אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נחשפו חברות מאיצי הסטארט-אפים של מיקרוסופט וג'נסיס

נחשפו חברות מאיצי הסטארט-אפים של מיקרוסופט וג'נסיס

המחזור השישי של מאיץ מיקרוסופט כולל חברה שמפתחת טכנולוגיה שתנבא האם אוהדים יגיעו למשחקי כדורגל וחברה שפיתחה כלי תשלום מבוסס אולטרה-סאונד. המחזור של מאיץ הג'אנקשן מבית ג'נסיס כולל חברות סייבר, BYOD וייעול פסי ייצור

30.06.2015, 15:31 | אסף גלעד

שני מאיצי סטארט-אפים חשפו את החברות שישתתפו במחזור הבא שלהן. מאיץ מיקרוסופט, שזה המחזור השישי שלו, כלל 11 חברות. אחת הבולטות בהן היא Udobu, שמחברת בין ספורט לבין ביג דאטה כדי למקסם מכירת כרטיסים במגרשי כדורגל.

קראו עוד בכלכליסט

באודובו עושים שימוש בנתונים מתוך מערכת ניהול הלקוחות והכרטוס של קבוצות הכדורגל, כמו גם במידע שזמין מאתרי ספסרות כרטיסים והימורי ספורט בכדי לדעת באילו קהלים כדאי להתמקד בשיווק כרטיסים במגרשים.

האוהדים יבואו?, צילום: טל שיחר האוהדים יבואו? | צילום: טל שיחר האוהדים יבואו?, צילום: טל שיחר

גבי קמינסקי, אחד ממייסדי החברה, אמר ל"כלכליסט" כי למרות שערוץ ההכנסות המרכזי לקבוצות כדרוגל מגיע מחסויות ומשידורי טלוויזיה, מגרש שחלקו ריק עשוי לגרום לא רק למבוכה בקרב מנהלי הקבוצה, אלא גם לחוסר שביעות הרצון של נותני החסויות במגרש. "כשהאצטדיון מלא, השידור הטלוויזיוני מוכר יותר", הסביר. אפילו קבוצות הצמרת אינן חסינות מפני המבוכה: התפוסה הממוצעת במשחקי קבוצת מילאן מגיעה לכ-50% ואפילו במשחקי ברצלונה וריאל מדריד התפוסה הממוצעת עומדת על 80%-85%.

בחברה משתמשים בפרמטרים רבים כגון מזג האוויר, עונות השנה, חגים ומועדים, חופשות בבית הספר ואפילו שחקנים שהורחקו, כדי לחזות את התפוסה במגרש ולהתמקד בקהלים פוטנציאליים. שחקן שהורחק ממגרש, למשל, עשוי לגרום לירידה באפשרות למכור כרטיסים במשחק הבא ובכך להגדיל את מאמצי השיווק כלפי המנויים באותה הקבוצה. את אודובו הקימו אדר שטיינהרט, ערן הוברמן וגבי קמינסקי. החברה גייסה כמה מאות אלפי דולרים בגיוס סיד, וכעת מצויה בעיצומו של סיבוב גיוס בן מיליון דולר.

חברה מסקרנת נוספת שנחשפה במסגרת המאיץ של מיקרוסופט היא Dov-E שמאפשרת לבצע תשלום באמצעות זיהוי קולי מדויק של הטלפון. מדובר בפתרון שנועד להתחרות בטכנולוגיית ה-NFC עליה מתבססים שירותי התשלום של אפל וגוגל. Dov-E גייסה לאחרונה מיליון דולר מקרנות כגון ג'אנווסט, CMI של נמרוד קמחי וקרן אקזיסטוריה, להפצת קוד התוכנה (SDK) שלה לקמעונאים וגופים פיננסים.

לפי Dove-E, זה יכול להיות הארנק שלך, צילום: שאטרסטוק לפי Dove-E, זה יכול להיות הארנק שלך | צילום: שאטרסטוק לפי Dove-E, זה יכול להיות הארנק שלך, צילום: שאטרסטוק

החברה הישראלית נמצאת בניסוי מתקדם להפעלת מכונות שתייה של קוקה קולה באמצעות הטלפון שלה, וכבר מוטמעת במספר ארנקים אלקטרונים ובפלטפורמות תשלום כמו זו של אמדוקס למשל. התשלום מתבצע לאחר שידור של אותות אולטרה-סוניים בין המכשירים, על בסיס המיקרופון. בנוסף, האותות יכולים להשתלב בקלות גם בשידורי טלוויזיה או רדיו ובכך להשתלב בפרסומות ולשמש גם כאמצעי קידום ולא רק כפלטפורמת תשלומים. Dov-E נוסדה בידי יהודה יהודאי, נעם בן ארי וניר פלומבו.

חברות נוספות שנחשפו במאיץ הן: Covercy של יוצאי חברת התמחור Leverate המאפשרת העברת סכומי כסף בין חשבונות בנק ובין מדינות בעלויות נמוכות יותר משל הבנקים; Skyformation, של יוצאי HP שמפתח מוצר היברידי לאבטחת מידע בענן; Bontact שמספקת לעסקים קטנים ובינוניים מערכת לניהול הקשר עם גולשים ולידים; Fringefy, אפליקצייה לזיהוי בניניים, נקודות עניין ועסקים; Getjob, אפליקצייה לחיפוש עבודות זמניות המאפשרות הגשת מועמדות ללא קורות חיים; Personalics, מנוע המלצות לאתרים של עסקים קטנים ובינוניים ו-Taranis Visual, חברת טכנולוגיה חקלאית שמאפשרת חיזוי מזג אוויר ברמת דיוק גבוהה.

שרי רוט, ממייסדי Bontact, צילום: אורי חבושי שרי רוט, ממייסדי Bontact | צילום: אורי חבושי שרי רוט, ממייסדי Bontact, צילום: אורי חבושי

על פי המאיץ, שמנוהל בידי חנן לביא, שבע מתוך 11 החברות המשתתפות גייסו הון או קיבלו הצעות להשקעה, כאשר סך הכל בכל ששת המחזורים של המאיץ גייסו 80% מהחברות סך כולל של 80 מיליון דולר. בין החברות המגייסות: Appsflyer, Stevie, Tapreason ו-WebyClip. גם Twtrland, בוגרת המאיץ, הודיעה היום כי גייסה 1.5 מיליון דולר. שלוש חברות בוגרות המאיץ נמכרו, אם כי בהיקפים נמוכים: Kitlocate שנמכרה ליאנדקס; אפיקיסה שנמכרה לוויקס ו-Conferplace שנמכרה ל-Meda Group.

ג'אנקשן: המחזור מסתיים בהשקעה

גם מאיץ הג'נאקשן (Junction) של קרן ג'נסיס חשף אתמול (ב') את המחזור הראשון שלו, ששונה מהמאיץ הקודם בכך שג'נסיס תשתדל להשקיע בכל חברה בסופו. לאחר "גיבושון" שנערך באזור שפיים, בחרו אנשי ג'נסיס, יחד עם המנטורים במסלול שש חברות, מהן הסכימו להיחשף רק חמש.

ג ג'וני סאקס, שותף בקרן ג'נסיס ג

החברות שנחשפו הן Unbotify של יוצאי IBM, שעוסקת באיתור בוטים והגנה אוטומטית מפניהם; Tomobox, תוסף לאפליקציות צ'ט כגון ווטסאפ או מסנג'ר, לניתוח הנכתב באפליקציות צ'ט לצרכי פרסום או לצרכי הגנה על משתמשים מפני ניצול; Plain ID שמציעה שכבת ניהול הרשאות משתמש לארגון על פני כל מכשירי הקצה, בכלל זה גם אלה המבוססים על חיישני אינטרנט הדברים; Smartlogic, מערכת מבוססת אלגוריתמים שפיתחה יוצאי אפלייד מטריאלס ומנטרת את פעילותן של מכונות בפסי יצור ומסוגלת לנבא בעיות ולסייע באיתור תקלות; וחברת ZERO שמאפשרת ניהול פרטי לקוח על ידי איש מכירות מהנייד.

כל שש החברות יקבלו השקעה צנועה של 50 אלף דולר ממספר משקיעים פרטיים תמורת מניות, ובתוך מסלול של חצי שנה תבחן קרן ג'נסיס השקעה של מיליוני דולרים בכל אחת מהן, בשיתוף קרנות נוספות.

תגיות