אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
HTC עמוק בבוץ: חתכה ב-30% את תחזית הרווח

HTC עמוק בבוץ: חתכה ב-30% את תחזית הרווח

בגלל מכירות מאכזבות של מכשיר הדגל One M9 והתמקדות שגויה בשוק הסיני, מתקרבת היצרנית הטייוואנית לסכנה קיומית. אחרי ארבעה רבעונים של צמיחה זעומה, צפויה HTC להציג הפסד בעייתי

07.06.2015, 15:23 | הראל עילם

האם קרב סופה של יצרנית הסלולר הטייוואנית HTC? במהלך סוף השבוע האחרון פרסמה החברה אזהרת רווח והורידה ב-30% את צפי ההכנסות שלה לרבעון הנוכחי, שיסתיים ב-30 ביוני. בתוצאות הרבעוניות הקודמות, שהיו סבירות יחסית ורשמו עליה של 25% בהכנסות, החברה חזתה הכנסות לרבעון זה בשיעור של בין 1.48 ל-1.64 מיליארד דולר. עכשיו היא מורידה את התחזית ל-1.06 עד 1.16 מיליארד דולר.

קראו עוד בכלכליסט

בשנתיים האחרונות החברה פעלה בעיקשות כדי לנסות ולשקם את עצמה אחרי שנים של הפסדי ענק ואובדן ההובלה בשוק. מכשירי הדגל One M7 ו-One M8 זכו בעשרות פרסים ונחשבו על ידי רבים למכשירים הטובים ביותר בשוק ואפשרו לחברה לחזור לרווחיות. החברה דיווחה על רווח נקי זעום לפני חודשיים, אך עתה נראה שהמצב משתנה בגלל מכשיר הדגל One M9.

One M9 One M9 One M9

HTC צפויה להכריז על הפסד נקי, לראשונה מזה ארבעה רבעונים. המנייה שלה ירדה ב-52% בארבע החודשים האחרונים. שווי החברה כעת, שבעבר הוערכה ביותר מ-75 מיליארד דולר, עומד כעת על 2.4 מיליארד בלבד.

הסיבה לירידה בהכנסות היא ה-M9, שהתקבל בשוק בעין פחות יפה מקודמיו - בין השאר בגלל שהחברה לא שיפרה את רזולוציית המסך והמצלמה עצמה מאכזבת לעומת מתחרים כסמסונג גלקסי S6 ו-LG G4. את מה שה-One M9 היה אמור להיות בעיני המבקרים HTC שיפרה במכשירים מרשימים כ-M9 Plus וה-E9, שיועדו משום מה לשוק הסיני בלבד. אנליסט בחברת סינופאק אמר לטייפיי טיימס כי ה-One M9 נכשל וכי יתכן והכנסות החברה בפועל יהיו נמוכות אף יותר וירדו ב-50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד - מה שאומר הכנסות של 1.03 מיליארד דולר בלבד.

כל מה שה-M9 היה אמור להיות. M9 Plus כל מה שה-M9 היה אמור להיות. M9 Plus כל מה שה-M9 היה אמור להיות. M9 Plus

החברה הסבירה את הירידה בהכנסות בגלל הירידה במכירות בסין, וירידה בדרישה למכשירי עילית. מנכ"לית החברה שר וונג אמרה כי HTC מנסה כעת לשפר את היעילות ושולי הרווח שלה, שרשמו ירידה בתוצאות הרבעוניות האחרונות וכן להכנס לשווקים חדשים - כמו לתחום המציאות המדומה, עם משקפי ה-Vive.

כעת נשאלת השאלה האם ל-HTC בכלל יהיה את הזמן ומרחב הנשימה הנדרש להשלמת המהפך האסטרטגי שהיא מתכננת. על ההחלטה המסחרית התמוהה שלה - להשיק דווקא את המכשירים המתקדמים ביותר שלה לשוק הסיני התחרותי והצפוף להפליא - HTC משלמת כעת. קשה להאמין שהחברה תוכל לתקן את המעוות לפני שתוציא את מכשיר ה-One הבא שלה, אם המגמה תימשך.

תגיות