אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוף תקופה: סיטרואן לא תייצר מכוניות עם המערכת המאפשרת הנמכת הרכב

סוף תקופה: סיטרואן לא תייצר מכוניות עם המערכת המאפשרת הנמכת הרכב

החברה הצרפתית הודיעה כי תפסיק לייצר מכוניות עם מערכות מתלים הידרו פניאומטיים, שהפכו לאחד מסימני ההיכר הבולטים שלה

03.07.2015, 18:49 | תומר הדר

סופה של תקופה: סיטרואן הצרפתית הודיעה באופן רשמי כי תחדל בקרוב מלייצר מכוניות המצוידות במתלים הידרו פניאומטיים.

קראו עוד בכלכליסט

עבור מי שאינו בקיא ברזי הרכב הצרפתי, מערכות המתלים ההידרו פניאומטיות של סיטרואן הפכו עם השנים לסממן ההיכר הבולט ביותר של היצרנית הצרפתית ולאחת מהסיבות העיקריות שבגינן רוכשי סיטרואן העדיפו לדבוק במותג. מערכות המתלים ההידרו פניאומטיות של סיטרואן נחשבות למערכת מסובכת במיוחד, אך יעילה להפליא: במקום מערכת רגילה של קפיצים מברזל, נוסעים דגמי סיטרואן הבכירים על מערכת בה זורם שמן הידראולי מיוחד בלחץ גבוה אשר מוזן באמצעות משאבה מרכזית אל ארבעה "בלוני" שמן האחראים על שיכוך של מהמורות. המערכת של סיטרואן יועדה במיוחד לדרכיה הכפריות של צרפת ותוכננה בהתחשב בעובדה שרחובות רבים בערי צרפת אינם סלולים באספלט, אלא מרוצפים במרצפות. כדי להקל על מלאכת הנהיגה בכבישים משובשים במיוחד מצוידים דגמי סיטרואן שבהם מותקנת המערכת גם במנגנון אשר מאפשר הרמה והורדה של המכונית תוך שניות, כפי שנוכחו להפתעתם ישראלים רבים שחזו לראשונה בסיטרואן BX במהלך שנות ה-80.

המערכת אינה מותקנת בשנים האחרונות בדגמי סיטרואן העממיים, כדוגמת C4, הקקטוס ודומותיהן, אך מותקנת בדגמי סיטרואן C5.

המערכת עצמה הופיעה לראשונה בשנות ה-50 בסיטרואן DS ומאז הותקנה באינספור דגמי סיטרואן, החל בסיטרואן GS וכלה בסיטרואן BX שזכתה לפופולאריות גבוהה בישראל, בסיטרואן CX ובסיטרואן C6. המערכת זכתה למוניטין מיתולוגי לאחר שב-1962, במהלך ניסיון התנקשות בנשיא דה גול, שנסע בסיטרואן DS, נורו לעבר רכבו 140 כדורים, שניקבו את גלגליו. הודות למערכת המתלים המיוחדת ששימרה את נוחות הנסיעה והשליטה ברכב גם ללא צמיגים, יכלה הסיטרואן להימלט במהירות גבוהה מן היורים והנשיא ניצל.

בראיון שהעניקה לאחרונה לינדה ג'קסון, מנכ"לית סיטרואן, היא ציינה שהטכנולוגיה שהיתה לב ליבן של מכוניות סיטרואן הבכירות תוחלף בקרוב בטכנולוגיה יותר יעילה. כיום, הדגם האחרון שסיטרואן משווקת כשהוא מצויד במערכת המתלים ההידרו פניאומטית הוא כאמור הC5, המשווקת גם בישראל. הדגם צפוי להיות מוחלף בעת הקרובה בדגם אחר.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
המלצה למי שכן רוצה לקנות מכונית צרפתית
לא לקנות חדש, אלא לנצל את ירידת הערך הדרמטית אשר במקרים רבים אינה מוצדקת (או לפחות לא פרופורציונאלית) גשו למגרשי הליסינג, חפשו רכב צרפתי בן שלוש, אם אפשר אז גם אם קילומטר גבוה יחסית (הכוונה 100-120 אלף שזה כלום מבחינת חיי מנוע), ועשהו בדיקה כמו בכל רכב משומש. סיכוי טוב שתקבלו מכונית במצב כמעט חדש במחיר הנמוך בשליש, כלומר עשרות אלפי שקלים, מהשטאנץ טויוטה 1600, מאזדה 5 וכיוב. תהנו מרכב מפנק, ועוד 4-5 שנים שתמכרו זה יהיה במחיר חרא לעומת הטויוטה, אבל מעט בשקלים
21.07.15
13.
נוחה מאוד, אך חלק גדול מהקילומטראז' היה בנסיעות למוסך
היתה לי סיטרואן BX-GTI מודל 1989. קניתי אותה חדשה במבצע בהנחה גדולה. שילמתי בבזבוז כסף רב וזמן יקר במוסכים לתיקון תקלות שונות כולל במערכת ההידראולית אך גם במערכות ההילוכים והחשמל. לאחר שנפטרתי ממנה בקושי במחיר הפסד, קניתי רק מכוניות יפניות ומאז אני רואה מוסך אחת לשנה לטיפול תקופתי.
אבי ג. , הרצליה  |  06.07.15
11.
מכונית אמינה, נוחה אך גם יקרה, בלי מתלים פנאומטיים יש אופציות אחרות
אני מסיים 14 שנה ב c5 הרביעית במספר ובסהכ כחצי מיליון ק"מ. הרכב אמין ביותר, כול כניסה למוסך הייתה לטיפול תקופתי. הוא נוח מאוד, ממש חללית מגהצת כביש, אבל יקר מאוד לרכישה וסובל מהפסד ערך אדיר במכירה. יש לו מגרעות: רעש מנוע, רעש רוח, צבע זול, ריפוד זול, חלפים יקרים ועוד אלא שנוחות "אורטופדית" גרמה לי להעדיפו על פני מתחרות זולות הרבה יותר. בלי מתלי פנאומטיקה אחזור למכוניות היפניות שעולות 30 אלף פחות
אברום , גליל עליון  |  05.07.15
10.
מספר הערות לכתב
שיכוך המהמורות הוא לא מהשמן או ממשאבת השמן. השיכוך הוא מהחנקן שנמצא בתוך "בלוני השמן" השמן בסה"כ קובע את קושיות הנסיעה. רכב רייק = מעט שמן "בבלון" , רכב מלא = כמות שמן גבוהה יותר בבלון כך בעצם נוחיות הנסיעה וגובה הנסיעה נשארים זהים לרכב רייק ועמוס. ודרך אגב המערכת לא מסובכת מה שגורם למערכת להיות מורכבת זאת האלקטרוניקה והחישנים שלה שהוכנסו לשמוש בשנים האחרונות כדי לשפר את התנהגות הכביש (הידרו אקטיב). אגב גם הבלמים של הרכב מופעלים ע"י אותה משאבת שמן
מהנדס רכב  |  05.07.15
לכל התגובות