אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיליארדריות בסטייל צילום: אי.אף.פי, אי.פי.אי, ABACAUSA.COM

מיליארדריות בסטייל

ברשימה חדשה של "פורבס", המדרגת את 50 הנשים העשירות באמריקה שהרוויחו את ממונן בעצמן, כיכבו נשים מובילות מתעשיית האופנה. קווים לדמותן: חסרות הון התחלתי או השכלה פורמלית

07.06.2015, 09:35 | תמרה וולמן
בשבוע שעבר הצטרפה רשימה שנתית נוספת לרשימות העשירים והמצליחים שמפרסם מגזין "פורבס" מדי שנה. מדובר על רשימה שבה דורגו, לראשונה, 50 הנשים העשירות ביותר באמריקה שהרוויחו את המיליונים — שלא לומר את המיליארדים שלהן — בכוחות עצמן. הרשימה כוללת נשים מתחומי היזמות, הבידור, הפיננסים ועוד, ומכילה שמות ידועים כביונסה נואלס ומדונה, אך גם לא מעט שמות עלומים.

הנתון הבולט והמעניין מתחיל דווקא במקומות השלישי והרביעי, והוא הייצוג המכובד שיש ברשימה לנשות תעשיית האופנה. משקלול הממצאים עולה כי תחומי האופנה והקמעונאות, לצד תחום הטכנולוגיה, הפיקו את מרב הממון ברשימה.

את רשימת המיליארד האופנתי פותחת, עם שווי מוערך של 3.1 מיליארד דולר נטו, דוריס פישר (83), שנחשבת למטריארכית של ענקית האופנה גאפ. את המותג היא הקימה עם בעלה דונלד ב־69', ועד היום מחזיקה במרב מניותיו. כדי להיכנס לרשימה נדרש מינימום של 250 מיליון דולר שווי עצמי נטו, וחישוב שווי זה נעשה רק בקרב אלו שבמובהק השיגו את הונן בעצמן.

דוריס פישר ובעלה המנוח דונלד. המטריארכית של גאפ דוריס פישר ובעלה המנוח דונלד. המטריארכית של גאפ דוריס פישר ובעלה המנוח דונלד. המטריארכית של גאפ

 

מיליארדריות בסטייל

במקרים שבהם הנשים החלו את דרכן העסקית, או עדיין מחזיקות בעסקיהן, עם בני זוג או אחרים, ב"פורבס" חישבו את החלק היחסי מאותו הון משותף. מיד אחרי פישר, במקום הרביעי, מופיעה ג'ין סוק צ'אנג הקוריאנית (52), שב־1984 פתחה עם בעלה חנות בגדים בלוס אנג'לס שצמחה עם השנים לרשת האופנה המהירה Forever 21.

בזכות אופרה ווינפרי

 

מעט למטה ברשימה, במקום ה־17, עם שווי של מיליארד דולר, נמצאת שרה בלייקלי (Blakely). בלייקלי (44) הקימה לפני 15 שנה בדירתה שבאטלנטה את מותג ההלבשה התחתונה והמחטבים Spanx. שישה חודשים לאחר שהשקיעה את חסכונותיה בניסיון להמציא בגד תחתון מחטב, נוח ומחמיא זכתה האשה שעבדה במשך שנים כדיילת בדיסני־וורלד וכאשת מכירות של מכשירי פקסימיליה להזדמנות מאשה אחרת שמופיעה גבוה מאוד באותה הרשימה — אופרה ווינפרי — כשזו הכניסה אותה לתוכנית ה"Favorite Things" הפופולרית שלה.

את המקום ה־17, כמו גם נקודות ציון אחרות בקריירה, חולקת בלייקלי עם טורי ברץ' (48). גם ברץ' הקימה את מותג האופנה הנושא את שמה ממטבח ביתה. כמו בלייקלי, היא חבה תודה לאופרה ווינפרי, שכל המלצה מפיה מתורגמת מיד למזומנים, על כך שכינתה אותה "הדבר הגדול הבא באופנה".

נשות האופנה המיליארדריות , צילום: אי.אף.פי, אי.פי.אי, ABACAUSA.COM נשות האופנה המיליארדריות | צילום: אי.אף.פי, אי.פי.אי, ABACAUSA.COM נשות האופנה המיליארדריות , צילום: אי.אף.פי, אי.פי.אי, ABACAUSA.COM

גם את המקום ה־31, ואת אותו שווי של 450 מיליון דולר, חולקות שתי מעצבות אופנה איקוניות — דונה קארן ודיאן פון־פרסטנברג. שתיהן נולדו למשפחות יהודיות אך בזאת מסתיים הדמיון. קארן (66) למדה בבית הספר היוקרתי לאופנה פארסונס ופון פרסטנברג (68) מעולם לא למדה עיצוב אופנה. רק אחרי שנישאה לנסיך גרמני החלה בראשית שנות השבעים לעצב בגדי נשים וזכתה להצלחה.

את רשימת נשות האופנה והממון חותמת, במקום ה־34, ורה וואנג (65), עם שווי מוערך של 400 מיליון דולר. וואנג החלה בשנות השבעים בצעדיה הראשונים בעולם הסטייל כעורכת אופנה ב"ווג". לאחר 15 שנה עזבה את המגזין, עבדה עבור ראלף לורן, ועם חתונתה ב־1989 החליטה לפתוח בוטיק שמלות כלות בתפירה עילית וזכתה להצלחה פנומנלית ולרשימת לקוחות מכובדת כגון ויקטוריה בקהאם, ג'ניפר לופז, קלואי וקים קרדשיאן ורבות אחרות.

הצורך הוא אבי האופנה

 

כשמנסים לאתר חוט מקשר בין כל הנשים ברשימה עולים כמה פרמטרים משותפים: רובן נטולות השכלה פורמלית, למדו מהשטח וצמחו מהתחתית כשבאמתחתן סכום התחלתי מצומצם. מותגיהן יקרים מהממוצע אך שומרים על מחירים שפויים, ובהתאמה, גם המגמה העיצובית הדומיננטית בהם שפויה — פחות טרנדית ויותר על־זמנית, אופטימית ולא קודרת. הדבר הניכר ביותר שמשותף לכולן הוא שהן החלו את דרכן האופנתית מתוך צורך אישי ומידי שהתעורר אצלן. בלייקלי למשל ייצרה מחטבים כי רצתה לחולל מהפכה באופן שבו נשים נראות בבגדים, קארן נודעה בקו פריטי היסוד שלה, ששינה את האופן שבו נשים עובדות מתלבשות, וואנג, כמו נשים רבות, פשוט חיפשה שמלת כלה ראויה.

תגיות