אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"ח מבקר המדינה: עלייה של 8% בתלונות על גופים ציבוריים צילום: אלכס קולומויסקי

דו"ח מבקר המדינה: עלייה של 8% בתלונות על גופים ציבוריים

התלונות המוצדקות הרבות ביותר התקבלו על משרד התחבורה, דואר ישראל, עיריית באר שבע, רשות השידור ומשרד החינוך. כמו בשנה החולפת מספר התלונות הגבוה ביותר היה על המוסד לביטוח לאומי

07.07.2015, 16:03 | אופיר דור
דו"ח נציב תלונות הציבור לשנת 2014 שהוגש היום (ג') על ידי מבקר המדינה יוסף שפירא מעלה כי בשנת 2014 התקבלו 15,834 תלונות על גופים ציבוריים. מדובר בעלייה של 8% לעומת מספר התלונות שהתקבלו ב-2013. נציבות תלונות הציבור מטפלת בתלונות על משרדי הממשלה, רשויות מקומיות וגופים מוניציפאליים אחרים כמו איגודי ערים ותאגידי מים וביוב, מפעלים או מוסדות של המדינה, חברות ממשלתיות וגופים ציבוריים אחרים.

קראו עוד בכלכליסט

מבין התלונות שהתקבלו 26.5% היו על משרדי הממשלה, 23.6% על מוסדות מדינה כמו המוסד לביטוח לאומי, משטרת ישראל וצה"ל ו-24% על גופי השלטון המקומי.

כמו בשנה שלפניה, גם ב-2014 מספר התלונות הגבוה ביותר היה על המוסד לביטוח לאומי (1,218 תלונות), משטרת ישראל (641), משרד האוצר (611) ומשרד המשפטים (535). הגופים ששיעור התלונות המוצדקות עליהם היה הגבוה ביותר הם משרד התחבורה (56.9% תלונות מוצדקות), דואר ישראל (54.9%), עיריית באר שבע (53.3%), רשות השידור (53.2%) ומשרד החינוך (41.5%).

המוסד לביטוח לאומי. מוביל בראש עם 1,218 תלונות, צילום: גדי קבלו המוסד לביטוח לאומי. מוביל בראש עם 1,218 תלונות | צילום: גדי קבלו המוסד לביטוח לאומי. מוביל בראש עם 1,218 תלונות, צילום: גדי קבלו

הנושא העיקרי עליו התקבלו תלונות ב-2014 היה השירות שניתן לציבור (23.8% מהתלונות). נושאים נוספים שכיכבו בתלונות היו תשלומי חובה ותשלומים אחרים (6.6%), טיבם ותעריפיהם של שירותי המים, חשמל ותחבורה ציבורית (5.2%), בריאות, רווחה ושיקום (5.4%), תשתיות ותכנון כולל טיפול לקוי בחשמל, ביוב, מים ותחבורה (4.9%) וטיפול בבקשות תכנון ובניין, הליכי מעצר, חקירה ודיונים משפטיים אחרים (4.7%).

תגיות