אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל הרכבת הקלה: "זה סביר לבקש מנהגים להגיע שעה קודם לעבודה"

מנכ"ל הרכבת הקלה: "זה סביר לבקש מנהגים להגיע שעה קודם לעבודה"

יהודה בר און בתדרוך לקראת חפירות קו הרכבת הראשון בתל אביב: "נפעל לצמצם פגיעה בסוחרים". נת"ע ומשרד התחבורה מבטיחים רשת חניוני וסע בגבולות העיר עם מערך הסעות

22.06.2015, 10:41 | ליאור גוטמן
"הבעיה של נתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב הם בעייתים. אבל הבטחתי שהרכבת בתל אביב תצא לדרך והיא תהיה קשה אבל אני משוכנע ביכולת הביצוע ונגיע ליעד בזמן המתאים. אני משוכנע שלא תהיה חריגה בתקציב שהגיעו אליו. אם משה העביר את ישראל במדבר 40 שנה אנחנו נעשה את זה ב-6 שנים הבאות, וככל שהעבודות של הרכבת בתל אביב ידחו נחזור לתקופה שקודם, בה 60 שנה היו רק רעיונות" - כך אמר הבוקר (ב') שר התחבורה ישראל כץ. הדברים נאמרו במסגת תדרוך מיוחד שעורכים משרד התחבורה וחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לקראת תחילת חפירות קו הרכבת הראשון במטרופולין תל אביב. 

קראו עוד בכלכליסט

למצגת המלאה על העבודות המתוכננות והסדרי התנועה לחצו כאן 

הקו האדום הקו האדום הקו האדום

הכנות לרכבת הקלה בז הכנות לרכבת הקלה בז'בוטינסקי בפתח תקווה | צילום: אוראל כהן הכנות לרכבת הקלה בז

הקו הראשון יחבר בין פתח תקווה, יעבור דרך רמת גן, בני ברק, תל אביב-יפו ויסתיים בבת ים. אורכו כ-23 ק"מ והוא יכיל 34 תחנות, עם תדירות נסיעה מובטחת של רכבת בכל 3 דקות בשעת השיא. על פי ההערכות, קו זה יסיע לאחר ההפעלה המלאה כ-70 מיליון נוסעים בשנה. עד סוף 2010 העבודות הופקדו בידי זכיין (חברת MTS), אולם המדינה הלאימה את הפרויקט בטענה שהזכיין לא עמד לכאורה בהסכמים הפיננסים. דו"ח מבקר המדינה מאוקטובר 2013 מצא שההלאמה בוצעה ללא תכנון וללא חשיבה, מה שהוביל לכך שתקציב הפרויקט זינק על חשבות הקופה הציבורית מכ-10.8 מיליארד שקל לכ-17.3 מיליארד שקל. מועד ההשקה נדחה משנת 2017 לשנת 2021, לא סופי.

כך כורים מנהרות כך כורים מנהרות כך כורים מנהרות

"לבקש מנהגים להגיע לת"א בשעה 8 ולא ב-9 זו בקשה סבירה"

 

מנכ"ל נת"ע יהודה בר און אמר שהוא מאמין בכוחה של החברה לבצע את הפרויקט. "אנחנו מודעים לחשש של פגיעה בסוחרים ונעשה כל שניתן כדי לצמצם את הפגיעה בעיקר במוקדים בהם יוקמו תחנות. בחלק מהמקומות אין פריקה של סחורה לאורך כל שעות היום ונתאים עצמינו ללוחות הזמנים", אמר. הוא הוסיף כי "טרם ביצוע העבודות יערך מסע הסברה נקודתי ורוחבי לכל שכונה או מרכז מסחרי, כך שהציבור יהיה מודע ללחות הזמנים".

לתפיסתו של בר און, אתרי העבודות של החברה יהפכו לסוג של אתרי משיכה כדי "לראות פרויקט שנחפר באדמה בעומק של 40 מטר. זה מרתק לא רק אנשי מקצוע, אלא גם אחרים. במשך שנים לא עשו כלום וגם אנחנו לא יצאנו לתקשורת לפני שיכולנו לצאת לדרך. אני אומר בצורה נחרצת שבאוקטובר 2021 מי שמבקר בבית החולים בילינסון יוכל לעלות על הרכבת ולרדת ברכבת מרכז תל אביב בתוך 20 דקות", הבטיח. בר און הוסיף שצריך לתקוע הרבה מקלות בגלגלי הפרויקט כדי שהוא לא יושק בסוף שנת 2021. "אנחנו לא ממציאים שום גלגל ולא עושים שום דבר שונה שלא עשו במקומות אחרים מרחק שעת טיסה מישראל".

ומה לגבי אלו שבוחרים להשתמש ברכב? בר און אומר ש"אין שום סיבה שבעולם שלא נבקש לשנות את דפוסי הנסיעה. לא מדברים על משהו קיצוני אבל אם נבקש להגיע לתל אביב לא ב-9 בבוקר אלא ב-8 זו בקשה סבירה", למי שבוחר להשתמש בתחבורה הציבורית, נת"ע ומשרד התחבורה מבטיחים רשת חניוני וסע בגבולות העיר עם מערך הסעות (שאטלים) למרכזי הביקוש.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
איזה תגובות פבלוביות
אם לא מקדמים את הרכבת התחתית - מתלוננים. אם כן מקדמים את הרכבת התחתית - מתלוננים. אם יעבדו בימים - יתלוננו מדוע לא עובדי בלילות. אם יעבדו בלילות - יתלוננו מדוע לא עובדי בימים. אני לא בטוח שהפתרונות שמציע המנכל או משרד התחבורה הם הפתרונות הכי טובים, אבל מה שבטוח - לקטר - כולם יודעים.
חיליק  |  22.06.15
לכל התגובות