אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הערב ב-20:00: אפל תחשוף את iOS הבאה צילום: בלומברג

הערב ב-20:00: אפל תחשוף את iOS הבאה

באירוע WWDC שייפתח הערב בסן פרנסיסקו צפויה יצרנית האייפון לחשוף שירות הזרמת מוזיקה, לצד גרסאות מעודכנות למערכות ההפעלה מתוצרתה וכלים ליצירת אפליקציות משופרות לווטש

08.06.2015, 09:42 | עומר כביר
ועידת המפתחים של אפל, WWDC, תיפתח הערב ב-20:00 (שעון ישראל) בסן פרנסיסקו. במסגרת האירוע צפויה החברה לחשוף שירות הזרמת מוזיקה חדש לצד הגרסאות החדשות של מערכות ההפעלה מתוצרתה, iOS 9 לאייפון ולאייפד ו-OS X 11 למק.

קראו עוד בכלכליסט

שירות המוזיקה החדש, שמכונה כרגע אפל מיוזיק, עתיד להתחרות ישירות בשירותי סטרימינג דוגמת ספוטיפיי, שהפכו פופולריים בשנים האחרונות. החברה עתידה לגבות דמי מנוי חודשיים של 10 דולר מלקוחות השירות, וככל הנראה לא תציע שירות חינמי המבוסס על חשיפה לפרסומות.

מנכ"ל אפל, טים קוק מנכ"ל אפל, טים קוק מנכ"ל אפל, טים קוק

בכירים בתעשיית המוזיקה אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" שהשקת השירות החדש צפויה להוות אבן דרך בהיסטוריה של המוזיקה בסטרימינג, ויכולה להעביר את הטכנולוגיה משלב המאמצים המוקדמים לשלב המיינסטרים. לספוטיפיי, השולטת ב-86% מהשוק, אמנם יש יותר מ-60 מיליון לקוחות שרבע מהם מנויים בתשלום, אך לאפל יש מאות מיליוני משתמשים עם כרטיסי אשראי - שאותם היא יכולה לדחוף באופן אגרסיבי להצטרף לשירות החדש.

למעשה, אפל מחזיקה כבר כיום בשני שירותי הזרמת מוזיקה. הראשון, iTunes Radio שהושק לפני כשנתיים, חינמי אך מוגבל: הוא אינו מאפשר למאזין לבחור שירים באופן חופשי, אלא מציע תחנות שונות שרובן נוצרות אוטומטית לפי סגנונות או אמנים. את השירות השני, Beats Music, קיבלה אפל כחלק מרכישת ביטס ב-3 מיליארד דולר בשנה שעברה. בדומה לשירותים אחרים הוא מאפשר למנויים בתשלום להאזין לעשרות מיליוני שירים, אך עד כה אפל לא השקיעה רבות בקידום שירות זה ולא הפכה אותו לחלק מרכזי במערכות ההפעלה שלה. סביר להניח ששירות המוזיקה החדש יתבסס על Beats Music, אם כי יעבור בוודאי מיתוג מחדש משמעותי.

מתיחת פנים לסירי

בכל הנוגע למערכות ההפעלה, הגרסאות שתחשוף אפל צפויות להתמקד פחות בתכונות חדשות ויותר בשיפורים ותיקונים מתחת למכסה המנוע. עם זאת, ההערכות הרווחות הן שבכל זאת יהיו כמה הכרזות מעניינות גם בהקשר זה. לפי דיווח של האתר 9to5Mac, העוזרת הווירטואלית סירי תזכה לשדרוג משמעותי שבמסגרתו תחל לספק למשתמש מידע בהתאם למצב שבו הוא נמצא, כפי שעושה המתחרה גוגל NOW.

סירי תשודרג, צילום: בלומברג סירי תשודרג | צילום: בלומברג סירי תשודרג, צילום: בלומברג

כך, לדוגמה, יספק השירות מפה עם זמן ההגעה המשוער לקראת פגישה צפויה, לצד הוראות נסיעה ומועד יציאה מומלץ על סמך עומסי התנועה. השירות גם ילמד את הרגלי השימוש: בעל אייפון שנוהג לפתוח את אפליקציית פייסבוק מדי בוקר ב-9 יראה באותה השעה על מסך הנעילה כפתור לכניסה לאפליקציה. בסמוך לשעות הארוחה הקבועה של המשתמש יוכל השירות להציג רשימת מסעדות מומלצות בסביבתו.

לשירות אפל מפות יצורפו הוראות נסיעה בתחבורה ציבורית בערים נבחרות, וייתכן שבארה"ב ישולבו תמונות רחובות בסגנון גוגל סטריט ויו, שמבוססות על איסוף עצמאי שביצעה אפל לאחרונה באמצעות כלי רכב מיוחדים. כן תכלול iOS 9 עדכון אבטחה שמכונה Rootless, אשר נועד למנוע מתוכנות זדוניות לפגוע במכשיר (ובדרך גם להקשות את פריצתו בידי המשתמשים); אפשרות לצפות בשני יישומים במקביל באייפד; שיפורי מהירות וביצועים במכשירים ישנים יחסית; ועדכוני ממשק קלים.

OS X 11 החדשה למחשבי מק צפויה לכלול בתוכה מרכז בקרה בסגנון iOS, שיספק גישה מהירה לתכונות כמו שליטה בנגן המדיה והגדרות התצוגה. עוד צפויה מערכת ההפעלה להציג שיפורי ביצועים ועדכוני אבטחה.

ומה עם אפל ווטש? השעון שהחל להימכר לפני כחודש וחצי צפוי לזכות לכלי פיתוח חדשים. כיום אפליקציות לאפל ווטש מותקנות על האייפון, ומסוגלות רק להעביר ולקבל מידע מהשעון. הכלים החדשים יאפשרו להתקין אפליקציות ישירות על השעון ולנצל טוב יותר את בקרי השליטה שלו. השינוי גם יעניק לאפל ווטש אפשרויות רבות יותר לפעולה עצמאית במנותק מהאייפון.

תגיות