אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדוע מניות סלקום ופרטנר זינקו ב-30% מתחילת השבוע?

ניתוח כלכליסט

מדוע מניות סלקום ופרטנר זינקו ב-30% מתחילת השבוע?

מאיר סלייטר, מנהל המחקר של ירושלים ברוקראז', מסביר את הזינוקים במכירת 2 חברות הסלולר הווירטואליות השבוע - של מגה ושל הום סנטר

16.07.2015, 12:49 | גיל קליאן

שבוע חלומי לחברות התקשורת - פרטנר וסלקום נסחרות בעליות חדות, כאשר פרטנר רושמת השבוע זינוק של 32%, סלקום מנתרת ב-28%, ואינטרנט זהב- החברה אם של בזק - מוסיפה 27% לערכה. בזק עצמה עלתה השבוע ב-4%.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי מאיר סלייטר, מנהל המחקר של ירושלים ברוקראז', "יש הבנה בשוק ההון - וזה חשוב כי מה שמזיז מניות בסופו של דבר זה ההבנה של השוק - שמה שצריך היה להתרחש מאז שהחלה התחרות, מתחיל להתרחש כעת. מתחילות להתגבש קבוצות תקשורת גדולות שיכולות להציע את כל השירותים ומתחרות על סל שירותים רחב.

"הטריגר להבנה הזאת הוא קיטון במספר שחקנים. תוך שבוע נרכשו 2 שחקנים וירטואליים – יופון וגם הום פון. נשאר מפעיל אחד – רמי לוי. הוא כנראה לא יותר מדי מרוויח וזה בטוח לא הכי מעניין אותו כשמוכרים 10 סניפים של מגה. עניין המפעילים הוירטואליים קרוב לסיומו. יש אמנם הרבה מפעילים לא וירטואליים בשוק הסלולר אבל סגמנט אחד של תחרות נעלם, וזה יאפשר לשוק לעדן את התחרות ולהרגיע את התחרות וגם להפנות את תשומת הלב לרכישת סל שירותים".

לדברי סלייטר, העליות פחות באות לידי ביטוי במניית בזק משום שבזק חשופה פחות לשוק הסלולר לעומת סלקום ופרטנר, שעיקר עסקיהן הם סלולר.

חיים סבן, הבעלים של פרטנר, צילום: פורום סבן חיים סבן, הבעלים של פרטנר | צילום: פורום סבן חיים סבן, הבעלים של פרטנר, צילום: פורום סבן

לפני יומיים כתב בנושא ערן יעקובי, מנכ"ל רוסאריו ייעוץ ומחקר, "כבר בתחילת הרפורמה הצהרתי כי למפעילות הווירטואליות נעשה עוול כאשר הכניסו אותן לענף והבטיחו להן הבטחות ובאותה עת גם הכניסו שני מפעילים מלאים לענף, גולן טלקום ו-HOT mobile. כפי שניתן לראות מידי חודש בטבלאות הניודים, לא היה קשה להצהיר כמה פעמים בעבר כי תפקידם של המפעילים הווירטואליים בענף הסתיים. אם בכל העולם הענף מתכווץ למעט מפעילים בודדים בשל עתירות ההון, בישראל מישהו חשב ששמונה מפעילים לכ-8 מיליון תושבים, הוא מהלך של המצאת גלגל חדש. אנו מעריכים כי אלו הסנוניות הראשונות בנושא הקונסולידציה בשוק התקשורת".

לדברי יעקובי, "חזרה לשפיות מסויימת בענף אינה בהכרח תהליך רע עבור הצרכן הישראלי שהתרגל למחירי סלולר מהנמוכים בעולם. רציונאליות בענף, תוך שמירה על רמת תחרות ראויה תיטיב עם הצרכן בנושא קידמה, עלות-תועלת, שקיפות, הרחבת סלי מוצרים ושירותים ועוד".

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
הניתוח מתעלם מנתון חשוב ביותר
מה עם ערך המניה של פלאפון? הם קנו את youphone ולקחו את כל הלקוחות. ולמה אני צריך "סל שירותים"? אני צריך רק קו סלולרי ופס גלישה. לא צריך טובות וסלים משום חברת סלולר. את החגיגה הגדולה שלהם שהסתיימה אסור לעולם להחזיר. בתור לקוח פרטנר לשעבר אני מצהיר בזאת שלעולם לא אחזור להיות מנוי שלהם אחרי ששדדו אותי בגסות לאורך שנים רבות. אני מאד מרוצה מ youphone ושמח שהם רכבו על הרשת של פרטנר בהצלחה רבה. זאת היתה אחת הסיבות להורדת המחירים הגדולה וצריך לשאוף שתמיד יהיו מפעילים סלולריים וירטואליים.
youphone , מגה  |  16.07.15
5.
2 חברות בגסיסה ובא אדון "מומחה" ואומר להם שהחברות הללו בעלייה
לך חפש מי ינענע אותך... אורנג' היה חברה קורסת גם בלי הסיפור האחרון שהחברה מתנתקת מפרטנר העולמית מפטרים עובדים על ימין ועל שמאל חברה כושלת שממשיכה להפסיד וטוב מאד שכך . סלקום ?? הצלחתם אותי...אנשים גם בחינם לא רוצים להתחבר לחברה העושקת והרמאית הזאת .
יוס  |  16.07.15
לכל התגובות