אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מהדקת את החגורה, מאיטה את קצב גיוס העובדים צילום: בלומברג

גוגל מהדקת את החגורה, מאיטה את קצב גיוס העובדים

זאת, לאור ירידה בשולי הרווח של הענקית האמריקאית וקיפאון בצמיחת מניית. בימים אלה עורכת סמנכ"לית הכספים רות פורת ביקורת פנימית בחברה, לקראת סדרת מהלכי התייעלות

15.07.2015, 12:42 | עומר כביר
גוגל היא לא מה שהיתה פעם: על רקע האטה בצמיחה, ירידה בשולי הרווח וקיפאון במניות ענקית הטכנולוגיה מתחילה להדק חגורות, מאיטה את קצב גיוס העובדים ומצמצמת הוצאות מיותרות. כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל על סמך שיחות עם מומחי גיוס והשמה, משקיעים ומקורות אחרים.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הדיווח, את מאמצי הצנע החדשים מובילה סמנכ"לית הכספים רות פורת, שהצטרפה לחברה במאי. פורת עורכת בתקופה זו ביקורת פנימית מקיפה של עלויות, הכנסות וניהול הכספים בחברה.

משרד אירופי של גוגל, צילום: שאטרסטוק משרד אירופי של גוגל | צילום: שאטרסטוק משרד אירופי של גוגל, צילום: שאטרסטוק

העדות הבולטת ביותר לגישה החדשה היא בתחום כוח האדם: ברבעון הראשון של השנה גייסה גוגל 1,819 עובדים חדשים (ובכך הגיע מספר העובדים בחברה ל-55,419), זאת בשעה שב-2014 מדי רבעון מצבת העובדים של גוגל גדלה ב-2,435 איש במממוצע. לדברי מקורות, בניגוד לעבר הצוותים השונים בחברה כבר לא יכולים לצפות לתוספת עובדים אוטומטית מדי שנה. תחת זו בכירי גוגל מחליטים אילו מחלקות יוכלו לגייס עובדים בהתאם לתוכנית האסטרטגית של החברה.

כתוצאה ממדיניות זו, צוותים רבים בגוגל נאלצים להציג עתה תוכנית מפורטית שמסבירה איך הגדלת מצבת העובדים שלהם תסייע להם להגיע למטרות עיסקיות ספציפיות, כמו הגדלת ההכנסות או מספר המשתמשים. כך, למשל, בשנה שעברה עצרה גוגל את גיוס העובדים לגוגל+, בשעה ש-Nest, החברה הבת שמפתחת מוצרים לבית חכם, קיבלה מרחב צמיחה גדול יותר.

מורידים את הרגל מהגז

עלי בהאנאם, מחברת ההשמה Riviera Partners אמר לוול סטריט ג'ורנל שגוגל מעבירה פחות הצעות עבודה, וגם אימצה גישה פחות תחרותית בגיוס העובדים. “הם יותר גדולים וצריכים לנטר את ההוצאות שלהם בצורה קפדנית יותר", ציין. “עם זאת, החברה עדיין אגרסיבית בכל מה שנוגע לשימור עובדים ומציעה להם יותר אופציות".

בתוך החברה עובדים מספרים על מאמצי חסכנות, יחסית לפחות לבזבוז ולשפע שמאפיינים את תנאי העבודה בגוגל. כך, למשל, אישור לנסיעות, רכישת ציוד או קיום אירועים מיוחדים דורש הליך מקיף יותר מבעבר שבמסגרתו יש להצדיק את ההוצאה.

"גוגל מורידה את הרגל מהגז", אמר האנליסט קארלוס קירז'נר מחברת Bernstein Research. “אני לא חושב שהחבר שינתה את הפילוסופיה או את הגישה שלה באופן משמעותי. היא פשוט מבצעת התאמות". עם זאת, מדגישים אנליסטים, גוגל עדיין נמצאת רחוק מאוד מאפשרות של ביצוע קיצוצים בכוח האדם, ולכל היותר מדובר במעבר ממדיניות של ניסויים והתרחבות למדיניות שמדגישה יותר את השורה התחתונה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות