אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כמכוניות לפני הגשם

כמכוניות לפני הגשם

רכבי הכביש־שטח של סוזוקי והונדה, המשפחתית של ניסאן, הטנדרים של טויוטה ומיצובישי, הקופה של מרצדס, מכונית המנהלים של סקודה — יבואני הרכב מנסים לשלוף שפנים מהכובע בתחרות על לב הרוכשים

13.07.2015, 08:21 | תומר הדר

מרצדס GLE קופה

מתי תגיע: אוגוסט

מרצדס החליטה בתחילת השנה לבצע ארגון מחדש בהיצע הדגמים והשלב הראשון: שמות חדשים. לא עוד M קלאס או GL קלאס. מעתה כל הדגמים הם GL בתצורות שונות.

אחד הדגמים היותר מעניינים הוא GLE - התשובה של מרצדס לב.מ.וו X6, שהוא ספק מכונית קופה, ספק מכונית מנהלים, ספק רכב שטח.

ההיצע של GLE שמבוסס על מכלולי רכב השטח, ה־GL, כולל הנעה כפולה, מתלים מיוחדים שממולאים באוויר דחוס ומנועים מוכרים מהיצע דגמי מרצדס, כולל מנוע בנזין בנפח 3 ליטרים, בעל צמד מגדשי טורבו המפיק 362 כוחות סוס, ומנוע בנזין בגרסה הבכירה בנפח 5.5 ליטרים, שמפיק 577 כוחות סוס, מספיק כדי להזניק ל־100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות.

מרצדס GLE קופה מרצדס GLE קופה מרצדס GLE קופה

מיצובישי טרייטון

מתי תגיע: אוגוסט

מיצובישי עוברת בשנים האחרונות לא מעט שינויים, הכוללים התמקדות בתחום ההנעה החשמלית וההיברידית, אך היא ממשיכה לדבוק בתחום הטנדרים, הוותיק למדי. עד כה שיווקה מיצובישי את ה־L200, שנקרא בישראל האנטר. כעת מציגה החברה את הטרייטון: טנדר שאמור לפנות ללקוחות מסורתיים הזקוקים לטנדר להובלה וגם ללקוחות המעוניינים ברכב פנאי.

בהיצע: מערכות ארבע על ארבע מתוחכמות הכוללות הילוכי כוח לנסיעה בשטח קשה ונעילות דיפרנציאל. המנוע הרלבנטי ביותר לשוק הרכב הישראלי הוא מנוע טורבו דיזל בנפח 2.4 ליטרים, המפיק 181 כוחות סוס.

מיצובישי טרייטון מיצובישי טרייטון מיצובישי טרייטון

סוזוקי ויטארה

מתי תגיע: ספטמבר

בקרב חובבי השטח סוזוקי ויטארה היא סוג של אגדה. סוזוקי היתה מהראשונות שהבינו שרכב שטח יכול להיות גם פריט אופנתי וגם בעל יכולת שטח, והלקוחות הצביעו ברגליים.

דורות ההמשך, שנקראו "גרנד ויטארה", יועדו פחות לשטח, ואילו הדור החדש מתרחק מהשטח כמו מאש.

למעשה מדובר כבר ברכב קרוס אובר, המבוסס על השלדה של סוזוקי קרוס אובר המשפחתית. ההנעה ברוב הגרסאות היא קדמית, ובחלק מן הגרסאות מוצעת גם מערכת ארבע על ארבע נטולת הילוך כוח, אותו מתקן מכני לצליחת שטח קשה שהופיע כבר בכל דגמי הוויטארה הקודמים.

הגרסה הרלבנטית ביותר לשוק הרכב הישראלי מצוידת במנוע בנפח 1.6 ליטרים, המפיק 120 כוחות סוס, ובתיבת הילוכים אוטומטית.

המחיר, לדברי גורמים ביבואנית, צפוי להיות תחרותי ולמקם את ויטארה ישירות מול ניסאן ג'וק.

סוזוקי ויטארה סוזוקי ויטארה סוזוקי ויטארה

סקודה סופרב

מתי תגיע: ספטמבר

לפני כעשור הורמו גבות רבות בתעשיית הרכב העולמית כשסקודה הצ'כית הציגה מכונית מנהלים שמיועדת להתחרות באאודי A6. כיום, לאור הצלחתה של סקודה סופרב והזינוק הניכר בתדמית החברה, הדור השני של המכונית, שהפכה לפייבוריטית של שרי ישראל, כבר לא מתקבלת בהפתעה. בדומה לדגמים חדשים רבים שהציג קונצרן פולקסווגן לאחרונה, גם הסופרב מבוססת על פלטפורמת MQB של החברה ומציעה בסיס גלגלים ארוך ב־3 ס"מ מזה של הסופרב היוצאת. היצע המנועים כולל מנועי בנזין בנפחי 2.0 ו־1.4 ליטרים בעלי מגדשי טורבו.

סקודה סופרב סקודה סופרב סקודה סופרב

ניסאן פולסאר

מתי תגיע: אוקטובר

ניסאן מתהדרת בהיצע מרשים של דגמים משפחתיים, רכבי שטח וקרוס אוברים, בזכות שיתוף הפעולה עם רנו ושיווק ברחבי בעולם. אך מכיוון שניסאן התרכזה עד כה בשוק האמריקאי, מה שהותיר אותה בתחום המשפחתיות בלבד וללא דגם מוביל, הציגה החברה במאי שעבר את דגם הפולסאר.

הפולסאר, המיוצרת בספרד, מיועדת להתחרות בפולקסווגן גולף ודומותיה. בסיס הגלגלים הנדיב (270 ס"מ) מבטיח מרווח פנימי מכובד, והאבזור הבטיחותי כולל מערכת המתריעה על קרבת עצמים לרכב. המנוע שעמו משווקת הפולסאר באירופה, המוכר מניסאן קשקאי, הוא מנוע טורבו בנפח 1.2 ליטרים המפיק 115 כוחות סוס.

ניסאן פולסאר ניסאן פולסאר ניסאן פולסאר

טויוטה היילקס

מתי תגיע: רבעון רביעי 2015

 

טויוטה היילקס זכה בעולם למעמד כמעט מיתולוגי, ולא רק בקרב חוואים. הטנדר פופולרי גם בקרב אנשי אל־קאעידה ודעאש, ועמידותו בשטח גרמה לרבים מהם לקעקע על גופם את סמלו כאות לחוסן. מאז הצגת הדור הראשון של היילקס ב־1968 נמכרו יותר מ־16 מיליון יחידות בעולם, וזרועה של טויוטה עוד נטויה.

כעת מגיע הדור החדש של היילקס ומבטיח להיות יותר מעודן ומפנק ולפנות גם למי שמעוניין לרכוש רכב כביש־שטח. בתפריט של טויוטה: מנוע דיזל בנפח 2.4 ליטרים, אפשרות למערכת ארבע על ארבע ותיבות הילוכים אוטומטיות. היצע המנועים יהיה דומה לזה של הקשקאי, ויכלול מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטרים שיפיק 115 כוחות סוס בסיוע מגדש טורבו.

טויוטה היילקס טויוטה היילקס טויוטה היילקס

הונדה HRV

מתי תגיע: רבעון רביעי 2015

הונדה, כך נדמה, פספסה את גל רכבי הכביש־שטח הקטנים. בעוד ניסאן ג'וק, פיז'ו 2008, שברולט טראקס ודומותיהן כבשו לקוחות באירופה ובישראל, הונדה התמהמהה להציג מתחרה ראוי בקטגוריה.

 

בפברואר השנה הציגה הונדה את HRV: רכב כביש־שטח קומפקטי המבוסס על פלטפורמת הונדה ג'אז. היצע המנועים כולל מנועי בנזין וטורבו דיזל שישודכו לתיבות הילוכים ידניות ואוטומטיות רציפות. לישראל תגיע גרסת הבנזין, שתצויד במנוע בנפח 1.5 ליטרים, המפיק 130 כוחות סוס.

הונדה HRV הונדה HRV הונדה HRV

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות