אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם השינוי בפיד של פייסבוק פוגע במשתמש או מועיל לו?

האם השינוי בפיד של פייסבוק פוגע במשתמש או מועיל לו?

החברה החלה למדוד את הזמן שלוקח לכם לקרוא כל פוסט, כדי להחליט מה יופיע לכם בראש הפיד ומה יידחק לתחתית. לטענת מתנגדי השינוי האמור, כך יהפוך הפיד להומוגני ואחיד יותר ומי שירוויח מכך יהיו המפרסמים ולא הקהל

15.06.2015, 17:09 | נמרוד צוק

השינוי האחרון שפייסבוק ביצעה באלגוריתם שקובע את סדר הפוסטים בפיד מעורר מחלוקת ברשת: הוא מחשב את הזמן שלוקח לכם לקרוא כל פוסט חדש - וכך מחליט אילו תכנים יוצגו בראש הפיד ואילו בתחתית. בעוד שאחדים סבורים כי מדובר בשינוי חיובי, טוענים אחרים שזו עוד פגיעה של פייסבוק בחוויית השימוש של 1.44 מיליארד משתמשיה.

קראו עוד בכלכליסט

בעוד פייסבוק טוענת כי מטרת השינוי היא לספק לאנשים תכנים שמעניינים אותם יותר, חלק מהמבקרים סבורים כי המטרה האמיתית היא לשפר את השירות שהיא מעניקה למפרסמים על ידי העברת מידע מדויק יותר על תחומי העניין של המשתמשים. תוצאה נוספת של השינוי, טוענים המבקרים, תהיה דחיקה של פוסטים פופולריים פחות אל תחתית הפיד, דבר שיהפוך אותו למגוון פחות ופופוליסטי יותר. "בניגוד למה שפייסבוק טוענת, מי שמעניין אותה אינם משתמשי הקצה אלא אנשי תעשיית הפרסום", כתבה קלי פיביש ברג'יסטר הבריטי.

מה קורה בפיד שלכם? מה קורה בפיד שלכם? מה קורה בפיד שלכם?

השינוי אינו אמור לשנות את המיקום של פוסט ספציפי, אלא לספק לאתר דרך נוספת ללמוד מהם סוגי התוכן שמעניינים את המשתמש יותר ולהציף פוסטים דומים בהתאם.

"אתה עשוי לגלול במהירות על פני תמונה שחבר העלה מטקס סיום התואר שלו ועל פני פוסט משעשע שאחותך שיתפה, ולעשות לייק לשניהם", כתבה פייסבוק בבלוג החברה. "ואז תגיע לפוסט ארוך של קרובת משפחה שמתאר חוויות מהטיול שלה. אתה עשוי להשקיע זמן רב יותר בקריאת הפוסט והתגובות לו, אבל לא בהכרח תעשה לו לייק - וכעת נדע להציג לך גם פוסטים שדומים לפוסט מהמקרה האחרון, ולא רק משני המקרים הראשונים".

לטענת פייסבוק, גורמים כמו לייקים, שיתופים ותגובות לא תמיד מספקים את התמונה המלאה בנוגע למה שמעניין את המשתמש. החברה הציגה כדוגמה מצב בו אנשים רוצים להתעדכן באירוע חדשותי משמעותי, אבל לא בהכרח יעשו לו לייק (אם מדובר, לדוגמה, בתאונת רכבת). לעומת זאת, מציינים מהנדסי פייסבוק, כאשר אדם מתעכב ארוכות על פוסט, זה מעיד על עניין גדול מאשר בפוסטים אחרים בפיד שלו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות