אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תביעה: מייקרבוט מכרה ביודעין מדפסות תלת ממד פגומות צילום: עומר כביר

תביעה: מייקרבוט מכרה ביודעין מדפסות תלת ממד פגומות

החברה מובילה את שוק מדפסות התלת ממד הביתיות. התובעים טוענים כי הדור החמישי של המדפסות סובל מפגמים שהשפיעו משמעותית על השימוש. עובד החברה הודה שמייקרבוט היתה מודעת לתקלות ושיווקה את המוצר בכל זאת

12.07.2015, 13:29 | עומר כביר
יצרנית מדפסות התלת ממד הביתיות מייקרבוט (Makerbot) מכרה מדפסות פגומות ביודעין וביצעה בכך הונאה כלפי לקוחותיה - כך נטען בתביעה ייצוגית שהוגשה בארה"ב נגד מייקרבוט והחברה האם שלה, סטרטסיס (Stratasys).

קראו עוד בכלכליסט

מייקרבוט נחשבת לחלוצת ומובילת שוק מדפסות תלת ממד הביתיות, ואולם כעת נטען בתביעה שהדור החמישי של מדפסות החברה סבל מבעיות חמורות ושהחברה ידעה על בעיות אלו - ועדיין שיווקה אותן ללקוחות.

מדפסת הרפליקייטור 2 של מייקרבוט, צילום: עומר כביר מדפסת הרפליקייטור 2 של מייקרבוט | צילום: עומר כביר מדפסת הרפליקייטור 2 של מייקרבוט, צילום: עומר כביר

לטענת התובעים, על רקע התחרות המתגברת בתחום פעלה מייקרבוט על מנת לקצר את הליך התכנון והייצור של מדפסות הדור החמישי שלה. וזאת, חרף בעיות קשות בהליך העיצוב, הייצור ובקרת האיכות. הבעיה החמורה ביותר, לפי כתב התביעה, הייתה בראש ההדפסה החכם של המכשיר שבגלל תקלות בעיצוב או בייצור נסתם על ידי חומר ההדפסה - וכתוצאה הפסיק לתפקד ונדרש לתיקון במעבדות החברה.

תקלה ידועה מראש

התובעים טוענים שבחברה ידעו על בעיות אלו, אך חרף זאת השיקו והתחילו במכירת המדפסות החדשות בינואר 2014. “מייקרבוט האיצה את הליך הייצור על חשבון האיכות, דבר שאושר על ידי עובדים בחברה", נכתב בתביעה. “מדפסות הדור החמישי סובלות מעיצוב קלוקל, במיוחד בכל הנוגע לרכיב ראש ההדפסה החכם, שנסתם בקביעות. בעיות אלו הפכו את המדפסות לבלתי שמישות עד להחלפת ראש ההדפסה. ואולם, גם ההחלפה לא פתרה את הבעיה כי החלפים סבלו מאותן תקלות. מדפסות הדור החמישי גם סבלו מבעיות תוכנה מתמשכות, שיצרו בעיות עם טמפרטורת העבודה שלהן".

בתביעה נטען עוד שבדברים שאמר אחד מעובדי החברה בראיון לאתר 3DPrint.com, בדצמבר 2014, הוא הודה שמייקרבוט היתה מודעת לבעיות השונות שמהן סבלו המדפסות. “השורה התחתונה היא שהמוצרים נשלחו למרות בעיות חומרה ידועות", הוא אמר לפי הציטוט שמובא בכתב התביעה. “זה מחליא אותי לדעת שעשינו את זה ללקוחות. אפילו אני לא הצלחתי לגרום לראש החכם לעבוד. עוד דוגמה מצוינת של תאוות בצע תאגידית".

התובעים מבקשים מהחברה לפצות אותם ואת יתר הרוכשים בגין הנזקים הכספיים שנגרמו בעקבות רכישת המדפסות התקולות והשימוש בהן, וכן פיצויים בגין עוגמת נפש, אך לא נוקבים בסכום הפיצויים המבוקש. מייקרבוט טרם הגיבה בנושא.

תגיות