אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנצ'סטר יונייטד - מותג הכדורגל החזק בעולם ששווה מיליארד דולר צילום: איי אף פי

מנצ'סטר יונייטד - מותג הכדורגל החזק בעולם ששווה מיליארד דולר

יונייטד, שסיימה רביעית בפרמיירליג, 17 נקודות מאחורי האלופה צ'לסי, זינקה מחדש לפסגת דירוג 50 מותגי הכדורגל השווים ביותר מבחינה פיננסית

09.06.2015, 14:37 | שירות כלכליסט

עונה אחת מחוץ לליגת האלופות לא השפיעה על דימוי המותג של המועדון, שהוכתר למותג הכדורגל הראשון ששווה מיליארד דולר. יונייטד, שסיימה רביעית בפרמיירליג, 17 נקודות מאחורי האלופה צ'לסי, זינקה מחדש לפסגת דירוג 50 מותגי הכדורגל השווים ביותר מבחינה פיננסית (The Brand Finance Football 50) שעורכת בכל שנה חברת הערכת המותגים והייעוץ האסטרטגי ברנד פיננס.  

קראו עוד בכלכליסט

 השדים האדומים הדיחו מהפסגה את באיירן מינכן והפכו למועדון הראשון ששווה מיליארד דולר. עלייה של 63% העלתה את שווי המותג ל-1.2 מיליארד דולר, צילום: איי אף פי השדים האדומים הדיחו מהפסגה את באיירן מינכן והפכו למועדון הראשון ששווה מיליארד דולר. עלייה של 63% העלתה את שווי המותג ל-1.2 מיליארד דולר | צילום: איי אף פי  השדים האדומים הדיחו מהפסגה את באיירן מינכן והפכו למועדון הראשון ששווה מיליארד דולר. עלייה של 63% העלתה את שווי המותג ל-1.2 מיליארד דולר, צילום: איי אף פי

השדים האדומים הדיחו מהפסגה את באיירן מינכן והפכו למועדון הראשון ששווה מיליארד דולר. עלייה של 63% העלתה את שווי המותג ל-1.2 מיליארד דולר.

הניצחון של ברצלונה בתוצאה 3-1 על יובנטוס בגמר ליגת האלופות ביום שבת הוסיף 28 מיליון דולר לשווי המותג של ברצלונה, ועזר להעלות את שווי המותג השנה ב- 151 מיליון דולר, כך שהשווי הכולל של המותג עומד על 773 מיליון דולר.

אולם ככל שההישגים של ברצלונה מזהירים, היא לא הצליחה לנצל אותם לטובת שווי המותג כפי שעשתה יריבתה ריאל מדריד (שהמותג שלה שווה 100 מיליון דולר יותר) או כפי שעושות הקבוצות האנגליות.

לראשונה מאז החל הדירוג עקפו מנצ'סטר סיטי וצ'לסי את ברצלונה, שנפלה למקום השישי. עם זאת, בדו"ח מציינים שלברצלונה יש את המותג החזק ביותר, שזכה לדירוג של AAA+ על ידי ברנד פיננס.

עם זאת, קטגוריית "חוזק המותג" משקפת את הפוטנציאל התיאורטי של המותג. כדי שמותג של מועדון ייצר הכנסה יש צורך בצוות עסקי מוכשר ומיומן כמו ההרכב על המגרש.

"מאחורי ההצלחה של מנצ'סטר יונייטד עומד אד וודוורד, הרונלדו של המרחב המסחרי של הכדורגל", הגיב מנכ"ל החברה דיוויד היי.  "כפי שסר אלכס פרגסון פיתח את המוניטין של יונייטד בעולם, וודוורד (והבעלים של יונייטד משפחת גלייזר) ניצלו את הכוח הגדל של המותג לבסס מאגר אוהדים ומגוון של עסקאות ספונסרשייפ שאין שני להן מבחינת הכמות והשווי".

ההתמקדות הזו על השגת שווי מהמותג, בשילוב עם ההצלחה המקצועית של הקבוצה בעבר הקרוב, אפשרה לוודוורד למזער את ההשפעה של התוצאות הבינוניות של שתי העונות האחרונות.

המצב הפיננסי של מנצ'סטר יונייטד קיבל דחיפה נוספת הודות לחוזה חדש ושובר שיאים לזכויות השידור של הליגה בין השנים 2019-2016. העסקה הזו משתלמת לכל הקבוצות בפרמיירליג, כך שסאות'המפטון היא המותג עם שיעור הצמיחה המהיר ביותר השנה.

שווי המותג של הסיינטס עלה ב-89% ל-183 מיליון דולר. אם כי סאות'המפטון היא יותר מרק מוטבת פסיבית כתוצאה מהחוזה. רונלד קומאן הנהיג את הקבוצה, שהייתה בסכנת ירידת ליגה, לסיום במקום השביעי העונה. ווסטהאם הרוויחו גם כן מהעלייה בחוזי השידור, ורשמו צמיחה של 86% שעזר לה להיות מדורגים לראשונה בקרב 20 הגדולות, בזכות שווי של 200 מיליון דולר.

לאחר המעבר של הקבוצה לאצטדיון האולימפי של לונדון היא ככל הנראה תחווה צמיחה נוספת הודות להעלאת הפרופיל שלה והכנסות מימי המשחק. "כשסגן היו"ר קארן הריידי הגיעה לווסטהאם לפני חמש שנים, היא החדירה בנו אמונה שנוכל לבסס את המועדון כמותג עולמי אמיתי", מסרה טארה וורן, מנהלת השיווק והתקשורת בקבוצה. "המיתוג מחדש שעברה הקבוצה בשנה האחרונה שיקף את הרצון הזה ליצור עתיד שאפתני ומצליח יותר. ההתמקדות שלנו כעת היא על מקסום הפוטנציאל של המעבר הקרב שלנו לאצטדיון החדש והמרהיב עם תפוסה של 54 אלף מושבים. ווסטהאם תמיד תכבד ותחגוג את ההיסטוריה המצוינת שלה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות