אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפרסומות עומדות להתפוצץ באינסטגרם צילום מסך: אינסטגרם

הפרסומות עומדות להתפוצץ באינסטגרם

חדשות רעות לחובבי הצילום: פייסבוק, בעלת האפליקציה הפופולרית, הודיעה רשמית שמעתה יהפכו פרסומות לחלק מרכזי בפיד של כל משתמש. תוכלו להגדיר אילו פרסומות רלוונטיות אליכם, אך לא לחסום או לנטרל אותן

03.06.2015, 11:57 | נמרוד צוק

אינסטגרם הודיעה הבוקר (ד') כי מעתה, פרסומות יהפכו למרכיב מרכזי בפיד של כלל משתמשיה. זאת, לאחר פיילוט שנמשך כשנה, במסגרתו הוצגו פרסומות למספר מצומצם של משתמשים.

קראו עוד בכלכליסט

"מאז התחלנו לשלב פרסומות בשירות, הפכה אינטסגרם לכלי רב עוצמה עבור מפרסמים. במהלך החודשים האחרונים פתחנו את הפלטפורמה לפרסום בשמונה מדינות וזכינו לשיתוף פעולה מצד משווקים ומשרדי פרסום רבים", נכתב בפוסט שהציג את פרטי המהלך.

לטענת החברה, היא שילבה בפלטפורמה 475 קמפיינים מאז פתיחתה למפרסמים, והשיגה אפקטיביות גבוהה פי 2.9 לעומת הממוצע בקמפיינים מקוונים, במדידה של נילסן שבדקה עד כמה האנשים שצפו בהן זוכרים את הפרסומת.

אוהבים את אינסטגרם? התכוננו לפרסומות, צילום: שאטרסטוק אוהבים את אינסטגרם? התכוננו לפרסומות | צילום: שאטרסטוק אוהבים את אינסטגרם? התכוננו לפרסומות, צילום: שאטרסטוק

הצעד הבא, מסבירה החברה, כולל שלושה מרכיבים: הרחבת סוגי הפרסום לכאלו שכוללים הנעה לפעולה (ולא רק בניית מותג), הגדלת אפשרויות ההתמקדות בפלחי אוכלוסיה מסוימים והפיכת הרכישה של שטחי פרסום לקלה ונגישה יותר.

בימים הקרובים, אומרת החברה, היא תחל לבחון פורמטים נוספים מלבד אלו שהיו זמינים עד כה, כאלו שייועדו לעורר תגובה ישירה ומיידית אצל הצופה, כגון הרשמה לאתר האינטרנט של המפרסם, רכישת מוצר או הורדת אפליקציה.

חגיגה למפרסמים

במרכז ההרחבה של אפשרויות המיקוד, שיהפכו זמינות בהמשך השנה, יעמוד שיתוף פעולה עם חברת האם פייסבוק, שיכלול על פי הפוסט חיבור בין חשבון האינסטגרם של המשתמש לבין פרטיו האישיים בפייסבוק, במטרה "לאפשר למפרסמים להגיע לקהל היעד הנכון על בסיס נתונים דמוגרפיים ותחומי העניין של המשתמשים, יחד עם המידע שעסקים מחזיקים על הלקוחות שלהם".

בצד השני של המשוואה, אומרת החברה, היא תתן למשתמשים כלים שיאפשרו להם להפוך את הפרסומות ליותר רלוונטיות עבורם - אך לא לחסום או לצמצם את הופעתן. אינסטגרם נרכשה ב-2012 על ידי פייסבוק בסכום של כמיליארד דולר, שנתיים לאחר הקמתה על ידי קווין סיסטרום ומייק קריגר. פייסבוק אינה מפרסמת נתונים על ביצועיה העסקיים, אבל בדצמבר האחרון טען סיסטרום כי החברה הגיעה ל-300 מיליון משתמשים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות