אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל יבואנית טויוטה: "אם יוון תקרוס תהיה לכך השפעה על שוק הרכב הישראלי" צילום: יובל חן

מנכ"ל יבואנית טויוטה: "אם יוון תקרוס תהיה לכך השפעה על שוק הרכב הישראלי"

רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, אמר את הדברים באירוע לחשיפת טויוטה אוריס ואוונסיס החדשו. לדבריו, שוק הרכב עבר בתקופה האחרונה טלטלות מבפנים - צוק איתן והבחירות, ומבחוץ - מתיחות ברוסיה, המשבר ביוון וכו, אך להערכתו השוק צפוי לגדול באופן ניכר במהלך השנים הקרובות: "ב-2020 ימכרו בארץ 300 אלף מכוניות בשנה"

01.07.2015, 15:43 | תומר הדר

"העת האחרונה היתה עמוסה במאורעות גיאופוליטיים המשפיעים באופן ישיר על מסירות רכב", כך ציין היום רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה במהלך אירוע לחשיפת טויוטה אוריס ואוונסיס החדשות. לדברי דנאי: "היו גורמים רבים שהשפיעו על מסירות הרכב החדש: החל בבחירות לכנסת שיצרו חוסר וודאות בציבור וכלה בלחימה במבצע צוק איתן, שגרמה לחברות השכרת הרכב לצמצם באופן ניכר את הזמנותיהן עקב אי הגעת תיירים. "מעבר לכך, בברית המועצות לשעבר חל משבר שהונע על ידי מתיחות בין רוסיה ואוקראינה, שיצר קריסה במסירות הרכב באזור. כתוצאה מן הקריסה הזו נותבו אמצעי יצור אל ישראל", דברי דנאי.

קריסת יוון תשפיע על השוק הישראלי

לדברי דנאי: "במידה ויוון תקרוס, הקריסה בהחלט תורגש בשוק הרכב הישראלי. ההשפעה תורגש בכל הקשור בשערי מטבע, ביצועי שוק, היצע הדגמים שיהיו זמינים לרוכשים בישראל. קריסה ביוון תגרום להאטה כללית באירופה, שתשנה את מידת נכונותם של יצרני הרכב להשקיע בשימור של מיקומם בשוק הרכב הישראלי". עוד ציין דנאי כי "התחזקותו של הדולר מול יתר המטבעות חשובה מאוד. הדולר מאוד מתחזק בעולם ויוצר עבור יצרני רכב שפע של הזדמנויות ובעיות. ליצרני הרכב היפנים זה עוזר למכור בארצות הברית, מה שיוצר מחסור של דגמים זמינים עבור יצוא לישראל". באשר להיקף שוק הרכב הישראלי, להערכת דנאי צפוי השוק לגדול באופן ניכר במהלך השנים הקרובות. "מדובר בשוק בו קיימת כיום ילודה גבוהה, הרמה הכלכלית טובה ומספר הרכבים עולה. להערכתנו בשנת 2022 יימכרו במדינת ישראל כ300 אלף רכבים בשנה.

טויוטה קורולה טויוטה קורולה טויוטה קורולה

אין תקציב מדינה ואין החלפת רכבים במנהל הרכב הממשלתי

עוד מציין דנאי, כי כיום מדינת ישראל חדלה מהצטיידות ברכבים חדשים לחלוטין. לדבריו: "כיום מנהל הרכב חדל מהחלפת רכבים בגלל היעדר תקציב מדינה. משטרת ישראל אינה מצטיידת ברכבים ובנוסף, מכרזים נוספים בהם זכו מכוניות טויוטה אינם יוצאים לפועל. להערכתנו מדובר בכ-2,000 רכבים חדשים שאמורים להיות מסופקים למדינה- והמכרזים לרכישתם צפויים להסתיים השנה. "הלקח שלמדנו מן השנה הזו היא שהכול שביר, נפיץ וזמני. סדרי עולם משתנים בתדירות גבוהה. עמיתינו ברחבי העולם יודעים ששוק הרכב הישראלי מתנהל בקצב מהיר ותכוף ויש לתת לכך פתרונות". עוד מוסיף דנאי שבניגוד ליבואני רכב רבים, הבוחרים למכור את מרכולתם לחברות ליסינג המוכרות את הרכבים כרכבי "יד ראשונה אפס קילומטר", בטויוטה ישראל מדובר בתופעה זניחה עד בלתי קיימת: "בטויוטה ישראל אין מכוניות יד ראשונה אפס קילומטרים. הסיבה העיקרית היא שההנחות שאנו נותנים לחברות הליסינג שמעוניינות לרכוש מכוניות לשם מכירה אינן משתוות בגודלן להנחות שיבואני רכב אחרים מעניקים".

ישראל מקדימה את העולם בריקולים

השנה, לאור משבר כריות האוויר שסופקו ליצרני הרכב השונים על ידי TAKATA היפנית הודגשה חשיבות הטיפול בריקולים. לדברי דנאי: "למדינת ישראל ולמשרד התחבורה מגיע קרדיט על היותנו המדינה המחמירה ביותר בעולם בנושא ריקולים", מסביר דנאי: "משרד התחבורה פועל במהירות גבוהה מאוד ומקפיד מאוד על ביצוע ריקולים בזמן מהיר. לעתים, ההקפדה על ריקולים בישראל אינה עומדת בקצב של יצרני הרכב, כי יצרני הרכב תלויים בספקים של חלקי חילוף, כדוגמת TAKATA. כיום, באירופה יצרני הרכב נוהגים לזמן פחות לקוחות לריקולים מאשר יצרני הרכב שמייצרים מכוניות המיועדות לארצות הברית, מכיוון שהקהל בארצות הברית הרבה יותר רגיש לנושא הריקולים. בשנת 2018 צפויה הרגולציה בנושא להתיישר מול ארצות הברית והמשמעותץ תהיה שגם באירופה תחול הקפדה ניכרת על נושא הריקולים".

דברי דנאי נאמרו במהלך השקתם של שני דגמים חדשים: טויוטה אוריס מתוחת פנים וטויוטה אוונסיס מתוחת פנים. שני הדגמים עברו מספר שדרוגים המתבטאים בעיצוב חיצוני מחודש ועיצוב מחדש של תא הנוסעים הכולל הוספת אבזור כגון מערכות מולטימדיה חדשות. למרות השינוי ברכבים, מחיריהם נותרו ללא שינוי: החל ב-130 אלף שקלים עבור טויוטה אוריס הייבריד והחל ב-164 אלף שקלים עבור טויוטה אוונסיס.

תגיות