אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועד רכבת ישראל: לא נתגבר את מערכת הקרונות בזמן חפירות הרכבת הקלה צילום: ישראל סאן

ועד רכבת ישראל: לא נתגבר את מערכת הקרונות בזמן חפירות הרכבת הקלה

מדובר בתוספת של 14 קרונות ביום שאמורה להפחית את העומס הצפוי בכבישים. הוועד: זה לא אפשרי בשל מחסור חריף בכח אדם

28.06.2015, 16:08 | ליאור גוטמן

ועד עובדי רכבת ישראל הודיע להנהלת החברה שהוא מסרב לתגבר החל מאוגוסט הקרוב את מערך הקרונות שפועל בתל אביב, בטענה שהמהלך לא תואם עם הוועד ולא ישים מבחינה טכנית, בשל מצוקת כוח אדם.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בתגבור של 14 רכבות ביום (6 בבוקר ועוד 8 בערב, כל אחת מהן בעל קיבולת של כאלף נוסעים) במטרה לענות על הביקוש הצפוי לתחבורה ציבורית עם תחילת העבודות על הרכבת הלקה בתל אביב. ההערכות הן שהעבודות עלולות לגרום לפקקי תנועה קשים, מה שיוביל אנשים להעדיף את השימוש ברכבת על פני רכב פרטי.

פקקים במרכז. באוגוסט יתחיל הבלגן האמיתי, צילום: גלעד קוולרצ פקקים במרכז. באוגוסט יתחיל הבלגן האמיתי | צילום: גלעד קוולרצ'יק פקקים במרכז. באוגוסט יתחיל הבלגן האמיתי, צילום: גלעד קוולרצ

בהודעה שפורסמה בבורסה טוענת הרכבת ש"ביום 25.6.15 הודיעה נציגות העובדים לחברה כי הנחתה את העובדים שלא למלא כל הוראה הקשורה לתוספת רכבות זו", ומוסיפה שצעדי הוועד יפגעו ברווחת מאות אלפי הנוסעים לגוש דן. במידה וועד העובדים יצליח בכוונתו שלא לתגבר את מערך ההסעות הציבורי, המשמעות היא פקקי תנועה קשים בכניסה וביציאה מתל אביב בכל תחילת וסיום יום עבודה

הוועד: המהלך לא תואם עימנו

ועד הרכבת מצידו טוען ש"הנהלת רכבת ישראל לא הודיעה לוועד על הכוונה להוציא רכבות נוספות והחליטה על כך באופן חד צדדי וללא התחשבות בעובדה שיש מחסור חריף בכוח אדם מזה חודשים ארוכים. מצער שבמקום שההנהלה תיקח אחריות על כך ותכשיר כוח אדם, היא בוחרת להכפיש את הוועד".

בין הצדדים קיים סכסוך עבודה שנוגע גם לתנאי העבודה של העובדים בחטיבות שונות, החל בחטיבת הנוסעים וכלה בחטיבת המטענים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
לפטר את הועד מיד !
ועד הרכבת דרש וקיבל כמות כסף לא הגיונית בשנים האחרונות על שטויות יותר זול לפטר את כל עובדי הרכבת ולהביא אנשים חדשים ולהכשיר את כולם בגרמניה מאשר לשלם לעובדים שוב כסף שלא מגיע להם ולא הגיע להם. הם רוצים להשבית - שיעשו את זה בזמנם החופשי מחוץ למתחם הרכבת מי שלא מגיע לעבודה ומי שלא עושה את העבודה שלו - יפוטר - כולל מנהיגי ההסתדרות שתומכים בדבר הנוראי הה
מאיר  |  28.06.15
לכל התגובות