אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנהגים מעדיפים יוקרה משומשת

הנהגים מעדיפים יוקרה משומשת

מכירות רכבי היוקרה המשומשים עלו ב־9% בשנתיים האחרונות לפי נתוני טרייד מוביל, שמספקת שירותי טרייד אין לשליש משוק הרכב

22.06.2015, 08:18 | תומר הדר

מגמת העלייה במכירות רכבי פרימיום בשוק המשומשות התחזקה גם השנה. כך עולה מנתוני רשת הסחר טרייד מוביל, המספקת שירותי טרייד אין לחמש מתוך 15 יבואניות הרכב הפעילות כיום בישראל, שחולשות על כ־32% מהיקף השוק. בין היתר מדובר ביבואניות קיה, סוזוקי, אופל ופיאט.

על פי נתוני טרייד מוביל, בשנת 2013 מכירות רכבי יוקרה היו 13% מסך מכירות הרכב, אך בשנת 2014 עלו מכירות רכבי היוקרה לשיעור של 18% מסך מכירות הרשת, ובמהלך חמשת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית אף הגיעו לשיעור של 22% מסך מכירות הרשת. עם הדגמים הפופולריים, לפי נתוני טרייד מוביל נמנים מרצדס C200, ML350, ב.מ.וו X5 וג'יפ גרנד צ'רוקי.

לדברי מנכ"ל טרייד מוביל יעקב דיין, הסיבה העיקרית לעלייה בעסקאות בשוק המשומשות נובעת מעלייה במכירותיהם של רכבי יוקרה בשוק הרכב החדש. כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כלכליסט", שנת 2015 צפויה להיות שנת שיא למכירות רכבי יוקרה, לאחר עלייה המתרחשת זה כשלוש שנים. "יש רכבי יוקרה שנמכרים לאחר פרק זמן קצר בלבד ומגיעים אל שוק המשומשות", מסביר דיין. "מטבע הדברים, כאשר יש רכבים זמינים למכירה, יהיו קונים שירכשו אותם".

עוד מדגיש דיין כי במהלך השנים האחרונות חלה ירידה הדרגתית בכמות המכוניות המיובאות ארצה ביבוא אישי, הן עקב תחרות מצד יבואני הרכב הוותיקים והן בגלל לחץ גובר והולך מצד רשות המסים. לקוחות אלה, שייבאו עד כה רכבים בני כמה חודשים, מעדיפים למצוא רכבים כאלה בשוק המשומשות. עוד מציין דיין את הופעתם של דגמי יוקרה קטנים כמו אאודי A3, ב.מ.וו סדרה 1 ודומיהם. דגמים אלה, שמחירם ההתחלתי נמוך מ־200 אלף שקל, מגיעים לשוק היד שנייה ומאפשרים ללקוחות לרכוש מכונית משומשת במחיר נמוך יחסית.

תגיות