אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: Wella נמכרה ב-12 מיליארד דולר לחברת מוצרי הטיפוח Coty צילום: איי פי

דיווח: Wella נמכרה ב-12 מיליארד דולר לחברת מוצרי הטיפוח Coty

העסקה כוללת רכישת מותגי האיפור מקס פקטור וקאבר גירל, בבעלות פרוקטר אנד גמבל; הערכה היא שהרכישה תכפיל את הכנסות קוטי שעומדות על 4.6 מיליארד דולר

16.06.2015, 14:53 | שירות כלכליסט
קוטי (Coty), חברת מוצרי הטיפוח שבבעלותה רימל קוסמטיקס והבושם של קלווין קליין, תרכוש את מותג מוצרי השיער וולה (Wella), וכן של מותגי האיפור מקס פקטור וקאבר גירל, השייכים לפרוקטר אנד גמבל, כך דווח ב"ניו יורק פוסט".

עפ"י הדיווח, החברה הניו יורקית תשלם 12 מיליארד דולר, לאחר שזכתה במכרז לרכישת המותגים. עם זאת, מקורבים לנושא מדגישים כי העסקה עדיין אינה סופית ועוד עשויה להשתנות.

שיער צבוע, צילום: shutterstock שיער צבוע | צילום: shutterstock שיער צבוע, צילום: shutterstock

לאחר המכירה, יקוצצו המכירות של חטיבת טיפוח היופי של פרוקטר אנד גמבל, שעומדות כעת על 20 מיליארד דולר, ב-15% בשנה. בחודשים האחרונים גברו ההערכות כי פרוקטר אנד גמבל תמכור את החטיבה המקרטעת. לאחר מכירת

מותגי הקוסמטיקה תישאר החטיבה בעיקר עם מותגי טיפול לעור ולשיער, כמו פנטן והד אנד שולדרס.

המכרז שקיימה פרוקטר אנד גמבל עבור שלושת המותגים הוא חלק מהחלטת החברה לצמצם את פורטפוליו המותגים שלה ל-65 מותגי ליבה. המנכ"ל איי.ג'י. לאפלי מנסה להאיץ את צמיחת ההכנסות על ידי מכירת 100 מותגים שנחשבים בעלי צמיחה איטית. החברה מכרה כבר את מותג הסוללות דורסל לברקשייר האת'וויי של וורן באפט.

מבחינת קוטי, המכירה תכפיל את ההכנסות השנתיות שלה שעומדות על 4.6 מיליארד דולר ותרחיב את העסק שלה לתחום מוצרי הטיפוח לשיער. בשלב זה, 55% מהעסק של החברה הוא בתחום הבישום, 30% קוסמטיקה ו-15% מוצרי טיפוח העור.

תגיות