אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פלוס 500 הפשירה 8,500 חשבונות של לקוחות

פלוס 500 הפשירה 8,500 חשבונות של לקוחות

זאת מתוך כ-40 אלף חשבונות שהוקפאו בעקבות בעיות הקשורות לרשות להלבנת הון בבריטניה. מתוך החשבונות שהופשרו - רק 457 משכו את הכספים שלהם

09.06.2015, 16:31 | שירות כלכליסט

פלוס 500 (Plus500), חברת המסחר האלקטרוני שנקלעה לבעיות בבריטניה, הפשירה כ-8,500 חשבונות של לקוחות, זאת בעודה מנסה לציית לחוקים נגד הלבנת הון  שפגעו בעסקיה בממלכה.

קראו עוד בכלכליסט

החברה הישראלית הודיעה היום (שלישי) כי 40 עובדים שלה עוברים על חשבונות המסחר של הלקוחות כך שהצליחו להפשיר מחדש 8,457 חשבונות. מתוכם, 5,205 לקוחות חזרו לסחור בעוד ש-457 משכו את הכספים שלהם. החברה הזהירה כי "עוד מוקדם לצפות את ההתנהגות" של הלקוחות שחשבונם הופעל מחדש. על פי ההערכות, 40 אלף חשבונות הוקפאו.

מניות החברה צללו בחודש שעבר לאחר שנחשף כי הרשות להתנהלות פיננסית בבריטניה הקפיאה את כל החשבונות של החברה במדינה ואסרה על פתיחת חשבונות חדשים, זאת בעקבות ביקורת שמצאה בעיות באופן בו החברה מצייתת לחוקים נגד הלבנות הון.

בעקבות הצניחה במחיר המניות הגישה פלייטק שבבעלות טדי שגיא הצעת רכש לחברה בגובה 460 מיליון ליש"ט. הנהלת פלוס 500 קיבלה את ההצעה, אך בעלת המניות העיקרית, אודיי נכסים (Odey Asset Management), דחתה את ההצעה בטענה שהיא נמוכה מדי.

פלייטקהציעה 400 פני למניה, נמוך מהרמה של 750 פני בו נסחרה מניית החברה לפני הקפאת החשבונות. בפלוס 500 הודו כבר כי התקרית פגעה בחברה, ובשבוע שעבר הזהירו שכתוצאה מכך תחול ירידה בהכנסות של השנה הנוכחית.

החברה הודיעה היום כי 23 אלף לקוחות נכנסו לחשבונות המסחר שלהם מאז ביקשה החברה שיספקו מידע אישי נוסף, שלב שיאפשר להם לעמוד בחוקים. אולם 44% בלבד, שהם 14,147 לקוחות השלימו את "הליך הריפוי" הנדרש. בחברה החלו לפנות ישירות לאותם לקוחות שנותרו לא פעילים ולא הגישו עדיין את המסמכים הנחוצים כדי להפשיר את החשבונות שלהם.

טדי שגיא, צילום: ניק קלארק טדי שגיא | צילום: ניק קלארק טדי שגיא, צילום: ניק קלארק

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות