אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מנפצת את התחזיות: הרווח הנקי עמד על 3.9 מיליארד דולר

גוגל מנפצת את התחזיות: הרווח הנקי עמד על 3.9 מיליארד דולר

מדובר על רווח של 6.99 דולר למניה ברבעון השני - לעומת הערכות ל-6.7 דולר למניה, ורווח של 6.08 למניה אשתקד; ההכנסות עמדו על 17.7 מיליארד דולר - מעט מעל הצפי

16.07.2015, 23:14 | הראל עילם

גוגל פרסמה הערב (ה') את הדו"ח הרבעוני שלה לרבעון השני של 2015. החברה הודיעה על הכנסות בגובה 17.7 מיליארד דולר, מעט מעל הערכות האנליסטים שעמדו על 17.3 מיליארד דולר - עלייה של 11% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בעקבות זאת, המניה זינקה ב-8% במסחר המאוחר. המניה טיפסה ב-2.5% במהלך המסחר עצמו, בעקבות הדיווחים שהחברה עומדת להשיק בקרוב כלי לרכישה מהירה של מוצרים ישירות מתוך תוצאות החיפוש.

קראו עוד בכלכליסט

בנוסף, החברה דיווחה על רווח נקי בגובה 3.9 מיליארד דולר, או 6.99 דולר למניה – שוב מעל ממוצע הערכות האנליסטים, שעמד על 6.7 דולר למניה בלבד, הרבה מעל הרווח למניה ברבעון המקביל אשתקד, אז החברה דיווחה על רווח למניה בגובה של 6.08 דולר.

היו"ר אריק שמידט, צילום: דנה קופל היו"ר אריק שמידט | צילום: דנה קופל היו"ר אריק שמידט, צילום: דנה קופל

הרווח הנקי ושולי הרווח של החברה ממשיכים לעלות בהתמדה ברבעונים האחרונים, בעיקר בגלל השיפור בערך חשוב במיוחד - TAC, או Traffic Acquisition Cost. זהו האחוז הכללי מהכנסותיה של החברה שהיא חולקת על מפרסמים בתמורה לקישורים ותעבורה המגיעה לאתריה. שיעור זה משתפר בהתמדה מאז 2012, אז עמד על 25.5% מהכנסותיה של גוגל, וכעת ירד ל-21.1% בלבד. עם זאת, בתקופה הזאת גוגל גם החלה להגדיל בהתמדה את ההשקעה שלה במחקר ובפיתוח. תקציב המו"פ של החברה האמיר ב-24%, הרבה מעל לקצב הגידול בהכנסות או ברווח הנקי של החברה.

בעוד שהנתונים בדו"ח הם חיוביים והם התקבלו בעין יפה בקרב בעלי המניות, ללא ספק הנתון המדאיג ביותר עבור גוגל הוא שיעור ההכנסות שהחברה מייצרת מערוצים שאינם מפרסום. החברה מנסה מזה שנים לפתח ערוצי הכנסות אלטרנטיביים, כגון מחנויות האפליקציות והמדיה שלה, אבל הם עדיין מהווים נתח זעום מהכנסותיה – רק 9.6% ברבעון האחרון. שיעור זה גם שומר על יציבות ואינו מצליח לגדול בעקבות ההיחלשות של מותג נקסוס והתחזקות הדולר מול רוב המטבעות בעולם.

רבעון תזזיתי לגוגל

הדו"ח הנוכחי חשוב במיוחד, לאור השינויים המשמעותיים שגוגל עשתה לאלגוריתם מנוע החיפוש שלה באמצע אפריל האחרון. האלגוריתם שינה כיצד גוגל מדרגת את תוצאות החיפוש המופיעות בגרסת המובייל של מנוע החיפוש שלה: בין השאר, החברה החלה לתעדף אתרים בעלי גרסת מובייל על פני אתרים רגילים. עם זאת, השינוי לא התקבל בצורה חיובית על ידי מפרסמים רבים, והדבר אף הצית מיני-שערורייה כאשר מספר מפרסמים הודיעו שהם יפסיקו לפרסם דרך גוגל ויעברו לפייסבוק. האירוע זכה לכינוי Mobilegaddon, ואנליסטים רבים מעוניינים לראות כיצד, אם בכלל, הדבר פגע בהכנסות החברה.

דו"ח של חברת אדובי שהתפרסם מוקדם יותר השבוע גם העלה נתונים מדאיגים, לפיהם תחום הפרסום בחיפוש – ללא ספק הפרה החולבת של גוגל ועיקר הכנסותיה – כבר אינו צומח באותה מהירות כבעבר. אדובי העלתה את האפשרות שגוגל נכנסה לקפאון, וכי שוק החיפוש הוא כה גדול ורווי שאין סיכוי רב שהחברה תוכל להמשיך ולהגדיל את הכנסותיה בצורה משמעותית בעתיד הקרוב.

היה זה ללא ספק רבעון תזזיתי עבור גוגל. החברה מינתה את רות פורת לתפקיד סמנכ"ל הפיננסים של החברה. פורת נכנסה לתפקיד במאי האחרון. גוגל גם ערכה במאי את כנס המפתחים השנתי שלה, I/O, שחשף בין השאר את שירות תשלומי הסלולר החדש של החברה, אנדרואיד פיי, בניסיון לצמצם את היתרון של אפל בתחום, והציג עוד פרטים על הפרויקט המסקרן ARA לפיתוח סמארטפון מודולרי.

מעבר לשינויים באלגוריתם המובייל ולהכרזות בגוגל I/O, החברה גם חידשה את הסכם שיתוף הפעולה שלה עם טוויטר, השיקה כלי חדש ומסקרן המציג את כל המידע שנאסף על הגולשים והקימה חברת מחקר חדשה שתעסוק בפיתוח טכנולוגיות לערים חכמות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות