אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק עדכנה את הלוגו שלה, אבל כנראה לא שמתם לב

פייסבוק עדכנה את הלוגו שלה, אבל כנראה לא שמתם לב

זאת הפעם הראשונה בעשור האחרון שהרשת החברתית משנה את הלוגו שלה. השינויים כמעט ובלתי מובחנים, אבל החברה טוענת כי הלוגו החדש אמור להיות מודרני, נקי וקריא יותר

02.07.2015, 11:37 | שירות כלכליסט

פייסבוק שינתה את הלוגו שלה היום (ה') בבוקר, למרות שככל הנראה לא שמתם לב לזה. הלוגו החדש דומה למדי לקודם, אבל פייסבוק מסבירה כי הוא אמור להיות קריא יותר על מסכי מובייל, ופחות "פלומתי". האותיות בלוגו החדש דקות מעט יותר מקודמו ויש בניהם רווח מעט גדול יותר. כמו כן, האות "a" מעוגלת יותר.

קראו עוד בכלכליסט

"למעשה מדובר בשינוי הרבה יותר גדול משינוי של אות אחת. זהו שינוי שמונע על-ידי המובייל", אמר ל"וול סטריט ג'רנל" הווארד בלק, סמנכ"ל הקריאיטיב ומנכ"ל משותף של חברת המיתוג סיגל+גייל ( Seigle+Gale) שעיצבה את הלוגו החדש לפייסבוק.

הלוגו החדש (למעלה) לעומת הלוגו הישן (למטה) הלוגו החדש (למעלה) לעומת הלוגו הישן (למטה) הלוגו החדש (למעלה) לעומת הלוגו הישן (למטה)

הלוגו הישן של פייסבוק נוצר ב-2005. אז, מאמציה של החברה כוונו להשגת דריסת רגל בשוק. החברה בחרה גופן "חזק ורבוע", בעל מראה "בוגר" המתאים למסכי מחשבים שולחניים וחברה שמנסה לשדר רצינות.  אולם לפי בלק, מאז 2005 פייסבוק התפתחה והפכה לרשת חברתית גלובלית עצומה שנתח ניכר מפעילותה מכוון למכשירים ניידים - ועכשיו היא רוצה להתאים את הלוגו שלה לעשור השני של המאה ה-21.

"כעת שהחברה מבוססת, רצינו להעניק ללוגו מראה מודרני יותר, שיהיה מודרני ונגיש יותר", אמר מנהל הקריאייטיב של פייסבוק, ג'וש היגינס בהודעה רשמית. לפי היגינס,  הלוגו החדש ידידותי יותר למכשירים הניידים – התאורה האחורית של רוב המסכים על גבי מחשבים ניידים גורמת לאותיות בלוגו הישן להיראות מטושטשות מעט ופחות קריאות, כך שישנה חשיבות לאותיות ברורות בעלות רווח מתאים.

פייסבוק מיישמת בימים אלו את שינויי הלוגו בכל משרדיה ברחבי העולם. הלוגו הקטן והמוכר יותר, הכולל רק את האות "f" ומופיע באתר ובאפליקציות הסלולר, ישאר ללא שינוי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות