אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
AT&T נקנסה ב-100 מיליון דולר על הטעיית לקוחות צילום: בלומברג

AT&T נקנסה ב-100 מיליון דולר על הטעיית לקוחות

הוועדה הפדרלית למסחר בארה"ב מצאה ש-AT&T הורידה משמעותית את מהירות הגלישה בחבילות ללא הגבלה ולא עדכנה את הלקוחות

18.06.2015, 12:46 | שירות כלכליסט

הוועדה הפדרלית למסחר בארה"ב, ה-FCC, קנסה ב-100 מיליון דולר על חברת התקשורת AT&T בשל הטעיית לקוחות האינטרנט שלה עם הבטחה ל"חבילות ללא הגבלה".

לטענת ה-FCC, חברת AT&T מורידה משמעותית את מהירות הגלישה בחבילות ללא הגבלה לאחר שהלקוחות משתמשים בלמעלה מ-3 ג'יגבייט מתוך מסלול ה-3G, וב-5 ג'יגבייט מתוך מסלול ה-4G שלהם. זאת מבלי להודיע ללקוחותיה שמהירות הגלישה תרד באופן משמעותי כאשר יעברו סף מסוים בנפח הנתונים.

"לצרכנים מגיע לקבל מה ששילמו עבורו. על ספקיות פס רחב להעניק מידע מלא ושקוף ללקוחות לגבי השירותים שהן מספקות. הוועדה לא תשב מנגד בזמן שצרכנים הולכים שולל אחר חומרים שיווקיים והצגה חלקית של מידע", אמר יו"ר הוועדה, טום ווילר.

  , צילום: אימג צילום: אימג'בנק/thinkstock   , צילום: אימג

AT&T הפסיקה להציע את חבילות הגלישה ללא הגבלה כבר ב-2009. אולם ישנם לקוחות שהיא שימרה בתוכנית זו. ב-2011 קבעה מדיניות של "קצב העברה מקסימלי" והגבילה מהירויות עבור משתמשים כבדים. ההגבלה נכנסת לתוקפה רק כאשר מנוי בחבילה ללא הגבלה עובר סף מסוים והיא נותרת רק עבור התשלום הנוכחי. בחודש שעבר שינתה כאמור החברה את המדיניות וכעת מיישמת אותה רק בעת שעות העומס. אולם לא ציינה כיצד היא מודדת עומס זה.

הוועדה מצאה כי AT&T הגבילה את מהירויות הגלישה של הלקוחות למשך 12 יום מתוך תקופת התשלום, כלומר לכמעט מחצית מהתקופה.

החברה אמרה בתגובה: "אנו דוחים בלהט את טענות ה-FCC. זהו אמצעי לגיטימי לנהל את רוחב הפס לטובת כל הגולשים. השיטה מתקיימת כבר שנים ובשימוש אצל כל ספקיות האינטרנט. אנו מתנהלים בשקיפות מלאה מול לקוחותינו ומספקים להם מידע בדרכים שונות, מעבר לדרישות הוועדה הפדרלית למסחר".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות