אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עליבאבא בונה על עסקים קטנים בארה"ב כדי לשלש את הפעילות צילום: בלומברג

עליבאבא בונה על עסקים קטנים בארה"ב כדי לשלש את הפעילות

יו"ר הענקית הסינית למסחר מקוון הגיע לארה"ב כדי לתמרץ עסקים קטנים לשווק את תוצרתם בסין והכחיש כי בכוונתו להשתלט על השוק האמריקאי

10.06.2015, 23:45 | שירות כלכליסט

מייסד ויו"ר ענקית המסחר המקוון הסינית עליבאבא, ג'ק מא, הגיע השבוע לביקור בארה"ב. למרות הציפיות המטרה איננה לכבוש את שוק המכירות המקוונות האמריקאי, אלא לפתוח את השוק הסיני לעסקים הקטנים בארה"ב.

קראו עוד בכלכליסט

דובר החברה גרג ג'נקינס, שהתראיין אתמול לסוכנות הידיעות רויטרס, ציין כי הביקור נועד להציג לאמריקאים את האסטרטגיה הבינלאומית של עליבאבא ולתקן רשמים מוטעים לגביה.

"ההצלחה שלנו עוברת דרך העסקים הקטנים בארה"ב", אמר מא בנאום שנשא ביום שלישי במועדון הכלכלי של ניו יורק. "זו גם הדרך שבה הצלחנו בסין".

עליבאבא, שמכירותיה צפויות להית השנה גבוהות ממכירות רשת וולמארט, רוצה להגיע לפעילות שנתית של טריליון דולר עד סוף 2019. "החזון שלנו בתוך עשור הוא לגרום ל־2 מיליארד צרכנים ברחבי העולם לקנות באינטרנט דרכנו", אמר מא.

ג ג'ק מא במועדון הכלכלי בניו יורק השבוע. מכירות בטריליון דולר עד 2019 | צילום: רויטרס ג

כדי להשיג את היעד השאפתני עד סוף העשור הנוכחי תצטרך עליבאבא לשלש את היקף הסחורות שהיא מוכרת בכל שנה. בתקופה שבין מרץ 2014 למרץ 2015 מכרה עליבאבא סחורות בשווי כולל של כ־393 מיליארד דולר, עלייה של 46% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לשם כך מתכוון מא להוסיף לרשימת הספקים של האתר שלו 10 מיליון עסקים קטנים בתוך עשור. לדבריו, ההיצע המגוון והאיכותי ימשוך את הקונים ויגרום לחברתו להתפרס לכל נקודה ברחבי העולם. "אנחנו צריכים עוד מוצרים אמריקאיים שיגיעו לסין", אמר מא. "יש לנו 100 מיליון אנשים ביום שרעבים לקניות".

תחום נוסף שהוא מתכוון להתמקד בו הוא קיצור זמן האספקה של המוצרים. היעד שלו הוא מהירות אספקה של 72 שעות ברכישה בינלאומית ושל 24 שעות ברכישה בתוך סין.

הגעתו של מא לארה"ב לוותה בחשש כבד מצד מתחרותיה של עליבאבא, אמזון ו־ebay, מפני חדירתה לשוק המכירות המקוונות האמריקאי. מא, אשר היה מודע היטב לחששות אלה, מיהר להרגיע את האווירה. "אנחנו לא הגענו לכאן כדי להתחרות איתן", אמר בנאומו.

מרבית רווחה של עליבאבא היא ממכירות בתוך סין, שוק המסחר המקוון הגדול בעולם. ואולם, אין זה אומר שהיא רוצה להסתגר בסין. בשנה האחרונה עשתה עליבאבא כמה צעדים כדי להרחיב את מכירותיה מחוץ לסין, שברבעון הראשון של 2015 היו 9% מפעילותה בלבד.

בין היתר היא פתחה בתחילת יוני נציגות במוסקבה כדי להגדיל את הנגישות של החברה לקהל הקונים הרוסי. אתר המכירות של עליבאבא, עלי אקספרס, הוא פלטפורמת המכירות המפורסמת ביותר ברוסיה, שלה כ־15.5 מיליון קונים בכל חודש. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות