אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אנדי מארי אוהב לעשות הכל "בדרכו שלו" וזה עולה לו הרבה מאוד כסף צילום: רויטרס

אנדי מארי אוהב לעשות הכל "בדרכו שלו" וזה עולה לו הרבה מאוד כסף

הטניסאי היה צפוי להרוויח 75 מיליון דולר בחוזי ספונסרשיפ, אך הוא דחה הסכמי חסות רבים משום שהוא מעניין להתרכז בעיקר בטניס ובהשקעות בנדל"ן וסטארטאפים

08.07.2015, 14:57 | שירות כלכליסט

אנדי מארי אוהב לעשות דברים בדרך שלו, וזה עולה לו מיליונים. מארי היה צפוי להרוויח 75 מיליון דולר בחוזי ספונסרשיפ לאחר שהפך לבריטי הראשון שזוכה בווימבלדון מאז פרד פרי ב-1936. שנתיים לאחר הניצחון שלו על המדורג הראשון נובאק ג'וקוביץ', מארי המדורג שלישי עדיין משתרך מאחורי היריבים שלו מבחינת חשבון הבנק שלו, שכן הוא מדורג שביעי ברשימת הטניסאים המרוויחים ביותר. 

קראו עוד בכלכליסט

מארי עם המאמנת שלו אמילי מאורסמו. מארי מרוויח 19.2 מיליון דולר בשנה מכספי זכייה וחוזי ספונסרשיפ, כך לפי הערכות המגזין פורבס, צילום: רויטרס מארי עם המאמנת שלו אמילי מאורסמו. מארי מרוויח 19.2 מיליון דולר בשנה מכספי זכייה וחוזי ספונסרשיפ, כך לפי הערכות המגזין פורבס | צילום: רויטרס מארי עם המאמנת שלו אמילי מאורסמו. מארי מרוויח 19.2 מיליון דולר בשנה מכספי זכייה וחוזי ספונסרשיפ, כך לפי הערכות המגזין פורבס, צילום: רויטרס

מארי דחה חוזים בשווי "מיליונים" מאז 2013, כך לדבריו של מאט גנטרי, מנהל חברת הניהול 77 של מארי. "אם זה משפיע על תכנית האימונים שלו, או שהוא לא מאמין במוצר, הוא לא יעשה זאת, ללא קשר לכסף שמציעים", אמר גנטרי. "הוא ממושמע. הוא לא זקוק לכסף".

מארי מרוויח 19.2 מיליון דולר בשנה מכספי זכייה וחוזי ספונסרשיפ, כך לפי הערכות המגזין פורבס. רוג'ר פדרר, שזכה ב-17 תארי גרנד סלאם בקריירה שלו, הוא השחקן המרוויח ביותר עם הכנסה שנתית של 56 מיליון דולר בכספי זכייה וחוזים ארוכי טווח עם חברות גדולות כמו נייקי, רולקס וקרדיט סוויס. רפאל נדאל, שזכה 9 פעמים באליפות צרפת הפתוחה, מדורג שני עם 44.5 מיליון דולר, ואחריו מדורג ג'וקוביץ' עם 33.1 מיליון דולר.

מארי, שהרוויח 38 מיליון דולר בכספי זכייה בקריירה שלו, חתם על חוזים עם יצרנית ביגוד הספורט אנדר ארמור, חברת הביטוח הסקוטית סטנדרד לייף ויצרנית המחבטים Head.

"זה הכי טוב לשחקן ולספונסרים אם מגיעים לתחרויות המרכזיות בשיא הכושר", אמר מארי במסיבת עיתונאים בקווינס קלאב שבוע לפני תחילת טורניר ווימבלדון. "ניסיתי בשנים האחרונות להגביל את הזמן שאני מקדיש לדברים האלה שבוע לפני תחרות גרנד סלאם. אני מרגיש שזה עזר לביצועים שלי".

מארי העפיל לשלב רבע הגמר לפחות בכל אחד מארבעת הטורנירים המרכזיים מאז זכה בווימבלדון. הוא ירוויח 127 אלף ליש"ט לפחות בשל העפלה לסיבוב הרביעי בווימבלדון. הוא השקיע בנדל"ן בבריטניה ובארה"ב, ובפרויקטים קרובים יותר לבית. ב-2013 הוא רכש מלון מחוץ לעיר הולדתו בדנבליין עבור 2.5 מיליון ליש"ט (3.9 מיליון דולר) והפך אותו לאתר יוקרה.

אנדי מארי עם גביע ווימבלדון. הגישה העסקית של מארי אינה היחידה שמבדילה אותו משאר השחקנים. הוא גם השחקן היחיד בדירוג ה-50 הראשונים עם מאמנת אישה, צילום: איי אף פי אנדי מארי עם גביע ווימבלדון. הגישה העסקית של מארי אינה היחידה שמבדילה אותו משאר השחקנים. הוא גם השחקן היחיד בדירוג ה-50 הראשונים עם מאמנת אישה | צילום: איי אף פי אנדי מארי עם גביע ווימבלדון. הגישה העסקית של מארי אינה היחידה שמבדילה אותו משאר השחקנים. הוא גם השחקן היחיד בדירוג ה-50 הראשונים עם מאמנת אישה, צילום: איי אף פי

חבר בדירקטריונים

בחודש שעבר הוא הצטרף לדירקטוריון של סידרס, אתר מימון המונים בן שלוש שנים, שהעניק מימון ל-200 עסקים בתחומי הבריאות, הספורט והטכנולוגיה הלבישה. סמנכ"ל ההשקעות של החברה, טום דיוויס סיפר כי הצוות של מארי פנה לסידרס לפני כשנה.

עד כה השקיע מארי בשתי חברות, כולל יצרנית משקאות בריאות שהמוצרים שלה הרשימו את התזונאית שלו. "היופי בזה הוא שאם הוא משקיע בחברה, הוא יכול להשתמש במוצר שלה ולהעניק לה חסות", אומר דיוויס. השחקן מתכוון לרכוש אחזקות ב-40 חברות בחמש השנים הבאות, כך לפי גנטרי. יש לו גם תכניות להקים סוכנות ניהול קטנה שתטפל בכוכבי ספורט אחרים, כשמארי ישמש בתפקיד מנטור.

"הרעיון מאחורי זה הוא להקים עסקים בתחומים שונים, להרוויח כך עוד הוא לוהט", אומר גנטרי. "נותרו לו עוד 4-5 שנים לשחק".

הגישה העסקית של מארי אינה היחידה שמבדילה אותו משאר השחקנים. הוא גם השחקן היחיד בדירוג ה-50 הראשונים עם מאמנת אישה, אמילי מורסמו הצרפתית. הוא גם אחד השחקנים הראשונים שהקיף עצמו בצוות שכולל מאמנת, פיזיותרפיסט, מאמן כושר ויחצ"ן. יום לאחר הניצחון ההיסטורי שלו בווימבלדון, מארי סיפר לסוכנות בלומברג ששחקני טניס מרוויחים "יותר מדי".

מערכת היחסים בין ספורטאים ומותגים היא דו סטרית, אומר קרסטן תוד, אסטרטג בכיר בסינרג'י בלונדון, חברת ייעוץ לספונסרשיפ שעבדה עם האולימפיאדה בשני העשורים האחרונים. הלקוחות שלה כוללים את BMW, אמירייטס ומאסטרקרד. "המותגים לא מתעניינים בו כי הוא לא מתעניין בהם", הוא אומר. "צריך להעניק למותגים האלה הרבה. האם חשים בנוח לדבר על מותג כשלא באמת איכפת? רק אדם מיוחד יכול לעשות זאת".

אף שמרבית הסטארט-אפים נכשלים, מארי נהנה מתפקידו החדש. "זה קצת שונה, להשקיע בחברות שעשויים לקנות בהן אחזקה", אמר במסיבת העיתונאים. "אם זה קשור לספורט, לטכנולוגיה, לדברים שממש מעניינים אותי, זה יכול להיות כיף עבורי".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות