אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קסיו נכנסת לשוק השעונים החכמים

קסיו נכנסת לשוק השעונים החכמים

יצרנית השעונים היפנית הוותיקה אישרה כי השעון החכם הראשון שלה צפוי להגיע לשווקי יפן וארה"ב כבר בתחילת השנה הבאה. הוא צפוי לעלות 349 דולר, ולפי הדיווחים יהיה עמיד במיוחד

06.07.2015, 09:11 | רפאל קאהאן

יצרנית השעונים היפנית הוותיקה קסיו תשיק שעון חכם משלה בתחילת השנה הבאה. כך אישר נשיא החברה קאזוהירו קאשיו לוול סטריט ג'ורנל במהלך סוף השבוע האחרון. השעון החדש צפוי להתחרות בשעונים החכמים מבית אפל ויצרניות אנדרואיד השונות - אולם לא ברור אם הוא יתבסס על מערכת הפעלה חדשה או דווקא על אנדרואיד Wear.

קראו עוד בכלכליסט

אנו כן יודעים, עם זאת, שיהיה מדובר במכשיר שלא ישבר בקלות - קאשיו אישר שמדובר בשעון שימשיך את המסורת של החברה ליצור מכשירים עמידים במיוחד ויתכן והוא אף יתבסס על מותג ה-G Shock הפופולרי. קאשיו הוסיף שהשעון פותח תוך התחשבות בצרכי הקהל הרחב, המחפש לדבריו שילוב בין נוחות ועמידות. העיצוב יהיה ספורטיבי.

כמיטב המסורת, השעון החכם של קסיו צפוי להיות עמיד כמעט כמו G Shock כמיטב המסורת, השעון החכם של קסיו צפוי להיות עמיד כמעט כמו G Shock כמיטב המסורת, השעון החכם של קסיו צפוי להיות עמיד כמעט כמו G Shock

כמו כן, לפי קסיו, בניגוד לשעונים חכמים אחרים בשוק, המכשיר החדש פותח כך שיכולותיו החכמות ישלימו את ייעודו כשעון ולא להיפך. זוהי האסטרטגיה של קסיו בתחום השעונים המתקדמים מזה תקופה ארוכה -החברה כבר השיקה בעשרים השנה האחרונות מספר שעונים עם יכולות חכמות, כגון יומן אלקטרוני, מצלמות יד משולבות ואף מד דופק. עם זאת, אף אחד מהמכשירים האלו מעולם לא היה הצלחה מסחרית מרשימה.

ארבע שנות פיתוח

הפיתוח של השעון החדש ארך כארבע שנים ולדברי קאשיו הוא היה מעורב בפיתוח השעון באופן אישי והוא אף פסל לאורך הדרך "עשרות" אבי טיפוס. למרות זאת, הוא הבהיר כי יעד המכירות של החברה ב-2016 יהיה צנוע ויעמוד על 80 מיליון דולר בלבד. החברה היפנית תשיק את השעון ביפן וארה"ב במחיר של כ-349 דולר, כמו מחירו של הדגם הבסיסי של שעון אפל ומעט יקר יותר ממחירם הממוצע של שעוני אנדרואיד מקבילים.

כיום, שוק השעונים החכמים עודנו בחיתוליו, למרות שהוא הופך להיות עמוס לעייפה בעשרות חברות המנסות להכנס אליו. אפילו השעון החדש של אפל לא הפך את הקטגוריה ללהיט בקרב הציבור הרחב. זאת כנראה הסיבה מדוע קסיו מצניעים את היעדים והיכולות של השעון. "אני לא מאמין שהשעון החכם יהיה להיט עם השקתו", אמר קאשיו, "אבל אנחנו רוצים לראות את השוק שלו גדל בטווח הארוך". 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות