אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מייסדי AM:PM ניסו לקנות אותה בחזרה מאלון רבוע כחול צילום: בועז אופנהיים

בלעדי לכלכליסט

מייסדי AM:PM ניסו לקנות אותה בחזרה מאלון רבוע כחול

החברה ניהלה מו”מ עם גיא אדרי והאחים גל ורן בלינקס, מייסדי הרשת שמכרו לה את המותג ב-2007, אך השיחות הוקפאו כשהצדדים לא הסכימו על המחיר

29.06.2015, 08:41 | נורית קדוש

במסגרת נסיונותיה לצמצם פעילות בשוק קמעונאות המזון, פועלת אלון רבוע כחול גם למכירת רשת חנויות הנוחות העירוניות AM:PM. ל"כלכליסט" נודע כי החברה ניהלה בתקופה האחרונה משא ומתן עם גיא אדרי והאחים גל ורן בלינקס, מייסדי הרשת שמכרו לה את המותג לפני שמונה שנים תמורת 143 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

לטענת גורם המקורב לאדרי ובלינקס, "הם עוקבים ורואים כיצד הורסים להם את המותג ומשוכנעים שהם יכולים לשקם את הרשת שייסדו". אלא שהמגעים הוקפאו על רקע פערים משמעותיים ביחס לשווי החברה. לטענת גורם המצוי בפרטי המו"מ, אדרי ובלינקס פנו בהצעה לאלון רבוע כחול, אך "התחושה היא שהם (אלון רבוע כחול - נ"ק) לא בדיוק יודעים מה הם רוצים וזה בא לידי ביטוי גם בהערכת השווי של המותג. הם קנו רשת רווחית במגמת צמיחה ועכשיו הם מעמידים למכירה רשת שסובלת מהפסדים ולא מבינים שיש לכך מחיר".

האחים גל ורן בלינקס (מימין) וגיא אדרי (ראשון משמאל) יחד עם שותפם לחברת אקזיט אלקטרוניקס דורון דנון, צילום: בועז אופנהיים האחים גל ורן בלינקס (מימין) וגיא אדרי (ראשון משמאל) יחד עם שותפם לחברת אקזיט אלקטרוניקס דורון דנון | צילום: בועז אופנהיים האחים גל ורן בלינקס (מימין) וגיא אדרי (ראשון משמאל) יחד עם שותפם לחברת אקזיט אלקטרוניקס דורון דנון, צילום: בועז אופנהיים

בעקבות דרישת רשות ניירות ערך במרץ האחרון, החלה דור אלון להציג בנפרד את תוצאות חנויות הנוחות שאינן ממוקמות במתחמי התדלוק. מדובר ב־75 סניפים תחת מותגים שונים, מתוכם 46 סניפי AM:PM. את 2014 חתמה פעילות חנויות אלו בירידה של 1.45% במכירות שהסתכמו ב־454.3 מיליון שקל. רווחי המגזר, כלומר הרווח התפעולי לפני הוצאות הסתכמו ב־4.5 מיליון שקל לעומת 5.4 מיליון בשנת 2013.

החיבור בין אדרי ובלינקס לאלון רבוע כחול נוצר ב־2007, כאשר דודי ויסמן - שהחזיק באמצעות דור אלון בחנויות הנוחות אלונית בתחנות דלק - זיהה את פוטנציאל הצמיחה של רשת המינימרקטים העירונית שהקימו אדרי ובלינקס כזרוע משלימה לחנויות מגה במרכזי הערים וכן כאמצעי להפיכת רשת אלונית למתחרה משמעותית יותר לרשת ילו.

תמורת המותג, שהפעיל באותם ימים 21 חנויות, שילם ויסמן ליזמים הצעירים 143 מיליון שקל, וההערכות היו כי מכירות הרשת באותה שנה הסתכמו בכ־150 מיליון שקל. בנוסף, אפשר ויסמן למוכרים להעניק לדור אלון שירותי ייעוץ למשך שנה תמורת 2 מיליון שקל ושירותים לפיתוח והרחבה של הרשת ב־20 סניפים נוספים לתקופה של שלוש שנים תמורת סכום כולל של 10 מיליון שקל.

מגיא אדרי לא נמסרה תגובה.

תגיות