אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון תחלק ציונים לציוני הגולשים

אמזון תחלק ציונים לציוני הגולשים

החברה תשתמש במערכת למידת מכונה אינטיליגנטית על מנת לספק ציונים טובים ומדויקים יותר לכל המוצרים שלה. בדרך היא תסנן ביקורות מזויפות ותדע לתגמל ביקורת מועילות יותר

21.06.2015, 11:30 | עומר כביר

לראשונה מזה שנים, אמזון עדכנה בצורה משמעותית את מערכת ביקורות הגולשים וההמלצות באתר הסחר המקוון שלה, עם פלטפורמות למידת מכונה שתיתן משקל גם לאמינות ורלוונטיות הביקורות. כך דיווח במהלך סוף השבוע האחרון אתר חדשות הטכנולוגיה Cnet.

קראו עוד בכלכליסט

באופן ראשוני, ההשפעות של מערכת למידת המכונה החדשה לא צפויות להיות מורגשות. ואולם, לאורך המן אמורה הפלטפורמה לשנות את הדירוג של המוצרים השונים, תוך מתן משקל משמעותי יותר לדירוגים חדשים, דירוגים ממשתמשים שרכשו את המוצר וביקורות שמשתמשים אחרים סימנו כמועילות יותר. עד כה, הדירוג שאמזון נתנה לכל מוצר, שנע בין 1 ל-5 כוכבים, היה פשוט הציון הממוצע של כל הדירוגים והביקורות. אמזון מקווה שהעדכון לא רק יאפשר לציונים להשתנות בתדירות גבוהה יותר, אלא גם יהיה מדובר בציונים חכמים ומדויקים יותר.

אמזון. בקרוב תתדרג את המוצרים שלה בצורה אינטיליגנטית יותר, צילום: בלומברג אמזון. בקרוב תתדרג את המוצרים שלה בצורה אינטיליגנטית יותר | צילום: בלומברג אמזון. בקרוב תתדרג את המוצרים שלה בצורה אינטיליגנטית יותר, צילום: בלומברג

"המערכת תלמד אילו ביקורות היו הכי מועילות ותשתפר עם הזמן", אמרה דוברת אמזון, ג'ולי לואו, ל-Cnet. “המטרה היא להפוך את ביקורות הלקוחות ליותר שימושיות".

לדירוג גבוה או נמוך יכולה להיות השפעה דרמטית על מכירות המוצרים השונים, במיוחד כשזה נוגע למוצרים לא מוכרים יחסית. ואולם, המערכת גם נתונה למניפולציה מצד גורמים שונים שמבקשים לקדם מוצרים או לפגוע במכירות מוצרים אחרים. דירוג הכוכבים של אמזון הוא חלק משמעותי מחוויית הרכישה באתר, ומומחי שיווק ורשתות חברתיות פרסמו כבר בעבר לא מעט מדריכים שמסבירים כיצד ניתן לתמרן את המערכת. רק באפריל שעבר הגישה החברה תביעה נגד ארבעה אתרים שפרסמו ביקורות מזויפות.

השינוי במערכת הביקורות צפוי להפחית משמעותית את המשקל שיש לביקורות מזויפות ולהגדיל את הנתח שיש לביקורות אותנטיות בדירוג המוצר. “הוא יהפוך את המערכת להרבה יותר שימושית", אמרה לואו. “אנשים יראו דברים ויידעו שהם משקפים את חוויית המוצר העדכנית".

תגיות