורת מובילים שמסייעים להעצים את הסטודנטים ואת עשייתם. כך, ניתן לייצר חשיפה תקשורתית לסטודנטים שבמסגרת הלימודים יצרו מיזם מעניין, פיתחו אפליקציה חדשנית, עיצבו קונספט או קמפיין מבטיח או אחראים לעשייה משפטית־חברתית. בדרך זו עשייתם הופכת להיות מוכרת הן בקרב חבריהם ללימודים והן ברחבי הרשת. פעילות זו מייצרת עבור הסטודנטים מעין "DIGITAL CV" שמשמשים אותם בבואם לחפש עבודה.

בנוסף, שיתופי פעולה עם מדיה ומעסיקים בולטים במשק מספקים ערך מוסף רב לסטודנטים. לצד הניסיון הנצבר, שיתופי הפעולה יכולים לסייע להם לייצר לעצמם נוכחות דיגיטלית ולקדם את עצמם ברשתות החברתיות. תוכן בדיגיטל הפך להרבה יותר מבאזז וורד, ומוסדות האקדמיה רואים בו אסטרטגיה.

הכותבת היא מנהלת מערך השיווק של המסלול האקדמי המכללה למינהל

תגיות