אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
להשתמש בפייסבוק? מה אני, סבא?

להשתמש בפייסבוק? מה אני, סבא?

מחקר עדכני מראה שהצעירים ממשיכים לנטוש בהמוניהם את הרשת החברתית הגדולה בעולם, על אף רכישת ווטסאפ הרעננה. לצידה, "מזדקנות" גם פינטרסט ואינסטגרם. זאת, בעוד סנאפצ'ט ו-Vine ממשיכות לקרוץ לצעירים

30.06.2015, 14:26 | הראל עילם
הצעירים ממשיכים לברוח מפייסבוק - ואפילו רכישת ווטסאפ ואינסטגרם לא בלמה את עזיבתם. כך עולה ממחקר מקיף בתחום הרשתות החברתיות של חברת BI. לפי סקר של חברת אדיסון שצוטט במחקר, יחד עם נתונים מגופי הסקרים Pew וקומסקור, לפייסבוק יש את האוכלוסיה הבוגרת ביותר מבין כל הרשתות החברתיות, למעט לינקדאין.

קראו עוד בכלכליסט

מהנתונים עולה כי רק 16% מכל משתמשי פייסבוק בארצות הברית הם בני 18 עד 24, 22% הם בני 25 עד 34, 19% בני 35 עד 44, 18% בני 45 עד 54, 15% בני 55 עד 65 ו-10% בגיל 65 ומעלה.

לשם השוואה, ברשת החברתית הצעירה ביותר, סנאפצ'ט, 45% מכל המשתמשים הם בני 18 עד 24 ופחות מ-1% הם בני יותר מ-65. באינסטגרם, לשעבר מעוז הצעירים, רק 23% מהמשתמשים הם בני 18 עד 24 ו-4% בני 65 ומעלה. ל-Vine, יש 28% בני 18 עד 24 ולטוויטר - 19%. 

אינסטגרם? גם היא כבר לא קוסמת לצעירים אינסטגרם? גם היא כבר לא קוסמת לצעירים אינסטגרם? גם היא כבר לא קוסמת לצעירים

מצבה של פייסבוק בעייתי: הרשת החברתית היחידה שיש לה אחוז נמוך יותר של צעירים מפייסבוק היא הרשת העסקית לינקדאין, עם 35% צעירים. פינטרסט ואינטסגרם, שבעבר נחשבו למקום המפלט של צעירים שהחלו לברוח מפייסבוק כבר ב-2011, גם הן החלו להראות אינדקציות של אוכלוסיה מתבגרת. 22% מכל משתמשי פינטרסט, שפונה לפי המחקר בעיקר לקהל נשי, בני יותר מ-55. 41% מהמשתמשים הם צעירים, רק מעט מעל השיעור שניתן למצוא בפייסבוק. עבור אינטסגרם, שפייסבוק רכשה בין השאר על מנת להשאיר את הצעירים אצלה, שיעור הצעירים הוא 49% וצונח בהתמדה.

יתכן שבשנים הקרובות נראה את הצעירים נוטשים גם את כגון שירות הבלוגינג טאמבלר ואת Vine. המחקר מצא שבשניהם יש אוכלוסיית מבוגרים גדלה והולכת העומדת על 17% כיום, עם אחוז צעירים של 51% עבור Vine ו-53% עבור טאמבלר. במידה והמגמה הזאת תוכיח את עצמה שוב, הדבר יכול לפגוע מאוד ביאהו שרכשה את טאמבלר וטוויטר שרכשה את Vine, שתיהן במטרה מוצהרת להתחבר לאוכלוסיית הצעירים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות