אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק בוחנת חלונות וידאו שירחפו לכם מעל לפיד

פייסבוק בוחנת חלונות וידאו שירחפו לכם מעל לפיד

נגן הווידאו החדש זמין עבור מספר מצומצם של משתמשים והוא ניתן לגרירה על פני חלון הגלישה ומציג סרטונים תוך כדי המשך שימוש בפייסבוק. מטרת הפיתוח היא להאריך את זמן הצפייה הממוצע, כדי לשדרג את חבילות הפרסום של החברה

08.07.2015, 17:11 | נמרוד צוק
כחלק ממאמציה להגדיל את היקף הצפיה בווידאו בקרב משתמשיה, הוסיפה פייסבוק לסרטונים המופיעים באתר כפתור נסיוני שמאפשר לשלוף את הסרטון מתוך הפיד ולהמשיך לצפות בו כשהוא צף על פני הפיד, תוך כדי המשך קריאת פוסטים אחרים.

קראו עוד בכלכליסט

על פי דיווח אתר The Next Web הפיצ'ר החדש הפך זמין היום למספר קטן של משתמשים. החברה נמנעה מהתייחסות רשמית אליו, כך שלא ברור אם מדובר בניסוי לבחינת תגובות המשתמשים לפיצ'ר החדש טרם ההפצה הרשמית, או בתוספת שכבר עברה את שלב הבטא ומופצת כעת למשתמשים בהדרגה.

הווידאו המרחף של פייסבוק הווידאו המרחף של פייסבוק הווידאו המרחף של פייסבוק

את הווידאו ניתן להזיז למיקום אחר על גבי המסך, לתת לו לייק או לשתף אותו - ולשלוט בו באמצעות כפתור נגן/עצור, אבל הוא מופיע רק בתוך לשונית הדפדפן של פייסבוק, ואינו ממשיך עם המשתמש ללשוניות אחרות או לאתרים אחרים באותה הלשונית. הוא גם נעלם גם כאשר והמשתמש יוצא מהניוז פיד של פייסבוק ועובר לאיזור אחר אתר. מגבלה נוספת שלו היא גדלו הקטן, שעושה את הסרטונים לא נוחים לצפיה, והעובדה כי לא ניתן לשנות את גודל התצוגה. הפיצ'ר החדש זמין בשלב זה לגרסת הדפדפן בלבד, ולא באפליקציות המובייל.

המהלך נועד לחזק את הרשת החברתית כפלטפורמה לווידאו - בעיקר מול יוטיוב. עד כה ביצעה מספר מהלכים בכיוון זה, כגון העלאת העדיפות בפיד לתכני וידאו שמתפרסמים באמצעות הנגן הפנימי שלה על פני סוגי תכנים אחרים, שיתוף פעולה עם גופי חדשות להצגה של כתבות (בהן גם כתבות וידאו) כחלק אינטגרלי מהפיד, מתן אפשרות להטמיע סרטוני וידאו שמשתמשים מעלים לרשת החברתית באתרים אחרים והשקת אפליקציית Riff ליצירת סרטונים שיתופיים. על פי נתוני חברת המחקר אמפרה אנליסיס, מספר הצפיות בסרטונים בפייסבוק צפוי להסתכם ב-2015 ביותר משני טריליון, כ-70% מהנתון המקביל הצפוי השנה ליוטיוב ו-500 מיליארד צפיות בממוצע לרבעון, כאשר ברבעון השלישי של 2014 עמד המספר על 77 מיליארד בלבד.

אם התכונה החדשה תושק עבור כל המשתמשים, עשויה פייסבוק להאריך את זמן הצפייה הממוצע בווידאו, מה שיאפשר לה לקרוץ למפרסמים חדשים, להרחיב חבילות פרסום קיימות ובהמשך גם לייקר אותן ולהעצים את רווחיה.

תגיות