להשתמש בפייסבוק? מה אני, סבא?
מחקר עדכני מראה שהצעירים ממשיכים לנטוש בהמוניהם את הרשת החברתית הגדולה בעולם, על אף רכישת ווטסאפ הרעננה. לצידה, "מזדקנות" גם פינטרסט ואינסטגרם. זאת, בעוד סנאפצ'ט ו-Vine ממשיכות לקרוץ לצעירים
קראו עוד בכלכליסט
מהנתונים עולה כי רק 16% מכל משתמשי פייסבוק בארצות הברית הם בני 18 עד 24, 22% הם בני 25 עד 34, 19% בני 35 עד 44, 18% בני 45 עד 54, 15% בני 55 עד 65 ו-10% בגיל 65 ומעלה.
לשם השוואה, ברשת החברתית הצעירה ביותר, סנאפצ'ט, 45% מכל המשתמשים הם בני 18 עד 24 ופחות מ-1% הם בני יותר מ-65. באינסטגרם, לשעבר מעוז הצעירים, רק 23% מהמשתמשים הם בני 18 עד 24 ו-4% בני 65 ומעלה. ל-Vine, יש 28% בני 18 עד 24 ולטוויטר - 19%.
מצבה של פייסבוק בעייתי: הרשת החברתית היחידה שיש לה אחוז נמוך יותר של צעירים מפייסבוק היא הרשת העסקית לינקדאין, עם 35% צעירים. פינטרסט ואינטסגרם, שבעבר נחשבו למקום המפלט של צעירים שהחלו לברוח מפייסבוק כבר ב-2011, גם הן החלו להראות אינדקציות של אוכלוסיה מתבגרת. 22% מכל משתמשי פינטרסט, שפונה לפי המחקר בעיקר לקהל נשי, בני יותר מ-55. 41% מהמשתמשים הם צעירים, רק מעט מעל השיעור שניתן למצוא בפייסבוק. עבור אינטסגרם, שפייסבוק רכשה בין השאר על מנת להשאיר את הצעירים אצלה, שיעור הצעירים הוא 49% וצונח בהתמדה.
יתכן שבשנים הקרובות נראה את הצעירים נוטשים גם את כגון שירות הבלוגינג טאמבלר ואת Vine. המחקר מצא שבשניהם יש אוכלוסיית מבוגרים גדלה והולכת העומדת על 17% כיום, עם אחוז צעירים של 51% עבור Vine ו-53% עבור טאמבלר. במידה והמגמה הזאת תוכיח את עצמה שוב, הדבר יכול לפגוע מאוד ביאהו שרכשה את טאמבלר וטוויטר שרכשה את Vine, שתיהן במטרה מוצהרת להתחבר לאוכלוסיית הצעירים.
תגובה אחת לכתיבת תגובה